Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-20, 09:52
  #13
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Så då tycker du det skulle vara helt i sin ordning och börja servera bajspudding och urinsås tillsammans med spy-paj med sperma-fyllning också? Jag menar - det är ju också helt naturliga saker som kommer ur kroppen...
Hej! Jag skulle gärna besvara ditt inlägg om det hade något med det jag skrev i mitt inlägg att göra, men ditt inlägg verkar tyvärr vara riktat till någon halmgubbe.
Citera
2018-08-20, 09:53
  #14
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
En del tjejer äter som fan när de har mens, jag trodde det var det de syftade på. Inte innehållet. Om det inte är två chokladbitar med en tramadol emellan...
Skämtet bygger på att det är ketchup i burgaren. Ketchup ser ut som blod för en del. Kanske till och med mensblod. Visst är det roligt?
Citera
2018-08-20, 10:05
  #15
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Skämtet bygger på att det är ketchup i burgaren. Ketchup ser ut som blod för en del. Kanske till och med mensblod. Visst är det roligt?

Jag kan se det roliga i det hela, även om det inte är ett skämt jag skulle dra.

Mensburgare är nåt man äter för att förtjäna sina red wings i HA på 70-talet, men de som vill att mens skall vara odramatiskt blir ofta chockerade när man som (hyfsat)hetero-man förhåller sig odramatiskt till menstruation.

Det smakar typ lite mer järn än vanligt bara, men mindre syrligt än före. Men så får man inte förhålla sig till särartsfeministernas lilla gudinne-ceremoni. Det skall målas och ha sig men gör jag det, då är jag äcklig. Jag tror det är samma reaktion en tjej skulle få på flashback om hon skulle säga att olika killars sperma smakar olika, men de vill liksom ändå att hon sväljer. Folk gör en sån jävla big deal av att det kommer vuxenvätskor ur deras kön.
Citera
2018-08-20, 21:23
  #16
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slabbadangmannen
Förvirringen gäller vad som är PK.

Är mensburgare PK eller är de inte?
Det beror antagligen på vem du frågar. Du råkar väl inte ha fått för dig att det finns en absolut auktoritet på det området?
Citera
2018-08-20, 22:37
  #17
Medlem
Sir Dwains avatar
Jag ska förklara grundregeln, mens är inte något som i sig är positivt i alla sammanhang. Utan det handlar om intentionen hos den som använder ordet, om man använder det helt neutralt eller i syfte att t ex stärka tjejers självkänsla (eller något i den stilen), så är det en positiv sak som uppmuntras. Om man istället använder det som synonym till "äckligt" eller på ett annat sätt negativt för att liksom trycka ned tjejer så är det en dålig sak som som beivras. Se det finns en konsekvent tanke bakom det hela.

Sen blir det komplicerat eftersom det är svårt för en betraktare att veta vad intentionen bakom användandet av ett ord är, ibland uppfattas det som är avsett som "empowering" som förnedrande och tvärtom, men problemet är då missuppfattning. Resonemanget är fortfarande konsekvent.
Citera
2018-08-27, 23:36
  #18
Medlem
NonCompliances avatar
Skämt eller inte. Sån här skit återfinns bara i svensk/väst-trashkultur som utgörs av trashfolk.

Åk österut och du kommer inte få se en enda jävla mensburgare eller håll-käften-burgare. Herregud vad jag hatar svensk idiotkultur.
Citera
2018-08-30, 01:32
  #19
Medlem
Jenny9s avatar
En burgare gjord på mensblod hade varit rena vitamin och järnbomben. Finns tex. 30 ggr mer järn i mensblod än i det övriga blodet och flera ggr högre nivåer av i stort sett alla vitaminerna.

Finns tjejer som dricker sitt färska mensblod för att återföra energin till kroppen som de annars förlorat. De blir piggare och mindre låga.
Citera
2018-08-30, 01:53
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slabbadangmannen
Ibland blir jag bara förvirrad.
En idrottsförening säljer ”mensburgare” på camping vid Vallåkraträffen.

Först trodde jag det var ett feministiskt påfund och tänkte. ”Jaha”

Sen har någon kontaktat SVT och beklagat sig och klagat och och ställer sig frågan ”Har vi inte kommit längre 2018?”.

Och jag blir förvirrad?

Är det inte OK att avdramatisera mens och blod. I Stockholms tunnelbana är det i alla fall så.

Snälla! Hjälp mig och förklara för mig. Känner någon någon i Vallåkra IF som kanske kan förklara.

Länk:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/he...allakratraffen

Bör inte vara någon skillnad? Mens som mens, kan man tycka.
Men det fungerar endast frånstötande all denna osmakligheten.

Men eftersom att någon nämnde Pride så kan jag ändå tänka mig att det där "kokta avgasröret" på menyn nog skulle smaka de flesta bögar.
Citera
2018-08-30, 12:45
  #21
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
En burgare gjord på mensblod hade varit rena vitamin och järnbomben. Finns tex. 30 ggr mer järn i mensblod än i det övriga blodet och flera ggr högre nivåer av i stort sett alla vitaminerna.

Finns tjejer som dricker sitt färska mensblod för att återföra energin till kroppen som de annars förlorat. De blir piggare och mindre låga.

När hundar äter sin egen avföring så handlar det oftast om näringsbrist, sjukdomar eller inälvsparasiter - varpå hunden tas till veterinären och behandlas, får medicin eller i värsta fall avlivas om sjukdomen gått för långt.

När kvinnor äter sin egen avföring så kallas det feminism och hyllas.

Säger inte det rätt mycket om vilken sjuk ideologi den moderna tredjevågsfeminismen har blivit?
Citera
2018-09-01, 14:01
  #22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
När hundar äter sin egen avföring så handlar det oftast om näringsbrist, sjukdomar eller inälvsparasiter - varpå hunden tas till veterinären och behandlas, får medicin eller i värsta fall avlivas om sjukdomen gått för långt.

När kvinnor äter sin egen avföring så kallas det feminism och hyllas.

Säger inte det rätt mycket om vilken sjuk ideologi den moderna tredjevågsfeminismen har blivit?

Lol du är rolig
Citera
2018-09-07, 20:24
  #23
Medlem
TheGirlAndTheRobots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
En del tjejer äter som fan när de har mens, jag trodde det var det de syftade på. Inte innehållet. Om det inte är två chokladbitar med en tramadol emellan...

Hahaha, spot on!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback