• 1
  • 2
2018-08-03, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Det lite tråkiga svaret är nog at det beror hur republikanska senatorer eller kandidater drabbas av Trumps politik, alltså inte ren ideologi som avgör. <ur ser det ut i deras delstat, är dom färska i senaten eller på väg ut. Den politiska karriären kanske krönt av en senatsplats eller en plats i representanthuset får ju inte äventyras det samtidigt som väljarna på hemmaplan måste tillfredsställas.
För varje delstat ha ju sin unika befolkningssammansättning, resurser och näringsliv.
Att inte gilla Trump personligen är nog ganska vanligt även bland republikanerna, för vem gillar en skrytmåns och storljugare, men i politiken är motståndet säkert delat beroende då på vad man kan uppnå för egen delstaten och då givetvis för sig själv. Skattesänkningen gynnar utan tvivel många politiska höginkomsttagare där ju många är företagare.
Så den republikanska ideologin har många fiender i form av egenintresse och av ekonomisk lojalitet. Det är ju det Trump rider på. Trump är ju ingen politiker och har ingen politiks ideologi. När han misslyckades av göra politisk karriär hos demokraterna fick det bli republikanerna istället.

Trumps tanke att kampanja för olika rep är nog för att kunna få samma röster i valet 2020. Han vill ju gärna ställa upp i nästa presidentval.

De som vänder sig emot Trump kommer han att hoppa på med full kraft på twitter och på andra sätt.

Men många inser ju att de i längden kommer att tjäna på att vara uppriktiga kring kritiken mot Trump. Detta gäller särskilt yngre.
Citera
2018-08-03, 13:15
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Lol, jag hade 1,9 på läsförståelsedelen den gången jag gjorde HP....så jag kan engelska också.
Gå in och diskutera ämnen man kan inget om och inte vill lära sig något i. Vad är poängen?
I pricip alla ideologer i partiet har förespråkat fri invandring för att få billig arbetskraft till framför allt jordbruket. Jag ger dig tom namn som talmannen paul ryan och milton freeman men det är för jobbigt att ens googla? Men Paul Ryan finns ju inte? Han är en ren konspirationskonstruktion.

1,9. Vad säger det? Ställ det i relation till vad som är maxpoäng.
Och fanns någon del om stavning eller grammatik? Ser ut som det saknas en hel del på den fronten.

Men inte förespråkar man fri invandring inte. Du får nog läsa på lite bättre.
Eller menar du att enbart vissa Republikaner är för en helt fri invandring ?

Däremot tror jag du är inne på en intressant del vad gäller jordbruket. Hur många helylleamerikaner kommer kasta sig över frukt- och grönsaksodlarna i de södra delarna för att jobba ?
Och kommer de jobba för samma lön som dagens arbetare ?

Men detta är väl OT eftersom tråden handlar om orsaker för att kritisera Trump.
Att han vill strypa gränser mot illegal invandring skall han inte kritiseras för. Måste vara väldigt sunt.
Sättet han vill göra det på kan däremot diskuteras.

Om vi tar jordbruket som exempel. Vad skulle resultatet bli om han istället gick hårt mot de som idag anställer dem. Så lagstiftar man att det blir 50 år på kåken och 10 miljoner i böter om man ger illegala invandrare jobb ?

I övrigt finns det väl hur mycket som helst till orsaker. Räcker med att titta på hans Twitterkonto för att konstatera att han är en lögnare. Så har vi påbörjade handelskriget. Rättegången som pågår. Hanteringen av Iran, Ryssland, Europa som andra exempel.
Sedan kan han ha rätt i sak i vissa fall, men det är en annan historia
Citera
2018-08-03, 13:55
Medlem
godhetsapostelns avatar
"Men detta är väl OT eftersom tråden handlar om orsaker för att kritisera Trump.
Att han vill strypa gränser mot illegal invandring skall han inte kritiseras för. Måste vara väldigt sunt.
Sättet han vill göra det på kan däremot diskuteras. "
Temat är "Repulikaner mot Trump. Vilka orsaker anges för att kritisera Trump? temat är inte vad tycker du han skall kritiseras för. Frågeställningen är hur ser kritiken ut i USA?

Men det är precis det han kritiseras för av republikanska ideologer.

ATT HAN VILL STRYPA DEN FRIA RÖRLIGHETEN ÄR EN AV DE FRÄMSTA ORSAKERNA TILL ATT HAN KRITISERAS AV ANDRA REPUBUBLIKANER Det kan inte bli mer ontopic.
Jag förstår att du har svårt att smälta den iden. Att man verkligen driver en sådan politik. Men det är så det ser ut. Du måste skilja på vad du tycker (han borde kritiseras för) och hur verkligheten ser ut (vad han faktiskt kritiseras för).

Republikanska ideologer vill ha fri invandring och propagerar för det. Man vill ha fri tillgång på billig arbetskraft. Man kör fortfarande samma ideologiska mantra att det automatiskt kommer att växa fram nya jobb som ersätter dom gamla fast verkligheten motbevisa samma påstående de sista 30 åren.

Det finns ingen mitt i amerikansk politik för närvarande. Det är vänsterns knasbollar mot högerns.

Även om du inte känner till amerikansk politik har du väl ändå hört Reinfeldt? Vad tror du han får sina ideer ifrån - Moskva?
Citera
2018-08-04, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Lol, jag hade 1,9 på läsförståelsedelen den gången jag gjorde HP....så jag kan engelska också.
Gå in och diskutera ämnen man kan inget om och inte vill lära sig något i. Vad är poängen?
I pricip alla ideologer i partiet har förespråkat fri invandring för att få billig arbetskraft till framför allt jordbruket. Jag ger dig tom namn som talmannen paul ryan och milton freeman men det är för jobbigt att ens googla? Men Paul Ryan finns ju inte? Han är en ren konspirationskonstruktion.

Det är skillnad på vad en ideolog säger och vad partierna gör.
De för inte en politik för fri invandring och det har de inte gjort tidigare heller.
Men sen har inte ideologierna förespråkat fri invandring i modern tid heller.
Inte heller förespråkar deras partiledare fri invandring.

Paul Ryan är inte för fri invandring som du påstår. Du kan läsa hans ställning till immigration på hans hemsida om du vill.

Att du tror att de vill att vem som helst skall få komma in i landet och stanna hur länge de vill visar med all tydlighet att du inte vet vad du snackar om.
Eller så vet du inte vad fri invandring betyder.
Citera
2019-08-25, 18:39
Medlem
Den tidigare republikanske kongressledamoten Joe Walsh tänker utmana Donald Trump i primärvalen inför presidentvalet 2020

https://twitter.com/WalshFreedom/sta...10817208934400
Citera
2019-08-25, 20:02
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Den tidigare republikanske kongressledamoten Joe Walsh tänker utmana Donald Trump i primärvalen inför presidentvalet 2020

https://twitter.com/WalshFreedom/sta...10817208934400

Får väl se hur stort avtryck Walsh kommer att göra, men han har en intressant profil vad gäller Trump´s kärnväljare.

Risken vad gäller Trump är ju inte att han blir utmanad på allvar om nomineringen, utan att ett antal hans tilltänkta väljare hellre stannar hemma än att få rösta på (till exempel) Walsh, och det har inte Trump råd med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in