Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-07-10, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomstershorts
är du polis eller OV förresten? inget tyket bara undrar

Vilket du inte ska fråga på FB eftersom det bryter mot regler att efterforska annan medlem.

Antingen har du varit "Full, drogad och dum" eller "Full och dum" eller bara "Dum".

Oavsett ska du åka hem och lägga dig och se över ditt beteende när du går ut nästa gång.

Tål du inte sprit och droger ska du undvika dem.
Citera
2018-07-10, 21:10
Medlem
Håller med, dom har valt jobbet endast för att få spöa på folk. Rasister är dom också.
Citera
2018-07-10, 21:12
Bara det faktum att du har flera incidenter med polis visar att du antagligen förtjänar det du fått. Du är medveten om att de flesta människor i Sverige lever ett helt liv utan att ha minsta kontakt med polis?
Citera
2018-07-10, 21:46
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Här tar man upp b.la. det fenomenet lite:

https://www.youtube.com/watch?v=N6uVV2Dcqt0
Citera
2018-07-11, 00:23
Medlem
bzsx0809s avatar
Så som jag kan minnas har aldrig träffat någon polis som har varit värst otrevlig, möjligtvis stressad, men inte direkt så att jag skulle känna mig hotad.

Ordningsvakter är väl lite mer av en blandad pott, men det är troligtvis för att man har mött dessa när man är lite mer än "rund om fötterna".
Citera
2018-07-11, 03:38
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
vad fan är det med ordningsvakter och poliser? kanske inget nytt men varför beter dem sig som dem gör? jag fattar ju själv att de är före detta mobbade som vill ta igen bygger upp sig och intar nån slags makt position, eller vad fan.

stör mig på detta väldigt mycket. vill inte bli för personlig men blev typ misshandlad av en polis en gång och alla gånger har det varit helt utan anledning, ok inte helt men utan att jag provocerat.
Har han kommit på det nu kanske ni tänker men kom på det nu sitter i min lägenhet och känner mig arg.
Hänt mig med. Du har anledningen i början, inte psykiskt friska.
Citera
2018-07-11, 12:33
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Inte för att jag följt tråden, men du överdriver som fan nu. Finns massor med poliser som är riktiga jävla svin. Har inget emot polis i allmänhet men det finns alldeles för många psykopater inom polismyndigheten som fritt missbrukar sin makt och som jämt skyddas av sina kollegor oavsett vad de gör. Håller med om att ACAB-tjafset hörde hemma bland tonåringar på 90-talet men allt är inte så svart och vitt som du verkar vilja tro.

Mmm, ja, det finns nog en del rötägg. Tyvärr är det en sådan total slagsida att vara mot polisen tycker jag. Det har länge funnits en slags konstig allians mellan allsköns personer som inte gillar polisen. De som röker på och är 'sköna typer' gillar inte polisen, afa gillar inte polisen, alla som är pk och tycker Reva var hemskt gillar inte polisen, för att inte tala om Romregistret som fick samtliga PK-personer att gå i taket. Sen har vi alla kriminella eller dem som bara tycker det är coolt att tycka snuten är cp, som många fotbollsfans/hulliganer i allmänhet. Det är ett jävla gnällande på polisen helt enkelt!

Jag gillar det inte, och jag tycker polisen är otroligt viktig och förtjänar allt beröm när de får ta itu med alla de problem vi skapat i förorter och runt om i Sverige. Otacksamt som fan och låg lön. För mig är de hjältar helt ärligt.

Den störste psykopaten inom polisen torde vara f d ledaren Dan Eliasson.
Citera
2018-07-11, 12:36
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
så cp skadade människor förtjänar inte att bli skyddade? såna som jag? vad vet du om mig? vad vet du vad jag har för keps?

dra åt helvete du med!

Du har ju inte beskrivit vad du varit med om ens. Beskriv händelsen i detalj så går det göra sig en bättre bedömning.

Men överlag håller jag inte med dig. Polis är ett extremt utsatt yrke och ordningsvakt kanske än värre som måste hantera hundratals fyllon varje kväll. De flesta som blir utsatta har dessutom gjort något fel, sen ska de böla ut och underdriva sitt fel och överdriva ordningsmaktens fel.
Citera
2018-11-25, 23:48
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jämställdhet och diskriminering --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto