Citat:
Ursprungligen postat av
DenLilleTjocke
Inte för att jag följt tråden, men du överdriver som fan nu. Finns massor med poliser som är riktiga jävla svin. Har inget emot polis i allmänhet men det finns alldeles för många psykopater inom polismyndigheten som fritt missbrukar sin makt och som jämt skyddas av sina kollegor oavsett vad de gör. Håller med om att ACAB-tjafset hörde hemma bland tonåringar på 90-talet men allt är inte så svart och vitt som du verkar vilja tro.
Mmm, ja, det finns nog en del rötägg. Tyvärr är det en sådan total slagsida att vara mot polisen tycker jag. Det har länge funnits en slags konstig allians mellan allsköns personer som inte gillar polisen. De som röker på och är 'sköna typer' gillar inte polisen, afa gillar inte polisen, alla som är pk och tycker Reva var hemskt gillar inte polisen, för att inte tala om Romregistret som fick samtliga PK-personer att gå i taket. Sen har vi alla kriminella eller dem som bara tycker det är coolt att tycka snuten är cp, som många fotbollsfans/hulliganer i allmänhet. Det är ett jävla gnällande på polisen helt enkelt!
Jag gillar det inte, och jag tycker polisen är otroligt viktig och förtjänar allt beröm när de får ta itu med alla de problem vi skapat i förorter och runt om i Sverige. Otacksamt som fan och låg lön. För mig är de hjältar helt ärligt.
Den störste psykopaten inom polisen torde vara f d ledaren Dan Eliasson.