2018-06-02, 21:58
Medlem
Hej,

Under den här sommaren har jag som projekt att göra en hemsida.
Tidigare erfarenheter:
Php: Basics, skapat ett login-, kommentars- och sign-up-system.
javascript: Aldrig hållt på med.
Html: Basics
CSS: Basics

Jag vill kunna skapa en hemsida likt Eytys

Hur borde jag gå tillväga?
Finns det något som kan förenkla back-enddelen för mig? (Säg inte squarespace, söker mer funktionalitet).

Om inte, hur ska jag börja tycker ni?
Jag vill göra all front-end själv.
Citera
2018-06-02, 22:22
Medlem
kalkryggars avatar
Antingen fortsätter du jobba med att skapa sidor, funktioner osv i php eller så lär du dig skapa teman i Wordpress (php). Ett annat alternativ är att du lär dig Laravel (php).

Laravel tycker jag är nice.

Men det låter som att du har en del att lära dig först. Så kör tutorials på Youtube.

Jag rekommenderar också att du lär dig javascript. Fall inte i fällan att lära dig jQuery. Det håller på att försvinna mer och mer. Sen när du kan javascript så hoppar du på Vuejs eller React (fuck Angular bara så du vet).
Citera
2018-06-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Antingen fortsätter du jobba med att skapa sidor, funktioner osv i php eller så lär du dig skapa teman i Wordpress (php). Ett annat alternativ är att du lär dig Laravel (php).

Laravel tycker jag är nice.

Men det låter som att du har en del att lära dig först. Så kör tutorials på Youtube.

Jag rekommenderar också att du lär dig javascript. Fall inte i fällan att lära dig jQuery. Det håller på att försvinna mer och mer. Sen när du kan javascript så hoppar du på Vuejs eller React (fuck Angular bara så du vet).

Vad gör laravel som är så bra?

Kan jag använda mig av klarna plugin med hjälp av laravel (kan vara en extremt dum fråga, men är nybörjare som sagt)
Senast redigerad av rudimentarperson 2018-06-02 kl. 23:34.
Citera
2018-06-03, 00:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Enklaste vore att köpa en mall:
https://themeforest.net/category/wordpress?term=shop

Kör den tillsammans med Wordpress och anpassa mallen utifrån hur du vill ha det. Men gissar att en sådan lösning inte är aktuell eller bra om du dels vill göra allt själv och lära dig så mycket som möjligt.

Om du ska köra från grunden så finns t.ex Bootstrap som är gratis och innehåller många funktioner. Där kan du starta med en gratis mall (helt fri att använda även för företag). Likt kanske en sådan här:
https://blackrockdigital.github.io/s...trap-creative/

Sedan kör denna med Wordpress med tillägg som t.ex WooCommerce.

Men detta är de lätta lösningarna och verkar mer som du vill skapa allt från grunden. Där blir det ju då att försöka kopiera hur du vill ha det och sedan även bygga själva grunden i affären genom PHP. Även om detta skulle ge dig extremt mycket jobb när det finns färdiga scripts.
Senast redigerad av Zaedrews 2018-06-03 kl. 01:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in