Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Finns en hel del senatorer som r ganska hatade av sina egna men dr folk inte vill chansas p demokrater, Rand Paul r ett jvligt bra exempel p detta fenomen d han r ven hatad av andra republikanska senatorer till en sdan niv att de sympatiserar med den granne som slog ner honom fr ett par r sedan.
USA skulle egentligen behva byta ut hela huset d det r fr mnga politiker som genuint inte borde vara kvar som sitter i flera, flera r
Det r vl det som gr hela spektaklet s makabert...att man har alldeles fr ltt att bli emotionellt investerad och ilsken ver representanterna. Detta r by design sklart, delvis iaf, nda fram till den stunden vi fr se att ett ansvarsutkrvande, p riktigt, implementerats i systemet.
Citat:
Ursprungligen postat av
zergrush
Frsteligt att man ifrgastter sin arbetsplats och ledare om denne sprungit runt medvetet med viruset och inte meddelat detta...kontaktsprningen som gjorts hittills av media mlar inte direkt upp en grann bild av presidentens (eventuella) agerande. Visar det sig att kartlggningen stmmer, d visar det terigen p vilken cynisk instllning the superspreader in chief haft till covid-19, och en demoraliserad kampanjarbetare, i det hr lget, nr man behver vnda mediebilden av coronahanteringen, r inte vad jag skulle kalla good news fr Drumpfy.
Citat:
Ursprungligen postat av
karinmusa
En A+ pollster visade hromdagen ocks att Biden leder med 5% i Florida...lter lite hgt, men det skulle inte frvna mig om det slutar ungefr dr nr alla rster r rknade. Givet att gerrymandering is a thing in Florida, s finns det nd mer n 200k fler registrerade Demokrater i frhllande till Republikaner i delstaten.
DeSantis blir dessutom mer hatad fr var dag som gr. Pensionrerna lyssnar mer Biden nu n ngonsin tidigare, och demografiskiftet som pgr i delstaten r ven det en realitet som Republikanerna har svrt fr att hantera; d yngre vita, yngre hispanics, yngre svarta och yngre gula som blivit hrt drabbade ekonomiskt, bl a inser att mer behver komma till stnd n skattelttnader. I could go on...
Citat:
Ursprungligen postat av
JetSociety
Jag finner det mrkligt att ni kommunister stdjer ett system dr den som har mest pengar kan vinna val...Ni borde rent ideologiskt vara motstndare till det eftersom allas rst r lika lite vrda.
Vet inte hur mnga gnger du skrivit detta...eller liknande dravel, men ofta r det iaf och inget j*vla svar fr du.
Varfr ni tror att en hgerextrem regim skulle vara att fredra...nr historien inte visar upp ngra fredmliga exempel, r vl nd ngot som ni br ta i beaktande nr ni gnyr om diverse hypotetiska framtidsscenarion med Trump. Kanske tycker du att Xi, Duterte, Putin, Lukasjenko, Franco etc., vandrade rtt ideologiskt men tog fel avfart ngonstans p vgen...vad vet jag, drfr frgar jag, har du fantiserat upp ett hypotetiskt slutscenario som inte lter som ett Breivik manifesto?