2020-10-11, 21:33
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Wow. Siffrorna som kommer in frn vissa "Demokratiska" stater r helt otroliga.. fr Trump.

Lgger ut allt varefter det knns solitt men vi pratar New Mexico, Nevada mfl. Mycket spnnande. Ber att f terkomma.
Har du ngra kllor som tillsger att Trump ligger bra till i New Mexico och/eller Nevada? har svrt fr att tro detta.

I New Mexico s utgr latinos nstan 50 procent av befolkningen, och mnga vita har flyttat frn NM under de sista 10-15 ren, dels pga den massiva invandringen. I Nevada (som frvrigt r en ganska liberal stat) s ser man samma tendens som i New Mexico, men i mindre grad frsts.

Jag tror inte att Trump kommer att vinna varken Nevada eller New Mexico.
2020-10-11, 21:40
Medlem
Jag har varit inne och surrat mycket snabbt p USA-medier och det flashade upp nyheter om att Biden hller p att frlora sitt std hos den svarta gruppen. Dom r kanske nd inte s rstbengna. Jag kan inte hnvisa till kllorna, det var rena fyrverkeriet jag fr elepsi av detta.

Jag har inhmtat lite polls frn olika pissiga institut.

Iowa Trump 49% Biden 49%

Michigan Trump 52% Biden 46% Sg jag rtt hr? Det gick lite fort

Ohio Trump 47% Biden 45%

Georgia 49% Biden 47%

Florida Trump 46% Biden 43% Jag sg ocks ett annat institut som lade ut ledning fr Biden i Florida.

Arizona Trump 48% Biden 42%

Texas Trump 50% Biden 45%

Detta r bara ett plock av stater dr Trump ligger vl framme. Hur kan ni debattrer hr vara s skra p att Biden ror hem detta?
2020-10-11, 21:44
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Och?

Det ndrar inte p det faktum att 5% chans att vinna inte r samma sak som 0% chans att vinna, inte ens i nrheten.

Ha ha, ned ditt resonemang s utesluter sig opinionsunderskningar helt d. Bara man ger alla scenarios 1% kan man alltid sga att man hade rtt.

2016 hade 538 tvrfel kring Hillary/Trump i USA som land. Man hade ven fel i nyckelstaterna som Trump behvde fr att vinna. Detta betyder att dom antingen r usla p sitt jobb eller att dom inte ville bertta hur saker och ting frhll sig fr att dom trodde p att det var bttre fr Killary om Trump pstods ligga bakom henne i "alla" opionsunderskningar..

Men dom r inte dliga p sitt jobb, dom sysslade med skademinimering och hoppades att allt skulle lsa sig till slut man nyttjade Media, 538, kndisar och allt annat man kunde f tag p fr att mla en s mrk bild som mjligt. Jo man klistrade p Trump epitet som Nazist, Ryssvn, Galning och en kapitalist som bara tnkte p sin egen ekonomi. Drefter har detta aldrig slutat..

Nu har vi 2020, Biden har beskt 12 stater (!) dr trffat 20-30pers p hans rallies och lngt fler Trump supporters mter upp honom n sina egna och nd leder karln med 10% verallt.. Jo jo, visst.
Senast redigerad av Nixter 2020-10-11 kl. 21:49.
2020-10-11, 21:44
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Det r mjligt att Bidens alla smekningar, luktningar och annat debunkats av Demokrater som str Biden nra (bara det lter lite lskigt) men fr gemene man r nog Creepy Uncle Joe fortsatt ganska Creepy.

Alla de dr som det finns noll bevis fr? Som jag har uppmanat dig att lnka men du inte kan?
2020-10-11, 21:46
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Wisconsin update
VBM Wisconsin ser allt annat n bra ut fr Demonkraterna..

Donald Trump - 47.87%
Joe Biden - 47.61%

Detta r allts postrster, det kommer en valdag ocks och det r d Republikanerna rstar i volym.

Wisconsin; sammanvgd ledning Joe Biden 7.2% just nu. Du kan dra vilka siffror du vill ur rven, men detta r fakta. Sanning.
2020-10-11, 21:50
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
r det verkligen smart att postrsta?
Den kan ju slngas.
2020-10-11, 21:52
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Alla de dr som det finns noll bevis fr? Som jag har uppmanat dig att lnka men du inte kan?

Vitryssen, du har givetvis alldeles rtt. Till och med vr Svenska Klimatklenod Greta T har ju nu endorsat Biden ser jag!

Spnnande tweet frn Greta och mer ..
https://youtu.be/_9c2AIGMIgY
2020-10-11, 21:54
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Wisconsin; sammanvgd ledning Joe Biden 7.2% just nu. Du kan dra vilka siffror du vill ur rven, men detta r fakta. Sanning.

Ha ha. Du vet visst ingenting, nyttjar ingen data utan utgr frn vad ngon pstr sig underskt.. (filtrerad information sdant som var vanligt i gamla Sovjetstaten) Det jag refererar till r hittintills returnerade postrster frn Registrerade vljare Demokrater och Republikaner. Som du vet skall Demokraterna ha minst 30-40% fler returer p tidig VBM d Republikaner rstar p valdagen, nd leder Republikanerna i Wisconsin. Allt annat n storslam fr Trump i Wisconsin vore mrkligt. Viktigaste kanske r att i denna takt kommer Minnesota ocks bli Republikanskt (hypotes jag har inga siffror kring detta) d de r nrliggande, tom ett halvdant resultat i Minnesota med Wisconsins nya mttstock skulle innebra vinst fr Orange man. Som vi vet har Minnesota haft enorma riots och en fullstndigt galen Demokratiskt styre, som frbjudit folk att handla verktyg till trdgrdsarbete pga Covid (I kid u not), hr kan det bli rejl payback time.

Antar att vi i detta fall enkom fr avvakta 4:e November. Men lova att du omvrderar hela din sjuka livsskdning nr du biter i grset nnu en gng... Media ljuger fr dig!

Wisconsin r p vg mot Trump, mer s n 2016.
Senast redigerad av Nixter 2020-10-11 kl. 22:05.
2020-10-11, 22:02
Medlem
frank-costellos avatar
Tv- programmet SNL, Saturday Night Live, krde igr en parodi p onsdagens debatt mellan USAs vice president, republikanen Mike Pence, och demokraternas vice president kandidat, senatorn Kamala Harris.

Flugan som landade i Pence hr under debatten, ska enligt sketchen i sjlva verket ha varit den demokratiska presidentkandidaten, frre vicepresidenten Joe Biden. Biden ska ha suttit hemma i sin soffa och sett debatten p tv, och knt att han ville hjlpa Harris.

Biden, som spelades av skdespelaren Jim Carrey, ska i sitt hem ha haft en maskin som gr att han kan teleportera sig till andra platser. Nr han gr det fr att hamna i debattstudion, s missar han att det finns en fluga i maskinnen, och likt filmen Flugan frn 1980 talet, s frvandlas han till en fluga, och hamnar i Pence hr.

Vl dr frsker han att pverka Pence till att g med p demokraternas politik, men det misslyckas d han mer och mer frvandlas till skdespelaren Jeff Goldblum, som spelade huvudrollen i filmen Flugan, och var den som i filmen frvandlades till en fluga.

Samtidigt som det sker s landar en till fluga p Pence hr, och denna gng r flugan republikanen Herman Cain, som avled i somras efter att frst ha drabbats av coronaviruset.
https://www.youtube.com/watch?v=Uuowddhdyhg
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Fly_(1986_film)
https://www.youtube.com/watch?v=oKdKb-FnN3Q
Senast redigerad av frank-costello 2020-10-11 kl. 22:16.
2020-10-11, 22:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
r det verkligen smart att postrsta?
Den kan ju slngas.

De postrster som har slngts har blivit det fr att de inte var korrekt frseglade (valsedel i ett skerhetskuvert och sedan det kuvertet i ett till kuvert) i enlighet med den stat som detta skedde i.
2020-10-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
terigen, s undviker ni att faktiskt svara p frgan.

Hur som helst, 60 miljoner blev smittade av H1N1 och Obama adm hade verkligen tur att svininfluensan var inte ens i nrheten av att vara lika ddligt som det kina-viruset r - fast det ndrar inte det faktum att Obama adm hanterade H1N1 p ett katastrofalt dligt vis. r det ngn som inte borde prata hgt om hur man ska hantera en pandemi s r det Joe Biden.

Trump var den frsta statsledaren i den vstliga vrlden som infrde in och utresefrbud frn Kina, annars s var USA den frsta landet i vrlden som gav covid-smittade ventilatorer p sjukhusen.

Om det r en politiker i vrlden som verkligen har hanterat covid p ett uruselt stt, s r det NYs guvernr, Andrew Cuomo.

Tur? Det blev nog rtt uppenbart rtt snabbt vilken typ av ddlighet det handlade om d. Det dog FRRE d n ett vanligt influensa r s hur kan du det var katastrofalt?

Som sagt, det dog FLER denna ssong frn samma virus. Trots att det allts borde finnas lite immunitet. Det sger rtt mycket om hur relativt f som dog 2009.

Eh va?
"Trump var den frsta statsledaren i den vstliga vrlden som infrde in och utresefrbud frn Kina"
Stmmer ju inte, han var inte frst - och det var inte ens ett helt frbud. Tusentals kom in frn Kina.

Ja, som sagt - Biden hade sett till att ordna bra tester DIREKT. Kan Tyskland, Sydkorea ordna tester innan 4 februari... varfr kunde inte USA? Pinsamt.

Han skulle heller inte kallar det influensa, eller ljugit fr folket att det var ofarligt men samtidigt veta att det var 5x ddligare n ett vanligt virus....

Testerna. Och "downplaying" ... dr r det tiotusentals liv som dog i ondan.

hahah Cuomo? Du har NOLL koll. Det sagt, inte att NY gjort allt rtt. Men de satt p en stor smittohrd lngt innan Trump kliat sig i arslet och sagt "Influensa" tv gnger.

Deras uppfrsbacke var stor, men de fick stopp p spridningen och fick ned smittan frhllandevis omgende.
Graferna fr NY ljuger inte.
2020-10-11, 22:08
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Vitryssen, du har givetvis alldeles rtt. Till och med vr Svenska Klimatklenod Greta T har ju nu endorsat Biden ser jag!

Spnnande tweet frn Greta och mer ..
https://youtu.be/_9c2AIGMIgY

...och Talibanerna stder Trump: https://www.cbsnews.com/news/taliban...raw-us-troops/

Varfr Talibanerna hoppas att Trumpen sedan skall dra tillbaka sina trupper frstr alla vi, som har p nthinnan vad som hnde nr Ryssarna, drog sig ur Afghanistan.

Talibanerna skickade ocks med ett gulligt "krya p dig meddelanden till Trumpen ocks".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in