Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 17:15
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det där är intressant. Hur en ganska liten klick vänsterextremister har kidnappat hela gay-rörelsen & använder den för sina egna politiska syften.

Dessa representerar definitivt inte en majoritet bland bögarna. Dags för bögarna att göra uppror & slänga ut dessa vänsterextremister som har utnämnt sig själv till talesmän för alla bögar.

De flesta bögar jag känner är överhuvudtaget inte intresserade av politik på ett märkbart sätt. Dom vill bara typ knulla. (man får ju ligga i en del för att hinna med tusen sexpartners under sina aktiva år).

Jag har två bekanta som är bögar. De flyttade från Småland till sorgenfri i Malmö, råvänster med sån "Ej reklam men gärna samhällsinformation tack!" på ytterdörren.

1 år orkade de med de böghatande araberna för att sedan göra en klassisk (dyr) white flight till slottstaden.

Röstar nog SD i smyg nu.
Citera
2018-06-13, 17:39
  #14
Medlem
Knucklehugss avatar
.. Säger väl vilken dagisnivå denna skapelse ligger på.. Han borde läsa på om vår grundlag att vi har rätt att rösta på vad vi vill och att det kallas för demokrati. Men sånna här utspel brukar ju ge 2 sekunders famous i rampljuset, imorgon är han redan glömd till under den sten han kom ifrån.
Citera
2018-06-13, 18:25
  #15
Medlem
Hegamons avatar
Attacker mot Sverigedemokrater kan förklaras genom att personen som attackerar vill spela ut Sverigedemokrater mot andra. Härska genom att söndra, kallas den strategin för. Den går också ut på att personen som kritiserar får uppleva sig som bättre, alltså en ren egoistisk handling.

Generellt när det handlar om kritik mot Sveigedemokrater kan det vara svårt avgöra om hatet är äkta eller om det bara går ut på att kritisera någon som får agera syndabock. Vid äkta kritik borde verkligen betyda att den har bloggaren/vloggaren har åsikter han står väldigt starkt för, är han vänsterpartiskt/kommunistk?

Í stort ger jag inte mycket för dom här som kritiserar SD:are agressivt. Eftersom jag personligen tillåter extremänstern då vill jag att SD ska tillåtas. Till viss del ogillar jag PK (politiskt korrekta) väldigt mycket, men det är för att dom är falska.

Så min fråga är om den här vloggaren är genuin i sin kritik? Eller handlar det enbart om att visa sin egna godhet och härska genom att söndra?
Citera
2018-06-13, 20:12
  #16
Medlem
8711s avatar
Hade det varit tvärtom att Sverigedemokrater hade för fram samma budskap som dessa exempel jag tagit upp hittills i tråden, så hade det skapat enorma rubriker om hur fel och hemskt det varit. Regeringspolitiker hade gått ut och kritiserat detta. Man hade kunnat läsa ledare och krönikor i tidningarna.

När Sverigedemokrater utsätts så reagerar ingen, sen undrar media hur någon kan anklaga dom för orättvis behandling... Ja, märkligt va?
Citera
2018-06-13, 20:19
  #17
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Senaste dagarna har man kunnat höra om och läsa om ett ökande problem inför valet. Där vi nu dagligen kan se grova övertramp av hat, dödshot och nedsättande epitet mot Sverigedemokrater, som inte hade accepterats om det gällt någon annan part eller grupp i samhället. Varken gällande andra partier eller grupper av människor hade man tolererat sådana utspel och nedsättande ordval.

Främst verkar det handla om invandrare och invandrar"kändisar" som tror sig ha denna rätt.

Amir Akroutis attack mot SD: "Äckliga odjur"

https://www.msn.com/sv-se/noje/kandi...jur/vi-AAyzYJ4

I videon kallas personer som röstar på Sverigedemokraterna för "äckliga odjur". Den hysteriska halvkändisen väser även ur sig saker som "ni är smuts, ni förstör Sverige" och att "Sverigedemokrater kan dra åt helvete". Han hänger även ut andra halvkändisar på Youtube som han menar röstar på Sverigedemokraterna. Frågan är hur han själv som utlänning och homo/transa eller vad han nu är och kallar sig hade tyckt om folk uttryckt sig så om honom och hans typ av människor. Men då hade han såklart dragit invandrare och homokortet direkt om andra kallat honom sådana saker.

* Kommer vi se en utveckling med en ökning av liknande hatattacker från invandrare och invandrar"kändisar" mot Sverigedemokrater inför valet?

* Hade sådana här utspel och grova övertramp accepterats mot andra partier eller grupper av personer?

* Vad kan och bör man göra åt detta och liknande händelser? Som parti? Som enskild privatperson?

Anmäl anmäl och anmäl. Protestera. Dokumentera.

Amir och hans gelikar hetsar mot oliktänkande, vilket är totalförbjudet i Sverige. Så tillämpa lagen såsom den är skriven.
Ett jävla sätt detta, den diskriminering som pågår från myndigheters sida gentemot oss etablerade skattebetalare
Citera
2018-06-13, 20:53
  #18
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Anmäl anmäl och anmäl. Protestera. Dokumentera.

Amir och hans gelikar hetsar mot oliktänkande, vilket är totalförbjudet i Sverige. Så tillämpa lagen såsom den är skriven.
Ett jävla sätt detta, den diskriminering som pågår från myndigheters sida gentemot oss etablerade skattebetalare

I flera länder gäller det redan och i EU:s dokument föreskrivs att politisk åsikt ska vara grund för möjlighet till diskriminering och hetsbrott. Det är bara en skillnad på om man skriver in det i lagen eller ej som skiljer om handlingarna är brottsliga eller inte.

Flera av dessa utfall och beteenden mot Sverigedemokrater skulle då vara straffbara enligt diskrimineringslagar och hetslagar.
Citera
2018-06-13, 21:39
  #19
Medlem
Samtliga (eller de flesta) SD-riksdagsledamöter har polisskydd. Även kommunalpolitiker, tror jag, i en del fall. En utesluten SD-riksdagsman flyttade till Ungern, mycket av rädsla för sin personliga säkerhet. Minst en SD-politiker har utsatts för grov misshandel. En person har dömts för olaga hot mot partiledaren.

Hatattacker lär det bli en del inför valet, men jag tror att hotbilden generellt har minskat. Ju störe partiet blir, desto mer meningslös ter sig väl sådan sabotageverksamhet.
Citera
2018-06-13, 23:15
  #20
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Samtliga (eller de flesta) SD-riksdagsledamöter har polisskydd. Även kommunalpolitiker, tror jag, i en del fall. En utesluten SD-riksdagsman flyttade till Ungern, mycket av rädsla för sin personliga säkerhet. Minst en SD-politiker har utsatts för grov misshandel. En person har dömts för olaga hot mot partiledaren.

Hatattacker lär det bli en del inför valet, men jag tror att hotbilden generellt har minskat. Ju störe partiet blir, desto mer meningslös ter sig väl sådan sabotageverksamhet.

Det är ju värst för den enskilde som drabbas. Vanliga privatpersoner som inte har något skydd utan enbart är politiskt aktiva. Extremt få kommunpolitiker i SD har något personskydd, inte vad jag vet i alla fall. Exemplen jag länkade till har definitivt inga personskydd mot dessa hatattacker mot Sverigedemokraterna och Sverigedemokrater.
Citera
2018-06-13, 23:21
  #21
Bannlyst
Låt de hata. Kommer bli så jävla kul kvällen den 9 september när de kommer tappa hakan.
Citera
2018-06-14, 00:23
  #22
Medlem
8711s avatar
Citat:
SD-valarbetare jagades bort av ”aggressiva invandrargäng”

Det är Katerina Janouch som på sajten Katerina Magasin rapporterar om en händelse på tisdagen där valarbetare från Sverigedemokraterna blev bortjagade av vad som beskrivs som ”aggressiva invandrargäng”.

Citat:
För Katerina Magasin berättar Kent Kumpula (SD) om vad som hände när han och några partikamrater försökte dela ut information i centrala Gottsunda, en stadsdel i Uppsala. ”Aggressiva invandrargäng” började då trakassera dem, och väktare fick rycka in.

– De sa rakt ut att de inte längre kunde garantera vår säkerhet. Då hade redan en av våra valarbetare blivit spottad i ansiktet, en hade fått en tidning kastad i ryggen och jag själv var nära att bli träffad av en tändare som ven genom luften, säger Kent Kumpula.

https://nyheteridag.se/sd-valarbetar...invandrargang/
Citera
2018-06-14, 01:29
  #23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
https://www.vn.se/article/homosexuel...er-upp-for-sd/

https://nyheteridag.se/han-ar-gay-oc...n-annan-asikt/


HBTQ-maffian om några borde väl välkomna mångfald men istället väljer dom hatets väg i intoleransens tecken. På nåt sätt känns det som om dom där människorna saknar trovärdighet helt och hållet när dom kräver att andra ska uppvisa tolerans mot deras sexuella läggningar?
Citera
2018-06-14, 05:39
  #24
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Jag gissar att de här attackerna till hälften begås av mentalt instabila personer som inte förstår hur demokrati fungerar och till hälften av betalda (eller på annat sätt motiverade) provokatörer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in