Flashback bygger pepparkakshus!
2006-02-02, 22:58
Medlem
Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden då jag inte ens vet om det berör en film eller ett mindre klipp. Hursomhaver.

Snackade med en polare häromdagen och av blandade anledningar sa han något i stil med "vi plankar spårvagn och vi snusar" (osv osv) och sa att det var ett citat från Robert Gustafsson i aktion, som påpekar vilka olagliga saker han och hans gäng gör.

Polaren visste dock inte varifrån det var men jag tyckte det lät jävligt kul och vill gärna se det "på riktigt". Någon som känner igen vad jag pratar om och vet varifrån det kommer (vad jag ska söka på i DC)?
Citera
2006-02-02, 22:59
Medlem
pentrys avatar
"Veiron i ottan" från Nilecity känns det som. Dvs arbetaren från Göteborg som väckte folk vid halvfemtiden på morgonen för att tjöta lite.

EDIT - Efter närmare eftertanke har jag nog fel här. Känner dock igen citatet.....
Citera
2006-02-03, 00:57
Medlem
kasstkniws avatar
Tjena!

Film - > TV och TV-serier

/Mod
Citera
2006-02-03, 09:29
Medlem
cecels avatar
ganska säker på att det är från Percy tårar. När Veiron spelar in en rap-video, som handlar om alla problem i göteborg

Har dvdn, kan kolla upp om han säger det!
Citera
2006-02-03, 09:35
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
ganska säker på att det är från Percy tårar. När Veiron spelar in en rap-video, som handlar om alla problem i göteborg

Har dvdn, kan kolla upp om han säger det!

Det är den helt klart. Det är hiphopkriget om vilken by som är mest compton.
Citera
2006-02-03, 09:36
Medlem
cecels avatar
Ja, det var Percy tårar. i slutet på avsnitt5.

Fast din kompis citerade inte robert ordagrant. Tog mig friheten att skriva exakt vad han sa :
"Vi är gangstarappare här. Vi är compton. Här rappar vi om dom problemen vi har här, och det är inga dåliga grejer; vi snusar, vi dricker brännvin, vi åker gratis på spårvagnen och bryter fingrarna när vi slår varandra på käften."
Citera
2006-02-07, 13:35
Medlem
Tackar tackar, på nedladdning och ska ses fortast möjligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in