2020-10-09, 22:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Okej. S det r kanske drfr postrstning r ett stt att fuska i valet?

Jag tror att p valdagen kommer Trump att vinna. Men med tanke p postrstningen s vinner Biden.

Inte direkt, s som jag tolkar Trump s verkar han tro att folk ska kunna rsta utan att det kontrolleras eller att de ska kastas
2020-10-09, 22:02
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
PELOSI TRYCKER KNIVEN I RYGGEN P BIDEN ?
Med ett stimulus paket som Trump kan godknna fr alla behvande Amerikaner snabba extra pengar p kontot. Bra i valtider fr Trump men dligt fr Biden som sjlv vill spela Messias, kan tyckas. Rent valstrategiskt gr nog Pelosi rtt i att inte slppa till Reps frslag.

Stalltips: Kommer Trump som vissa rykten gr gllande presentera ett stimulus med Pelosi std s har denna stelopererade hxa stuckit kniven i ryggen p Biden, inte helt osannolikt s att Globalisterna som styr Pelosi och det Demokratiska partiet ser att de r p vg att frlora och nu brjar vilja gra upp med Trump.

PS sger inte att det sker, men om det sker r detta spiken i kistan fr Biden.

Eller s har hon tnkt p, och gjort det som r bst fr det amerikanska folket, helt oavsett att det just nu r Presidentval!
2020-10-09, 22:02
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Edit: Allts lite grann som dr Sverige befinner sig idag och det kan ju inte vara helt fel.

Menar du p fullaste allvar att Sverige befinner sig i ett "bra lge" just nu?
2020-10-09, 22:07
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Du glmde sista punkterna...
* Bankcrupt America
* End Western Capitalism

Sicken tur att Trump tar hem det hr.

Om du missat det s r USA redan "bancrubt", Statsskulden r monstrus och hela 102 % av BNP.

"r 2020 frvntas skulden bli 23 000 miljarder dollar (23 biljoner dollar), samtidigt som BNP sps bli till 22 500 miljarder dollar vilket ger en statsskuld som r cirka 102 procent av BNP."

Detta har skett under Trumps vakt!

Kapitalismen kommer aldrig att ta slut. Det r det enda fungerande systemet och den enda morot som fungerar fr att ekonomin skall utvecklas naturligt.
2020-10-09, 22:09
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Det r uppenbart fr alla att Harris var inte Bidens val, srskilt med tanke p hur hon attackerade honom endast ngra mnader tidigare. Biden blev helt enkelt tvingad att vlja henne. Typ: om du vljer Harris som din VP, s kommer vi (demokraterna) att ge dig ett 100% std." Fikusen Buttman Buttigeg och Kamelen var de som vnsterfalangen inom partiet ville ha som sin Presidentkandidat.

De insg snabbt att USA inte var mogen fr en fikus att leda landet, trots att han hade ett mycket strre std n kamelen.(Honom kommer de f.. att satsa p i framtiden). I slutndan valde de kamelen, trots att hon blev helt tillintetgjord av Tulsi Gabbard, vilket tog kl p hennes kampanj. Harris som VP r en tydlig signal att det r vnsterfalangen inom partiet som styr just nu.

ja Gabbard skt henne i sank. Den dr Butti ser jag som vrsta tnten. Biden ser mer n lovligt bortkommen ut, och det trots all mjlig hjlp. I Tv har programledare till och med ftt fylla i meningar t honom d han glmt. En delikatess var ju nr han frskte frklara sexanklagelserna mot sig. En modern tv-klassiker.

kallade inte Harris Biden fr rasist ocks?
2020-10-09, 22:09
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Eller s har hon tnkt p, och gjort det som r bst fr det amerikanska folket, helt oavsett att det just nu r Presidentval!

Jo, men du vet att Trump stoppade frhandlingarna och kommer nu kunna presentera detta som sin lsning. Trumps frslag var p 1.8 triljoner dollars Pelosi p mer n dubbla ca 4 triljoner (alla konkursmssiga Demokratiska stder skulle f rensa sina balansrkningar) om detta nu sker p Trump-liknande villkor gr han hem med vinsten och Pelosi framstr som att ha bjudit Trump p segern. Inte bra 20 talet dagar innan ett val. Tror jag.
Senast redigerad av Nixter 2020-10-09 kl. 22:14.
2020-10-09, 22:11
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Menar du p fullaste allvar att Sverige befinner sig i ett "bra lge" just nu?

Ja totalt stt r Sverige fortfarande ett fantastiskt land. Men ser ocks alla problem som har kommit med flumvnsterns (ls huvudsakligen Miljpartiet, Vnstern och Centern) inflytande p politiken.
2020-10-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
Sicken tur att Trump tar hem det hr.
Jag sitter och leker lite med RCPs interactive map. Fr mig r det omjligt att se hur Trump kan vinna. Hur ser du p kartan? Vilka stater tar Trump? Pennsylvania? Minnesota? Jag har svrt att f ihop matematiken.

Jag har Ohio, Florida och Texas i Trump-kolumnen men det rcker nd inte.
2020-10-09, 22:19
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Om du missat det s r USA redan "bancrubt", Statsskulden r monstrus och hela 102 % av BNP.

"r 2020 frvntas skulden bli 23 000 miljarder dollar (23 biljoner dollar), samtidigt som BNP sps bli till 22 500 miljarder dollar vilket ger en statsskuld som r cirka 102 procent av BNP."

Detta har skett under Trumps vakt!

Kapitalismen kommer aldrig att ta slut. Det r det enda fungerande systemet och den enda morot som fungerar fr att ekonomin skall utvecklas naturligt.

Men snlla du, detta har inte skett de senaste 3.5ren, utan sedan 1970-talet. Trump r den som adresserat detta problem sedan mitten av 80-talet (!)
Exempel https://youtu.be/nAgJAxkALyc

Du tittar dock enbart p skuldsidan, f lnder har sna massiva tillgngar. USA kommer kunna f ned sin statskuldsniv den dagen det fokuseras kring detta.
2020-10-09, 22:21
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
ja Gabbard skt henne i sank. Den dr Butti ser jag som vrsta tnten. Biden ser mer n lovligt bortkommen ut, och det trots all mjlig hjlp. I Tv har programledare till och med ftt fylla i meningar t honom d han glmt. En delikatess var ju nr han frskte frklara sexanklagelserna mot sig. En modern tv-klassiker.

kallade inte Harris Biden fr rasist ocks?

Visst, Harris krde raskortet mot Biden, med all rtta, d han inte bara hade en KKK-ledare som sin livsmentor, men ven var i fronten fr desegrering. Givetvis blir demokraternas charad endast ljlig. Harris har ftt svlja stoltheten i utbyte mot att hon har blivit lovad att f presidentposten ifall demokraterna vinner valet. Hon har gtt sngvgen hela sitt liv, s den hr uppoffringen r en fis i rymden fr henne.
2020-10-09, 22:23
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag sitter och leker lite med RCPs interactive map. Fr mig r det omjligt att se hur Trump kan vinna. Hur ser du p kartan? Vilka stater tar Trump? Pennsylvania? Minnesota? Jag har svrt att f ihop matematiken.

Hej! Freslr att du kollar p red eagle politics, barnes law eller larry schweikart p twitter och kollar igenom vad dom sger om voter registration entusiasm och hur dliga pollsen r. Kollar man p dessa suppression polls s tror man precis som 2016 att det blir en landslide fr Biden men Trump lr f mer n 306 detta valet( han fick 306 frra).
2020-10-09, 22:23
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

Jag sitter ochs och leker lite, och jag hller med dig, nr jag rknar s r det tyvrr en solklar seger till Biden. Jag har vldigt svrt att se nt annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in