2020-09-28, 23:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det hr har vldigt mycket met presidentvalet att gra.

Faktiskt.

Jag frklarade bara att det r vanligare att se hos republikaner och jag vntar fortfarande p beviset p att man har arresterat och dmt en massa demokrater fr valfusk i r.
2020-09-28, 23:48
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Behver han inte ingen vill ha Trump mer men det r svrt att frst fr sekten dr den store ledaren ljuger och ljuger tills ni tror p det, Rtt gulligt p sitt stt att du inte klarar av ordet ansvarstagande vid de mten bde Biden & Harris hller 1,5mtr mellan stolarna och obligatoriskt munskydd medans Humles lgintelligenta fans gr p lgnen och kommer utan sjlvdistansering och munskydd....
Ha ha din lilla frlorare. Du vet lika vl som jag att Trump kommer vinna. Ingen vill ha en dement dre som har koderna till krnvapen. Enda sttet Demokraterna kan vinna r med valfusk.
Vljarna m vara korkade ibland men ven mnga av dom kommer inse att man inte kan rsta p en dement gubbe som gmmer sig i en kllare. Biden kan inte ens prata sammanhngande i 5 minuter TROTS hjlp av teleprompter.
Demokraterna verkar vilja frlora. Man skulle givetvis ha skickat fram bgen Pete tillsammans med Tulsi. D hade dom haft en liten chans. Planen nu r att frska fuska till sig segern.
Demokraterna har ingenting att erbjuda vljarna frutom att skrika ORANGE MAN BAD !!
Man har ingen egen politik.
2020-09-28, 23:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Handlar om att skerstlla hans skerhet s han inte skadar sig sjlv, Sedan tacklingen kan te sig ondig men likvl mste dem ta ned han p marken!

DEt r deras egen skerhet och hans egna skerhet iom han hotade ta livet av sig sjlv samt dem vet inte om han r bevpnad eller ej!

Fast han sg knappast bevpnad ut och han var vldigt lugn, han stllde ven undan len p pickuppen ovanp att det var tta (8) poliser med automatvapen p plats, jag tror knappast att polisen som frde en lugn dialog med honom var rdd fr sitt liv.
2020-09-28, 23:53
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast han sg knappast bevpnad ut och han var vldigt lugn, han stllde ven undan len p pickuppen ovanp att det var tta (8) poliser med automatvapen p plats, jag tror knappast att polisen som frde en lugn dialog med honom var rdd fr sitt liv.
S fungerar polisen i US tyvrr shoot first ask then!
2020-09-28, 23:54
Medlem
Zloths avatar
Det ser vrre och vrre ut fr Trumpen. Det r mnga som har det jobbigt med ekonomin i USA just nu, vilket inte r bra fr Trump.

Det ser ut som att ngot av fljande mste ske fr att Trump ska kunna vinna nu:

1. HD utser Trump till vinnare efter ett jmnt val och anklagelser om valfusk.

2. Biden blir dlig strax innan valet och Harris fr ta ver.

3. Trump kr ver Biden i minst 2 debatter.
2020-09-28, 23:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Trams om att "censurera"

Facebook och twitter r privata aktrer och Trump har redan uttryckt en vilja till att skada yttrandefriheten p internet ven om han verkar ha insett att hans vilja till att ta bort det skydd som han hotade med att ta bort skulle leda till mer problem n vad det r vrt s ndrar det inte p det faktum att alla i Whasington vill i stort sett ta bort lagsektion 230 fr hans EO vart inte mer n bara ngot han anvnde i propagandasyfte.
2020-09-28, 23:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
S fungerar polisen i US tyvrr shoot first ask then!

Detta trots att de inte ens r p top 5 av mest utsatta arbetsyrken att utsttas fr vld, fan matleverantrer r en strre riskgrupp n poliser i USA

Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
3. Trump kr ver Biden i minst 2 debatter.

Rcker med att han gr det i frsta debatten tror jag
2020-09-29, 00:18
Medlem
Generalanderssons avatar
Blir kul med den frsta av tre debatter i morgon kvll, framfr allt s blir det intressant att se Biden utan teletrompter och manus.

Jag tror Biden kommer att trffa minst ett isberg i varje debatt, og att hela valkampanjen till Biden kommer att sjunka snabbare n vad Titanic efter att alla tre debatter har slutfrts.
2020-09-29, 00:26
Medlem
Citat:
Facebook och twitter r privata aktrer och Trump har redan uttryckt en vilja till att skada yttrandefriheten p internet ven om han verkar ha insett att hans vilja till att ta bort det skydd som han hotade med att ta bort skulle leda till mer problem n vad det r vrt s ndrar det inte p det faktum att alla i Whasington vill i stort sett ta bort lagsektion 230 fr hans EO vart inte mer n bara ngot han anvnde i propagandasyfte.

Ditt inlgg hnger ju inte samman, s egentligen inte vrd mdan att besvara. Facebook, Twitter etc r den digitala erans korporativism, fascism, som genom gande och pengar str ver yttrandefrihet. Antitrust-lagar fixar detta och bryter upp dessa corps i en inte alltfr avlgsen framtid.
2020-09-29, 01:08
Avstngd
zergrushs avatar
Citat:
Jag frklarade bara att det r vanligare att se hos republikaner och jag vntar fortfarande p beviset p att man har arresterat och dmt en massa demokrater fr valfusk i r.
Svrt att bevisa saker och ting som inte har skett. Sekten lever som bekant i sin egen vrld.
https://edition.cnn.com/2020/09/09/p...ims/index.html
Citat:
GOP election lawyer says no evidence to support Trump's claim about mail-in voting fraud
Senast redigerad av zergrush 2020-09-29 kl. 01:18.
2020-09-29, 02:01
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Addendum

Citat:
Ursprungligen postat av karinmusa
ppen frga: mot bakgrund av dessa avsljanden om att Donald Trump r skyldig 400milj dollar i blancoln s uppstr frgan, vem garanterar dessa ln? Min konspirationsteori r att det r Ryssland som r borgenr fr lnen utstllda av Deutsche Bank. (Jag saknar konkreta bevis fr denna teori.)
Jo, Kush, Wilbur Ross m fl., de har band till VEB, s det r ingen lngskt teori...d det bl a r uppenbart att man inte brytt sig ngot nmnvrt om intressekonflikter innan.

Citat:
Jag tror ochs att Donald frlorat alla oberoende vljare i norr (5% av vljarna) till fljd av hans hantering av COVID samt denna serie av katastrofala avsljanden. Hela hans liv verkar ha varit ett pyramidspel som nu hller p att rasa samman.
Han smlter i realtid...en sann amerikansk tragedi, och det r som jag sa tidigare idag (innan FB-censuren slog till), att en hel del blue-collar workers och uneducated whites som ser detta ocks. Hoppas det finns en hjlplinje eller ngot fr dem att vnda sig till.

Biden Gains White Voters In The Midwest

Citat:
Det var en riktigt bra lnk hrru. Tack
Som juridisk nrd gillar jag en klagares perspektiv
Kul att du gilla den. Han postar som du ser ganska frekvent. Vilket r bra eftersom det sker s frbannat mycket. Glenn dljer inte vem han ogillar, vilket man nd kan ha verseende med, fr lagen r menat att vara neutral och det r den 'approachen' han tar nr han gr igenom alla vansinnigheter.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-09-29 kl. 02:03. Anledning: Addendum
2020-09-29, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Infr debatten imorgon:

Biden var en hyfsat bra debattr fr 8 r sedan och det mrkte man speciellt d han debatterade mot Paul Ryan som var Mitt Romneys vice president kandidat och ven om Paul frvisso inte var den bsta debattren s snktes Bidens frtroende som mest hos vljarna nr han var under aggressiv attack, vilket r ngot som ni absolut kommer se Trump anvnda imorgon.

Nu lider han uppenbarligen av alzheimer ocks om man fljt honom det senaste ret vilket kommer gynna Trump otroligt i debatterna. Enligt Aftonbladet s r Trumps tv huvudattacker att attackera Biden med anklagelserna om sexuella vergrepp mot Tara Reade (som tro det eller ej blev en ganska stor story ven hos CNN, men som senare tystades ner, precis som allt annat som Biden gr) och attacker mot Joe Bidens son Hunter vilket r helt rimligt d det helt klart hade vart frsidorsnyheter om Mike Pence tog med sig sin son p Air Force 2 och kom hem med 1,5 biljoner i pengar frn Kina.

Jag frvntar mig en aggressiv och snabb Trump som r mstare p oneliners och verkligen frnedrar Biden. Gruppen av vljare som r obestmda r nd s pass liten att det enda Trump mste gra r egentligen att engagera sin bas frn 2016 s att de kommer ut och rstar. Trump kan i princip skita i att svara p alla sakfrgor bara hans krnvljare 4648 % tycker att han krossade Biden och gr ut och rstar p valdagen.

Mnga glmmer att valdeltagandet i USA r betydligt lgre n i Sverige s mycket folk som inte rstar kan sitta i soffan och tycka att Trump r en riktig idiot men allt handlar egentligen om engagemanget frn respektive kandidaters vljarbas och dr har han redan en stor frdel men han behver nnu mer fr att kunna vinna de viktiga sk swing-states.

Sista biten dr, prognoserna frutspr hgre valdeltagande n 2016. Allts kan det vara s att det inte rcker fr Trump att "bara" f sin bas att g och rsta. Betydligt fler av dem som tycker Trump r en idiot men inte r helt slda p dems heller kommer med stor sannolikhet rsta bltt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in