Citat:
Jag är sjukskriven och har ersättning (jag gör iaf något åt det och går i behandlingar inom vården för att kunna börja jobba igen snart.. sitter inte hemma dag ut och dag in och diger swish.. gör det man ska göra för att må bättre.)
Och jag blir galen på morsan prioriterar, hon skyller micron mm på Issy men grejen är Issy förstår inte morsans ekonomi. Hon vägrar ju dela med sig om hur mycket hon för ut och har kvar efter alla räkningar är betalda så förstår hon har en skev syn på pengar och tror även att skulle hon ifrågasätta skulle hon få skit för det.
Jag lever inte lyxigt men klarar mig för jag inte åker och köper mat varje vecka för man tänker hållbart när man månads handlar och sen gör sina små köp så som mjölk mm.
Samt köper inte onödiga köp.
Dom kan ställa micron i vardagsrummet då det är ett stort vardagsrum och så stört kan inte morfar bli som redan hör dåligt.
Men nej micro va ett måste! Färdig rätter var ett måste! Istället för att göra matlådor..
Lägger pengar på fortnight. För det va ett ”måste” samt lägger pengar för att köpa vänner så som ormkillen. Ja det sket ju sig.
Får panik. Hon förväntar sig hon ska ha koll på ekonomi när hon själv inte har koll och sitter i kronofogden.
Påstår hon va såååå ansvarig som ung och betalade inprincip allt och hade koll på ekonomin.
Ännu en lögn.