2013-10-10, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Han fick asyl genom att grina i tidningarna och att bryta mot lagen, han har bettet sig svinigt och omdömeslöst i andra sammanhang bl.a. kört med en granne på huven om jag inte minns fel.
Dock framställdes han som en liten solskenshistoria i början av sin karriär eller har du källor som säger annorlunda?

Han kanske är ett praktsvin men kan vara oskyldig i detta fall.
Radikalfeministiska tanter som MDL är farliga och det är i detta fall bevisat.
Citera
2013-10-10, 17:38
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Han fick asyl genom att grina i tidningarna och att bryta mot lagen, han har bettet sig svinigt och omdömeslöst i andra sammanhang bl.a. kört med en granne på huven om jag inte minns fel.
Dock framställdes han som en liten solskenshistoria i början av sin karriär eller har du källor som säger annorlunda?

Det mystiska är hur han kunde få omkull snyggingen Jenny, hon advokaten. Men snygga tjejer gillar ibland blattar.
Citera
2013-10-10, 19:03
Medlem
Magictrixs avatar
Tito är ingen asylsökande flykting. Han kom hit på 80-talet för att studera musik. Vilket han också gjorde. Han gjorde succé. Dock är han gränslös när det kommer till kvinnor. Men hur många världsstjärnor är inte det?

När jag läste om fallet med barnflickan (då det begav sig) kände jag instinktivt att här låg en hel kennel begraven. Ragatan Lundquist, Bodström, Epcat-advokaten och alla de där är radikala terriers som inte släpper förrän någon är död. Tito må vara en skitstöver och ett svin men detta luktar Billy Butt. Naturligtvis har han utnyttjat sin status för att få omkull kvinnor, och säkert barnflickan också. Men jag tror inte han våldtagit någon. Men det vet ju bara Tito och barnflickan vad som hände. (Och hon var intressant nog inte så pigg på att anmäla heller.)

PK-maffian jagade Tito ur landet. Det må så vara. Det kanske var rättvist, men det var inte rätt. Hade det varit Tommy Körberg hade fått en bot och ett nyp i örat.
Citera
2013-10-10, 20:28
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Han var väl totalt okänd när han sökte asyl, inga tidningar skrev om honom då väl?
Jag tror han fick asyl för att han var flykting och inget annat.
Citera
2013-10-10, 20:51
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Jag är varken vän, bekant, kollega eller släkting med Tito Beltran och trodde också att han var skyldig till våldtäkt tills jag läste kritiken mot hela fallet.

Idag har väl de flesta som trodde på anklagelserna nyktrat till, och såväl Billy Butt som Tito Beltran var utvalda mobboffer. Det har skrivits mycket om den svenska avundsjukan/mobbarglädjen och kändisblattar är tacksamma måltavlor.
Citera
2013-10-10, 21:46
Medlem
Och MDL är alltså varken advokat, åklagare eller polis utan privatspanare som är iblandad i mängder av märkliga och hårt kritiserade fall där män åtalats och i ibland dömts helt utan grund. Hon är kvinnan som 1985 introducerade Sverige och det svenska rättsväsendet för incesthysterin, alltså den skeva rättskippning som innebär att män, oavsett nationalitet, är skyldiga om en kvinna med eller utan hjälp av MDL säger så.
Hon är ökänd och fick till slut sparken från Polishögskolan. I Beltran-fallet är det hon och ingen annan som gjort anmälningarna, suttit med i förhör, coachat "vittnen" utgett sig för att vara åklagare etc etc. "BO" har ju själv uppgett att det inte hände något och då förklarade MDL att det måste ha hänt något för att det ska kallas våldtäkt. "BO" anmälde ingenting, det var hennes chef, Maria Lundqvist, som blev rasande på Beltran när denne försökte ligga med hennes barnpassare.

Han har säkert provocerat många och själv skulle jag inte betala en krona för att se eller höra honom men det här gäller juridken.
Citera
2013-10-10, 22:20
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Idag har väl de flesta som trodde på anklagelserna nyktrat till, och såväl Billy Butt som Tito Beltran var utvalda mobboffer. Det har skrivits mycket om den svenska avundsjukan/mobbarglädjen och kändisblattar är tacksamma måltavlor.

Nja. Tror inte det handar om den svenska avundssjukan när det gäller Tito. Där fanns det alltför många indicier och till och med bevis som sänkte honom. Dessutom höll han på med barn vilket mer eller mindre bevisades.

Däremot om Billy Butt finns vad jag vet inga bevis och ska man påstå att någon har drabbats av rättsövergrepp så är det han!

Visst, Billy kanske öppnade gylfen nån gång, men inte fler gånger än vad han i Skara gjorde.!
Citera
2013-10-11, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Nja. Tror inte det handar om den svenska avundssjukan när det gäller Tito. Där fanns det alltför många indicier och till och med bevis som sänkte honom. Dessutom höll han på med barn vilket mer eller mindre bevisades.

Däremot om Billy Butt finns vad jag vet inga bevis och ska man påstå att någon har drabbats av rättsövergrepp så är det han!

Visst, Billy kanske öppnade gylfen nån gång, men inte fler gånger än vad han i Skara gjorde.!

"Mer eller mindre"? Det finns ju inga bevis för någonting. Läs om hur anmälan gick till, hur åklagaren drev fallet med hjälp av en privatspanare. Sen är det alltså helt unikt att en påstådd GM ligger runt med kvinnor för att sedan göra en avstickare och förgripa sig på ett litet barn. Den biten stinker Quick lång väg.

Är det så att Beltran har blivit en fixstjärna för sk pedofiljägare?
Citera
2013-10-11, 09:54
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/gw-d...gat-sjalvmord/

Leif GW om MDL i samband med ett annat fall:

Citat:
– Tittar man i utredningen så finns det inget som tyder på att kvinnan utsattes för sexuella övergrepp. Det är inget heller som flickan själv säger i förhör, utan det här är något som Dahlström-Lannes lägger i munnen på flickan.

Citat:
– Jag har aldrig trott på incestanklagelserna. Det har jag också sagt till Dahlström-Lannes men hon var en mästare att få in det där. Hon har hittat på en jävla massa konstigheter och är inblandad i alla möjliga rättsskandaler, säger Leif GW Persson.
Citera
2013-10-11, 12:31
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Han var väl totalt okänd när han sökte asyl, inga tidningar skrev om honom då väl?
Jag tror han fick asyl för att han var flykting och inget annat.

Han sökte inte asyl då det inte fanns oroligheter i Chile då. Han kom hit för att studera till operasångare. Vilket han tydligen gjorde med den äran. Om han sen fick stipendier eller tog studielån kan jag inte svara på.
Citera
2013-10-11, 15:23
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Han sökte inte asyl då det inte fanns oroligheter i Chile då. Han kom hit för att studera till operasångare. Vilket han tydligen gjorde med den äran. Om han sen fick stipendier eller tog studielån kan jag inte svara på.
Då grät han inte ut i pressen i alla fall.
Citera
2013-10-11, 16:20
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
Har han bränt sitt pass än?

Att bränna passet fyller ingen funktion eftersom det bara är att hämta ut ett nytt. Det finns "svenskar" som förlorat passet mer än tjugo gånger på något år men det har bara varit att hämta ett nytt, gång efter gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in