2018-07-29, 06:13
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Ja, det är en gasolgrill.

Gasolgrill är väl okej såvitt jag vet.

Jag skulle sätta upp en lapp så ingen kallar på polis i onödan, till skillnad från de extremt farliga kolgrillarna.
Citera
2018-07-29, 10:49
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag har inte heller upplevt en sådan underbar sommar på många år i Sverige.
Dock går den INTE att ha som bevis för klimatförändringar., antingen skapade av människan eller av naturliga variationer.

Precis på samma sätt framförde ni domedagsmän att sommaren 2017 som var kallast på över 100 år var ett bevis för klimatförändringar.

Ni förstör bara verkligt arbete med att förbättra vårt sätt att leva här på jorden.
Du verkar ju helt sakna verklighetsförankring. Den här hettan är inte normal för Sverige och vi står helt handfallna inför den. Man kan inte blunda för att klimatförändringarna skapar ett helt annat väderläge med varmare somrar.
Senast redigerad av enfindam 2018-07-29 kl. 11:03.
Citera
2018-07-29, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Du verkar ju helt sakna verklighetsförankring. Den här hettan är inte normal för Sverige och vi står helt handfallna inför den. Man kan inte blunda för att klimatförändringarna skapar ett helt annat väderläge med varmare somrar.

Då är du inte gammal nog för upplevt varma somrar tidigare. Möjligt denna är bland de varmare. Men förra året var inte en enda dag över 23 grader. Var det någon som ropade "klimatnedkylning"? Eller den kalla vintern vi hade "vi går mot en ny istid".

Klimatpåverkan kan inte dras med slutsats av EN sommar. Det måste göras över längre tid. Och det har knappast varit några rekordsomrar senare åren förutom denna.

Men det är typiskt klimatalarmister att ta varje chans de kan att ropa "vargen kommer".
Citera
2018-07-29, 10:56
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten

Jag skulle sätta upp en lapp så ingen kallar på polis i onödan, till skillnad från de extremt farliga kolgrillarna.

Samtliga grillar med öppen låga är förbjudna. Elgrill är tillåtet.
Citera
2018-07-29, 10:59
Medlem
Citat:

Vilket det inte är. Det gäller även gasolgrillar. Varför ge råd när du är osäker? Kan ju sluta fel.

Förbudet omfattar användning av grillkol, ved, gasol, t-sprit eller andra fasta, flytande eller gasformiga bränslen.
Citera
2018-07-29, 11:00
Medlem
poxers avatar
Citat:
Vilken hetta? Lite över 30 grader?
Citera
2018-07-29, 11:01
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Då är du inte gammal nog för upplevt varma somrar tidigare. Möjligt denna är bland de varmare. Men förra året var inte en enda dag över 23 grader. Var det någon som ropade "klimatnedkylning"? Eller den kalla vintern vi hade "vi går mot en ny istid".

Klimatpåverkan kan inte dras med slutsats av EN sommar. Det måste göras över längre tid. Och det har knappast varit några rekordsomrar senare åren förutom denna.

Men det är typiskt klimatalarmister att ta varje chans de kan att ropa "vargen kommer".
Jag har upplevt många somrar under flera decennier och kan med säkerhet säga att den här sommaren är exceptionell. Vi får nog räkna med somrar som den här i framtiden.
Senast redigerad av enfindam 2018-07-29 kl. 11:04.
Citera
2018-07-29, 11:05
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Vilken hetta? Lite över 30 grader?
Det är inte antalet grader som är alarmerande utan att hettan är så långvarig.
Citera
2018-07-29, 11:12
Medlem
Citat:

Dags att vakna och inse att Klimatbluffen inte är på riktigt. Den är ett sätt att kontrollera dig och ditt tänkande.
innan "global varming" så bråkade dom om Ozonhålet ...
Det är dock mycket lättare att implementera nya lagar och avgifter när man har något att skylla på.
Citera
2018-07-29, 11:53
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Vet någon huruvida det har införts grillförbud på privat tomt i delar av Norge eller Danmark?
Citera
2018-07-29, 11:56
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Samtliga grillar med öppen låga är förbjudna. Elgrill är tillåtet.

Det beror på länet. I t ex Östergötland är elgrillar också förbjudna att använda.

I Västernorrland och Jämtland är det fortsatt tillåtet att grilla på egen tomt.
Citera
2018-07-29, 12:06
Medlem
Crashs avatar
Citat:

Gasolgrill är väl större brandrisk, läckage på slangar och tuber som fattar eld läser jag om då och då. Alla grillar förutom el är förbjudna nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in