Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-10-21, 14:10
  #49
Avstängd
Oilkinks avatar
P4 Dokumentär om Mora Träsk!
https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=3103
Citera
2023-06-19, 15:33
  #50
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Bumpar denna tråd då jag drog mig till minnes dessa gubbar. Sent 80-tal hade de en låt där de rappade om sex för barnen, och har sedan dess alltid fått konstiga associationer av dem. Min systerson fick den kassetten när han fyllde år och memorerade just den delen, som han sedan rappade om och om igen. Eftersom texten framfördes på engelska visste han inte vad det betydde, men han härmade ljuden så pass bra att man förstod vad han sa. Blev inte särskilt poppis hos läraren när han framförde den på roliga timmen.
Citera
2024-01-02, 09:26
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Bumpar denna tråd då jag drog mig till minnes dessa gubbar. Sent 80-tal hade de en låt där de rappade om sex för barnen, och har sedan dess alltid fått konstiga associationer av dem. Min systerson fick den kassetten när han fyllde år och memorerade just den delen, som han sedan rappade om och om igen. Eftersom texten framfördes på engelska visste han inte vad det betydde, men han härmade ljuden så pass bra att man förstod vad han sa. Blev inte särskilt poppis hos läraren när han framförde den på roliga timmen.
Va?! Dom har alltid gett obehagsvibbar, jag är inte förvånad.
Citera
2024-01-02, 12:09
  #52
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Va?! Dom har alltid gett obehagsvibbar, jag är inte förvånad.
Ja, så var det! Jag minns inte vilken låt eller album, men det var helt klart en barnproduktion. Minns texten rätt väl, men inget dyker upp när jag googlar så det krävs lite detektivarbete.

Inget explicit såsom könsord eller liknande, men de säger som jag minns att “you can do it” med en vän eller älskare i din pool eller dusch, ”every minute and every hour”. I princip en reklam för sex som kändes olustigt placerad på en barnskiva.
__________________
Senast redigerad av AllHailBoognish 2024-01-02 kl. 12:11.
Citera
2024-01-02, 12:13
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Ja, så var det! Jag minns inte vilken låt eller album, men det var helt klart en barnproduktion. Minns texten rätt väl, men inget dyker upp när jag googlar så det krävs lite detektivarbete.

Inget explicit såsom könsord eller liknande, men de säger som jag minns att “you can do it” med en vän eller älskare i din pool eller dusch, ”every minute and every hour”. I princip en reklam för sex som kändes olustigt placerad på en barnskiva.
Hahaha, jag förstår det.
Jag mår illa än idag av dom svettiga barnälskande gubbarna som bar shorts som visade mer än önskat😬
Citera
2024-01-02, 13:32
  #54
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hahaha, jag förstår det.
Jag mår illa än idag av dom svettiga barnälskande gubbarna som bar shorts som visade mer än önskat😬
Visst!

Hittade: https://youtu.be/CD-awHuXGS4?feature=shared 5:08 in i låten
Citera
2024-01-02, 14:21
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Visst!

Hittade: https://youtu.be/CD-awHuXGS4?feature=shared 5:08 in i låten
Eh, ja det var sannerligen en "rap" som tål ifrågasättning🤣🤣
Citera
2024-01-19, 06:41
  #56
Medlem
Dom säger att Staffan westerberg förstörde en hel generation ..vad har inte mora träsk gjort för 80 talets generation
Citera
2024-01-19, 20:23
  #57
Medlem
3Godisars avatar
Dom är bra, såg dom uppträda en gång i Göteborg, sent 90-tal.
Citera
2024-03-27, 18:30
  #58
Medlem
Rockband från början?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback