2021-08-08, 21:23
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaylo
Jag gillar starkt detta soundtrack. Allt fr sllan jag fastnar fr game soundtracks nufrtiden. Nn som har ngot tips?

Mitt tips r att kika p det hr: https://youtu.be/U4FNBMZsqrY

Mick Gordon snackar i en timme om musiken till DOOM 2016. Jag kan inte ett skvatt om musikproduktion, etc. men tyckte nd att det var extremt intressant att lyssna p presentationen
Citera
2021-08-22, 11:42
Medlem
Deluxpaketet endast 23 p Steam nu, ka-ching!
Citera
2021-10-22, 10:26
Medlem
liddens avatar
Stor patch p tisdag, horde mode, tv nya master levels och mer. Game Director Hugo Martin spelar horde mode. Bjar spela cirka 50 minuter in.
Citera
2023-03-03, 14:37
Medlem
Okej, jag r en Doom-veteran, dvs jag har spelat Doom sedan originalet var nytt. Men efter Doom 3 och Quake 4 var jag vldigt skeptisk till tanken p att spela moderna Doom, s jag i det nrmsta ignorerade Doom'16 och Eternal flera r. Men ja, min bror, som vet att jag lskar Doom, frskrade mig om att '16 och Eternal r bra uppfljare vrdiga namnet Doom. Till min fdelsedag skaffade han mig Doom'16 och Eternal + TAG1-2 via Steam. S d tillslut var det bara att kra igng.

Jag r snart medellders och har tv barn och arbetar heltid, s jag har varken stressat igenom spelen eller jagat alla secrets/achievements. Jag har krt igenom bda spelen + TAG 1-2 en gng, p UV.

Tycker helt klar det var bra spel. En riktig jvla lore-dump fr den som vill lsa mycket, men allt detta kan man skippa om man bara vill gra det som Doom handlar om.

Rip n Tear, Huge guts osv, det kommer ju frn den parodiska serietidningen som slpptes under 90-talet, s det var ju lite komiskt att det kom med som en seris grej, huehue.

Tyckte bda spelen var riktigt bra, inte felfria frsts. I '16 dog man ifall man ramlade ner i avgrunden, medans i Eternal tappade man bara lite liv. Med det sagt s var det ibland svrt att veta vad man kan hoppa ner p och inte. Otydliga osynliga ddsvggar var ngot som strde mig ganska mycket i Doom Eternal. Jag var heller inget stort fan av all platforming i Eternal, men iallafall bttre n The Chasm (Doom2). Dremot upplevde jag att all plattforming vssade manverskillsen som kan anvndas i strid.

Tycker man spelen r fr svra, s r det bara snka svrigheten. Det finns ingen skam i det.
Citera
2024-01-25, 21:28
Medlem
superguds avatar
en riktig hell walker kommer inte frbi frsta kartan, ironiskt som fan.
Kommer skert en jvla tredje del s man vill hnga sig i sladden.

Jag varvade GoldenEye 007 p svraste fr vrigt men det var innan jag kallade helvetet.
Senast redigerad av supergud 2024-01-25 kl. 21:31.
Citera
2024-01-26, 11:11
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supergud
en riktig hell walker kommer inte frbi frsta kartan, ironiskt som fan.
Kommer skert en jvla tredje del s man vill hnga sig i sladden.

Om du har problem s anvnder du nog "fel" vapen. De flesta gr det p sin frsta genomspelning, jag gjorde det. Det blir roligare om man r lite smartare.

Mini guide i spoilers.
Senast redigerad av lidden 2024-01-26 kl. 11:15.
Citera
2024-01-26, 11:50
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hikooki
Lite gammal trd, men jag hade s svrt fr att gilla Doom Eternal. Har gett det flera frsk men lessnar ngon vrld i.

Det r bara s jvla mycket som ska hnda hela tiden. Man ska skjuta, hoppa, gra ddsanimationen, klttra, dasha, uppgradera vapen, gaaaah. Det r ju helt klart mer polerat n Doom 2016 men jag knner bara "meh".

Samma hr. Kudos till dem som tycker sdant r roligt men jag gillar balansen mellan carnage och smygande som det r i ursprungs-DOOM trots allt. Nr man VET att varenda rum man kommer in i kommer vara en ddsflla dr allt rullar i 110% s blir det liksom inte s spnnande, utan bara finslipning finslipning finslipning av tekniken. Inget som inspirerar alls tyvrr.
Citera
2024-06-14, 19:49
Medlem
liddens avatar
En youtube video fr folk som inte gillar "weak point" systemet och/eller tror det bara finns ett bra stt att dda monster.
Citera
2024-06-20, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
En youtube video fr folk som inte gillar "weak point" systemet och/eller tror det bara finns ett bra stt att dda monster.

Ja det r sen lnge att i Doom kan allting ddas genom att "shoot at it until it dies".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in