2020-10-08, 19:23
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Hvdar inte att de tar fel, dock s r jag ganska s vertygad om att Biden inte leder med 16p ver Trump (som den sista mtningen frn CNN tillsger). Jag tror inte att de som styr OU har frbttrat sig verhuvudtaget.
Ja, vi kan vl passa p att varna alla hr fr att din magknsla kring ting inte haft srskilt mnga rtt innan...och snart poppar vl Nixter upp med en lttkpt twitter poll som fr dig att tro n mer p dina fantasier.
2020-10-08, 19:25
Medlem
Citat:
Hvdar inte att de tar fel, dock s r jag ganska s vertygad om att Biden inte leder med 16p ver Trump (som den sista mtningen frn CNN tillsger). Jag tror inte att de som styr OU har frbttrat sig verhuvudtaget.

Hur menar du nu? Menar du att cheferna p opinionsinstituten inte blivit bttre? Vad spelar det fr roll det r ju deras statistiker som jobbar med urval, modeller, frgor och annat metodarbete som frmst behver ndra sitt arbetsstt inte cheferna.
2020-10-08, 19:27
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Dd lnk fixad nu

Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Precis. Mtningen inatt frn CNN efter debatten hade ju 10% mer demokrater n republikaner som exempel sen s frsker man visa att den mtningen representerar hela USA. Totalt sanslst.
Vad r vrst...en med lg vervikt av Demokrater i en poll eller en pollster som vertid verviktar fel stndigt och gr ett gigantiskt misstag:

(FB) Presidentvalet 2020
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-10-08 kl. 19:29. Anledning: Dd lnk
2020-10-08, 19:30
Medlem
Citat:
Det finns mycket som talar emot Trump nu. 2016 s hatade mnga demokrater Clinton, och valde att inte rsta. Dessutom vann inte Trump the popular vote, han vann fr att han vann vissa delstater, som brukat vara demokratiska som t ex Michigan och Pennsylvania m fl. Det kommer inte ske nu. Biden leder eller ligger jmnt med Trump u t ex rda delstater. Dessutom r det mnga republikaner som vnt sig emot Trump. Och s corona p det. Och kvllens nyhet om en milis som planerat kidnappning av en guvernr som Trump kritiserat. Liberate Michigan skrev han
2020-10-08, 19:32
Medlem
Tubleross avatar
Nu vet man inte vilken klla man ska tro p.

Enligt CNN och Bidens kampanj s har de inte gtt med p att flytta fram ngra debatter..

https://edition.cnn.com/politics/liv...day/index.html
2020-10-08, 19:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Precis. Mtningen inatt frn CNN efter debatten hade ju 10% mer demokrater n republikaner som exempel sen s frsker man visa att den mtningen representerar hela USA. Totalt sanslst.
Exakt. Fast det vrsta r ju att mnga svljer allt som Cartoon News Network kommer med och tar det som fakta. Visar enbart hur sanslst miljskadade vissa r.

Men visst, Biden r helt skert en mer populr presidentkandidat n vad Reagan var i 1984, Clinton i 1996 och Obama i 2008.
2020-10-08, 19:47
Medlem
Citat:
Exakt. Fast det vrsta r ju att mnga svljer allt som Cartoon News Network kommer med och tar det som fakta. Visar enbart hur sanslst miljskadade vissa r.

Men visst, Biden r helt skert en mer populr presidentkandidat n vad Reagan var i 1984, Clinton i 1996 och Obama i 2008.
Det r inte bara CNN som mter utan mnga andra, ven Fox och Trumps favorit Rasmussen. ven dessa har Biden i ledning i https://www.realclearpolitics.com/
2020-10-08, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Inte tidigare i ett presidentval i USA har den radikala vnstern haft en kandidat framme vid podiet.
Klart det blir htsk stmning.

Debatt r en av Trumps starka sidor, han kan tala fr sin sak samtidigt som han lyssnar och har nsta inlgg redo.

Kroppsprk, gester och gonkontakt r viktiga saker vid ett samtal.
Lgg mrke till hur Donald Trump tittar p den han pratar med vid debatten med Biden nu senast.

Joe Biden blev verkrd och hade ftt tydliga order att regelbundet titta ner i manuset, p moderatorn och i kameran, och tigga som en undergiven hund efter att folk skall tycka synd om honom, och ge han sin rst

Men det kanske var en del av planen, att spela offer, vnsterns paradgren.

Vem representerar den radikala vnstern menar du?
2020-10-08, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Inte tidigare i ett presidentval i USA har den radikala vnstern haft en kandidat framme vid podiet.
Klart det blir htsk stmning.

Debatt r en av Trumps starka sidor, han kan tala fr sin sak samtidigt som han lyssnar och har nsta inlgg redo.

Kroppsprk, gester och gonkontakt r viktiga saker vid ett samtal.
Lgg mrke till hur Donald Trump tittar p den han pratar med vid debatten med Biden nu senast.

Joe Biden blev verkrd och hade ftt tydliga order att regelbundet titta ner i manuset, p moderatorn och i kameran, och tigga som en undergiven hund efter att folk skall tycka synd om honom, och ge han sin rst

Men det kanske var en del av planen, att spela offer, vnsterns paradgren.
Lgg av nu. Biden r inte radikal vnster. Trump betedde sig som en speedad mgvlt i debatten, han var fullstndigt usek
2020-10-08, 19:54
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Ja, vi kan vl passa p att varna alla hr fr att din magknsla kring ting inte haft srskilt mnga rtt innan...och snart poppar vl Nixter upp med en lttkpt twitter poll som fr dig att tro n mer p dina fantasier.

Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Hur menar du nu? Menar du att cheferna p opinionsinstituten inte blivit bttre? Vad spelar det fr roll det r ju deras statistiker som jobbar med urval, modeller, frgor och annat metodarbete som frmst behver ndra sitt arbetsstt inte cheferna.
Vad jag menar r att, de som utfr UO har inte lrt sig av deras egna misstag.
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Det finns mycket som talar emot Trump nu. 2016 s hatade mnga demokrater Clinton, och valde att inte rsta. Dessutom vann inte Trump the popular vote, han vann fr att han vann vissa delstater, som brukat vara demokratiska som t ex Michigan och Pennsylvania m fl. Det kommer inte ske nu. Biden leder eller ligger jmnt med Trump u t ex rda delstater. Dessutom r det mnga republikaner som vnt sig emot Trump. Och s corona p det. Och kvllens nyhet om en milis som planerat kidnappning av en guvernr som Trump kritiserat. Liberate Michigan skrev han
Det hller jag med om, men det r exakt samma tendens som vi sg fr fyra r sedan. Som jag pongterade tidigare, s hade Hillary i mitten/brjan av oktober en ledning p allt frn 9 till 15p ver Trump. Hillary hadde - enligt mtningarna en ledning i Florida, North Carolina, Wisconsin, Michigan, Pennsylvania och lg jmnsides med Trump i Ohio i oktober 2016. Alla sk experter sa d att Trump var chansls mot Hillary.

Att Hillary vann popular vote, var fr att hon fick tillsammans nstan 7m fler valrster i Kalifornien och New York (de tv blaste delstaterna) n vad Trump fick.
2020-10-08, 19:56
Medlem
Citat:

Vad jag menar r att, de som utfr UO har inte lrt sig av deras egna misstag.

Det hller jag med om, men det r exakt samma tendens som vi sg fr fyra r sedan. Som jag pongterade tidigare, s hade Hillary i mitten/brjan av oktober en ledning p allt frn 9 till 15p ver Trump. Hillary hadde - enligt mtningarna en ledning i Florida, North Carolina, Wisconsin, Michigan, Pennsylvania och lg jmnsides med Trump i Ohio i oktober 2016. Alla sk experter sa d att Trump var chansls mot Hillary.

Att Hillary vann popular vote, var fr att hon fick tillsammans nstan 7m fler valrster i Kalifornien och New York (de tv blaste delstaterna) n vad Trump fick.

Nej det r det inte. Clinton var mer polariserande och det var inte s mnga republikaner som d gick ut och sa att de ac ilska bytte parti. Dessutom var det inte corona d som Trump missktt som nu
2020-10-08, 19:57
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Nu vet man inte vilken klla man ska tro p.

Enligt CNN och Bidens kampanj s har de inte gtt med p att flytta fram ngra debatter..

https://edition.cnn.com/politics/liv...day/index.html

Ja, det var vldigt mrkligt. Det stod frst Trump's campaign manager issued a new statement today announcing they agree to a suggestion by Joe Biden's campaign to delay the second debate by a week so it can be in person. men sen s str det lite senare fljande: Biden campaign is swiftly rejecting the Trump campaigns request to push both debates back a week

Underligt, vilket r det som stmmer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in