Grattis till den nya familjemedlemmen!
Min mor r uppfdare s har haft en del med valpar att gra genom ren. :P
Det essentiella verkar du redan ha tnkt p.
Matsklar br vara av metall eller porslin. Valpar har vassa tnder som kliar en hel del och de har ingen aning vad som r bitskert och inte. Undvik att kpa stoppade leksaker till den av samma anledning - den kommer garanterat att massakrera sina leksaker bortom igenknning och om den skulle f i sig stoppningen s kan det ltt leda till magproblem. Rejla leksaker i gummi r definitivt att rekommendera. Mrket Kong brukar vara poppis! Var lite frsiktig med tuggben av rhud dock - de brukar bli rejlt gasiga av det. Skaffa ett rejlt koppel ocks d du inte vill att det pajjar nr ni r ute. Det finns valpanpassade koppel i lder som gr jobbet. Tnk ocks p att den inte br g ngra lngre promenader innan den r runt ret.
Valpen behver ocks en sovplats! En mjuk filt eller en valpsng brukar gra susen. Sngen skall st dr valpen fr vila ostrt. Du kan med frdel ocks vervga en valphage s att du kan gra annat medan den lille sover. Vi brukar tillverka en oktagonal med hjlp av kompostgaller och buntband. Nr valpen har somnat flyttar du bara in den dit. Den ropar p dig nr den vaknar. Tandborste kan vara en god id - att vnja hunden vid det som valp spar mycket framtida energi, samma med klosax och karda. Nr det kommer till det sista s rekommenderar jag furminator. Blodstopp, ronrens, saltlsning, avmaskningsmedel, Pro-Kolin och bomullsrondeller r ocks bra saker att infrskaffa. Och glm inte psar!
Gllande sladdar s gr du klokt i att infrskaffa kabelsamlare. Dess gr att bita snder men det tar spass mycket lngre tid att du lr mrka det.
Lycka till med skvalpen!
Min mor r uppfdare s har haft en del med valpar att gra genom ren. :P
Det essentiella verkar du redan ha tnkt p.

Valpen behver ocks en sovplats! En mjuk filt eller en valpsng brukar gra susen. Sngen skall st dr valpen fr vila ostrt. Du kan med frdel ocks vervga en valphage s att du kan gra annat medan den lille sover. Vi brukar tillverka en oktagonal med hjlp av kompostgaller och buntband. Nr valpen har somnat flyttar du bara in den dit. Den ropar p dig nr den vaknar. Tandborste kan vara en god id - att vnja hunden vid det som valp spar mycket framtida energi, samma med klosax och karda. Nr det kommer till det sista s rekommenderar jag furminator. Blodstopp, ronrens, saltlsning, avmaskningsmedel, Pro-Kolin och bomullsrondeller r ocks bra saker att infrskaffa. Och glm inte psar!
Gllande sladdar s gr du klokt i att infrskaffa kabelsamlare. Dess gr att bita snder men det tar spass mycket lngre tid att du lr mrka det.
Lycka till med skvalpen!