Igår, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aragon467
lögnerna avlöser varandra hela tiden . Man blir inte förvånad om det skulle visa sig senare att A ej är pappan. Kan hon ljuga om allt annat kan hon ljuga om detta med.
Det är oxå mkt konstigt att en ända person i tråden påstår hela tiden att A ej bekräftar faderskapet .
Och att utredningen & soc är klar & inget DNA behövs .
Om det skulle ligga nån sanning i det så kan jag lova att Nicci skulle inte hålla käften om det utan alla då menar jag alla skulle ha fått höra om det både intejuver sociala medier att A vägrar bekräfta faderskap till C .
Och verkligen tryckt på det oxå ni ser soc tom har kommit fram till detta . Eftersom 2 fam medlemmar är här inne & skriver så kommer det komma ett inlägg om just varför As namn inte står på Chiara Och varför han inte vill bekräfta

Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Samma här 🥰 men precis, om det vore sant att A vägrar bekräfta har jag svårt att tro att N skulle hålla tyst utåt.
Även samma här , aldrig att Nicci skulle låta Andreas komma undan med en sån sak . Då skulle hon visa alla & tryckt på här ser ni vilket svin han är som inte ens vill vara pappa åt C eller komma in i hennes liv .

För det är ju det hon försöker med nu och hade hon det svart på vitt hade hon tryckt upp det under näsan på oss . Har ju inte hindra henne förut så varför ska det göra det nu
Citera
Igår, 12:22
Medlem
Citat:
lögnerna avlöser varandra hela tiden . Man blir inte förvånad om det skulle visa sig senare att A ej är pappan. Kan hon ljuga om allt annat kan hon ljuga om detta med.
Det är oxå mkt konstigt att en ända person i tråden påstår hela tiden att A ej bekräftar faderskapet .
Och att utredningen & soc är klar & inget DNA behövs .
Om det skulle ligga nån sanning i det så kan jag lova att Nicci skulle inte hålla käften om det utan alla då menar jag alla skulle ha fått höra om det både intejuver sociala medier att A vägrar bekräfta faderskap till C .
Och verkligen tryckt på det oxå ni ser soc tom har kommit fram till detta . Eftersom 2 fam medlemmar är här inne & skriver så kommer det komma ett inlägg om just varför As namn inte står på Chiara Och varför han inte vill bekräfta

Ja där har du definitivt en poäng, hade utredning varit klar och det bevisligen är A då hade varken N eller sekten INTE varit tyst det är ett som är säkert. Den där enda personen har ju avslöjat sig mer än en gång med saker som endast någon nära N och familjen vet, fast den inte känner dem 🙄

Hur kan de veta säkert om de inte varit med N dygnet runt hur vet de då det?) Finns ju lite glapp från att de lämna LI tills de träffades och några resor hon åkte utan honom. Jag är tydligen en av få som tycker att A och Davide liknar i utseende?!?

Tycker synd om C som senare får veta att hennes eventuella pappa var utesluten för att mamma hade en fis på tvären och blev kränkt (om det nu är han) och vill såra honom och att hennes agenda var även för att få ensamvårdnad, därför hon avstod underhåll och var "tvungen" att jobba extra fast att det var hennes val att inte uppge någon pappa. Är så genomskinligt så det är sjukt. Att hon föddes tidigare kan ju vara en del i att det kanske ljögs om när hon blev till.

Att därefter bli helt utesluten och motarbetad som den tilltänkta pappan och senare bara vill ha en underskrift utan att bekräfta att på papper hos myndigheter att det är han det är bara så konstigt. Ja han vill veta säkert eftersom HON ljugit om så mycket tidigare, rättar sagt undanhållit information. Han vill väl inte bli känslomässigt investerad igen och få mattan ryckt under sig ännu en gång, vilket trauma för alla, utom skenheliga sekten!!!
Jag tycker synd om C som inte fått träffa och få en relation med sina farföräldrar och ev kusiner UTAN att mormor lägger sig i.

Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Även samma här , aldrig att Nicci skulle låta Andreas komma undan med en sån sak . Då skulle hon visa alla & tryckt på här ser ni vilket svin han är som inte ens vill vara pappa åt C eller komma in i hennes liv .

För det är ju det hon försöker med nu och hade hon det svart på vitt hade hon tryckt upp det under näsan på oss . Har ju inte hindra henne förut så varför ska det göra det nu

Jahapp nu skrev vi nästan samtidigt (fick ett samtal precis när jag skulle skicka) när jag skulle svara Aragon467 🫣 😄 men så är det vi tycker väldigt lika helt enkelt! Inte en chans om hon var stensäker med utredningen att hon inte sagt ett ljud. Exakt hon har ju gjort det förut, snackat skit och kommit med antydningar om än det ena än det andra.
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted Igår kl. 12:31.
Citera
Igår, 19:56
Medlem
Varför har det hävdats så hårt i tråden att N måste uppge en fader när det inte är så?
Tyvärr tappar de här personerna trovärdighet och man tar dem inte seriöst. (Som man setts skriva tidigare)
Vet att flera har lämnat tråden som läsare också pga oseriösa inlägg.
Är jättebra om alla kunde hålla sig till sanning när det gäller hur lag och ordning ser ut.
Hur man känner och vad man tycker är ju något annat anser jag.
Citera
Igår, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Varför har det hävdats så hårt i tråden att N måste uppge en fader när det inte är så?
Tyvärr tappar de här personerna trovärdighet och man tar dem inte seriöst. (Som man setts skriva tidigare)
Är jättebra om alla kunde hålla sig till sanning när det gäller hur lag och ordning ser ut.
Om inte någon far kan fastställas vid ett barns födsel, är socialnämnden skyldig att försöka utreda vem barnets far är och se till att faderskapet fastställs (2 kap. 1 § föräldrabalken). Eftersom utredningen görs i barnets intresse, tas normalt ingen hänsyn till om modern inte vill att den ska ske.27 feb. 2022
När ett barn föds har modern 14 dar på sig att anmäla det till skatteverket tillsammans med fadern om det finns någon . Annars är det som står ovan som gäller
Så det är ingen som hittar på
Det är helt upp till var & en vad man tror på ! Tror dom flesta pratar utifrån vad dom vet el kan . Passar det inte så är det bara att lämna trodden
Senast redigerad av Aragon467 Igår kl. 20:42.
Citera
Igår, 20:45
Medlem
Citat:
Om inte någon far kan fastställas vid ett barns födsel, är socialnämnden skyldig att försöka utreda vem barnets far är och se till att faderskapet fastställs (2 kap. 1 § föräldrabalken). Eftersom utredningen görs i barnets intresse, tas normalt ingen hänsyn till om modern inte vill att den ska ske.27 feb. 2022
När ett barn föds har moder 14 dar på sig att anmäla det till skatteverket tillsammans med fadern om det finns någon . Annars är det som står ovan som gäller
Det är helt upp till var & en vad man tror på ! Tror dom flesta pratar utifrån vad dom vet el kan . Passar det inte så är det bara att lämna trodden
Jo detta har ju skrivits av en och samma person hela tiden.
Dock är det väldigt tråkigt att läsa att några stycken påstår att det måste uppges en fader av mamman för att få fram vem som är pappa.
Det är ju helt fel och man undrar hur samma personer ändå fortsätter att hävda att det är så.
Ja absolut, man kan lämna tråden och jag skrev ju att tyvärr har många också gjort det.
Citera
Igår, 21:10
Medlem
Citat:
Dock är det väldigt tråkigt att läsa att några stycken påstår att det måste uppges en fader av mamman för att få fram vem som är pappa.
Det är ju helt fel och man undrar hur samma personer ändå fortsätter att hävda att det är så.
Ja absolut, man kan lämna tråden och jag skrev ju att tyvärr har många också gjort det.
Okej jag delar tyvärr inte din uppfattning där att det är så det skrivs . Utan mer att folk är frustrerande på att samma person hävdar att A vägrar bekräfta faderskap och allt är klart .
Citera
Igår, 21:17
Medlem
Citat:
Okej jag delar tyvärr inte din uppfattning där att det är så det skrivs . Utan mer att folk är frustrerande på att samma person hävdar att A vägrar bekräfta faderskap och allt är klart .
Du delar inte uppfattningen att det hävdats att en pappa måste uppges av mamman för att få fram en pappa? Ok.

Varför frustration över det? Konstigt.
Citera
Igår, 21:28
Medlem
Citat:
Du delar inte uppfattningen att det hävdats att en pappa måste uppges av mamman för att få fram en pappa? Ok.

Varför frustration över det? Konstigt.
Hm en till som vrider & vänder på det som sägs 🤔 är jag förvånad svar Nej
Citera
Igår, 21:38
Medlem
Citat:
Hm en till som vrider & vänder på det som sägs 🤔 är jag förvånad svar Nej
Tackar för ditt uttömmande svar.
Citera
Igår, 21:46
Medlem
Citat:

Håller helt med dig. Den här personen har hållit en och samma linje från start, och det är tydligt att detta är någon med insyn. Det är också tydligt att den här personen har ett för avancerat språk för sina motståndare, då de nästan alltid missförstår och feltolkar vad som skrivs. Och eftersom de feltolkar inläggen tror de att de har kommit på personen i en lögn. Så mycket smärtsam läsning.

Jag tycker att Nicci har dragit vanära över kejsarsnitt och fysisk återhämtning efter förlossning, skämt ut sig med bröstoperation som nyförlöst och jag tycker att hon verkar vara en onaturlig och väldigt omogen förälder. Jag tycker att hennes mamma är en enabler, och jag tror att hon girigt vill åt huvudansvaret för barnet för att det får henne att känna sig ung igen. MED DET SAGT, så är jag helt öppen för att Andreas också kan vara en usel person. Och jag är öppen för att Nicci kan ha blivit illa behandlad av honom. Man kan ha två tankar i huvudet samtidigt. Allt är inte svart eller vitt, det kanske faktiskt inte är så synd om Andreas som ni tror?
Citera
Igår, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petitesser
Håller helt med dig. Den här personen har hållit en och samma linje från start, och det är tydligt att detta är någon med insyn. Det är också tydligt att den här personen har ett för avancerat språk för sina motståndare, då de nästan alltid missförstår och feltolkar vad som skrivs. Och eftersom de feltolkar inläggen tror de att de har kommit på personen i en lögn. Så mycket smärtsam läsning.

Jag tycker att Nicci har dragit vanära över kejsarsnitt och fysisk återhämtning efter förlossning, skämt ut sig med bröstoperation som nyförlöst och jag tycker att hon verkar vara en onaturlig och väldigt omogen förälder. Jag tycker att hennes mamma är en enabler, och jag tror att hon girigt vill åt huvudansvaret för barnet för att det får henne att känna sig ung igen. MED DET SAGT, så är jag helt öppen för att Andreas också kan vara en usel person. Och jag är öppen för att Nicci kan ha blivit illa behandlad av honom. Man kan ha två tankar i huvudet samtidigt. Allt är inte svart eller vitt, det kanske faktiskt inte är så synd om Andreas som ni tror?
Jag ser samma sak som du sen jag själv började läsa i tråden.
Jag har väldigt lite på fötterna att kunna uttala mig om just personerna just, dvs mamman och pappan.
Det är väldigt sällan något är svart eller vitt. 🙏
Citera
Igår, 23:38
Medlem
Citat:

Jag tog faktiskt för givet att N ville att sanningen ska fram (oavsett vad lagen säger) som hon alltid maler om, inte minst för C skull, men så verkar det inte vara.

Det är otroligt märkligt att närstående sitter och smutskastar A i tråden och hävdar att han struntar i sin dotter, som att det vore det mest självklara i världen att han är pappan, samtidigt som mamman inte ens vill ange honom som fader.
Senast redigerad av Upp-till-bevis Idag kl. 00:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in