2018-07-16, 00:55
Medlem
mr2cools avatar
spruta roundup på den
Citera
2018-07-16, 10:33
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Du tror inte saltkornen syns? Speciellt om det är "mycket", grannen är säkert inte tappad bakom vagnen och kommer lägga ihop både det ena och det andra...
Vet inte TS förhållande nu med grannen, men risken är det blir riktigt jobbigt och rent otrevligt om han får reda på varför "häcken lämnat in"
Syns inte det minsta om man blandar saltet med kokande vatten så det löser sig, då är det bara vattna på.
Citera
2018-07-16, 10:36
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag tror att det bästa vore om du dödar grannen istället... Du kommer att ha problem med honom oavsett om du blir av med häcken eller inte, dessutom så är vållande till annans död snudd på att likställa med vandalism, typisch.

Få gashäng på bilen och kör på fanskapet.... Eller så struntar du bara i det hela och gillar läget... Det är ju bara en häck 😃

Ja det är den bästa lösningen. Att försöka lösa något med gamlingar till grannar är omöjligt.

Jag vet för jag bor på en gatan med 12 stycken ungefär. De som är 70+ och bott på samma plats i 30 år är det ingen idé ens att görsöka sig på med några tricks, dessa lever i sin jävla sosse-bubbla och ser inte hur världen förändras runt dom.

Jag är under pågående konflikt med en av dessa, sedmera verkar det som att de restrerande är emot varandra och hatar varandra sedan 20 år.

Önskar ibland att någon dör och att det flyttar in någon kaos blatte familj på gatan i stället så de får något att tugga fradga över under sina sista år. (Inte optimalt alls, men så illa är det).

Kan du inte ta en bild så vi får se eländet + hur det påverkar din sida mot bilarna?
Citera
2018-07-16, 11:03
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det var ett miljövänligt förslag. Naturligtvis går det inte att stryka varenda blad, det viktiga är att lössen får en god starter sedan sprider dom sig själva och äter troligen upp hela buskar. Frågan är bara hur aktiva myrorna är just nu, det är dom som använder lössen som boskap.

Nattetid ja, det vore ju onödigt att åka fast.
Går bra att använda en sådan blomspruta för att spraya med istället för likartad effekt.
Citera
2018-07-16, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Går bra att använda en sådan blomspruta för att spraya med istället för likartad effekt.

Mycket bra förslag. Jag har också idag funderat på att rista med skarp kniv i själva stammarna för att åstadkomma blödning, det borde inte grannen märka.

Men Ölandstok är en seg rackare, den är svår, bästa är att använda skadedjur, nematoder och kvalster.
Citera
2018-07-16, 13:26
Medlem
mandelbiskviers avatar
Helt ärligt skulle jag byggt ett snyggt staket eller rent av ett plank. Lixom pressa tillbaka häcken på hans sida.
Citera
2018-07-16, 19:38
Medlem
Karembeus avatar
Sitter här och skrattar högt för mig själv medans jag läser genom TS planer och alla förslag. Ser fram mot bilder! Klart häcken ska bort! Lycka till!
Citera
2018-07-16, 20:05
Medlem
borrizs avatar
Nu har det snart gått en hel vecka, hur har det gått ts?
Citera
2018-07-16, 20:10
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Nu har det snart gått en hel vecka, hur har det gått ts?

Är också nyfiken på vilken lösning han bestämt sig för
Citera
2018-07-16, 20:28
Moderator
Dr Kings avatar
Dagarna går utan att TS kunnat presentera någon efterbild här i tråden trots uttryckliga löften om det. Har han fegat ur och inte vågat göra något eller har han gjort det men blivit påkommen av grannen och nedslagen eller sitter han kanske t.o.m. i häkte för sabotage?
Citera
2018-07-16, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heltutanklass
Hej allihopa, jag har ett litet problem med min grannes häck som sticker ut på min sida där jag har bilen står och istället för att klippa den så tänkte jag försöka ha ihjäl den istället.

Vad ska man köra för medel?

Det är en sån där med gula blommor som är rätt vanlig..

Köp 10-20 kg salt och strö saltet på jorden under
häcken, sen så vattna du där du har lagt saltet.
Citera
2018-07-16, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janne3196
Hyr ett gäng rumäner för att stjäla häcken. Grannen måste vara borta såklart medans rumänerna tar den.

Det borde vara omöjligt att koppla dig till häcken på något sätt med denna metod.

Helt klart det bästa rådet! Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in