Citat:
Ursprungligen postat av
ErikAnderzohn
Ja, vi kan vl passa p att varna alla hr fr att din magknsla kring ting inte haft srskilt mnga rtt innan...och snart poppar vl Nixter upp med en lttkpt twitter poll som fr dig att tro n mer p dina fantasier.
Citat:
Ursprungligen postat av
lallisen
Hur menar du nu? Menar du att cheferna p opinionsinstituten inte blivit bttre? Vad spelar det fr roll det r ju deras statistiker som jobbar med urval, modeller, frgor och annat metodarbete som frmst behver ndra sitt arbetsstt inte cheferna.
Vad jag menar r att, de som utfr UO har inte lrt sig av deras egna misstag.
Citat:
Ursprungligen postat av
susanlynette
Det finns mycket som talar emot Trump nu. 2016 s hatade mnga demokrater Clinton, och valde att inte rsta. Dessutom vann inte Trump the popular vote, han vann fr att han vann vissa delstater, som brukat vara demokratiska som t ex Michigan och Pennsylvania m fl. Det kommer inte ske nu. Biden leder eller ligger jmnt med Trump u t ex rda delstater. Dessutom r det mnga republikaner som vnt sig emot Trump. Och s corona p det. Och kvllens nyhet om en milis som planerat kidnappning av en guvernr som Trump kritiserat. Liberate Michigan skrev han
Det hller jag med om, men det r exakt samma tendens som vi sg fr fyra r sedan. Som jag pongterade tidigare, s hade Hillary i mitten/brjan av oktober en ledning p allt frn 9 till 15p ver Trump. Hillary hadde - enligt mtningarna en ledning i Florida, North Carolina, Wisconsin, Michigan, Pennsylvania och lg jmnsides med Trump i Ohio i oktober 2016. Alla sk experter sa d att Trump var chansls mot Hillary.
Att Hillary vann popular vote, var fr att hon fick tillsammans nstan 7m fler valrster i Kalifornien och New York (de tv blaste delstaterna) n vad Trump fick.