2020-10-14, 09:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Kan nog stta en hundring att mnga fler ledare visste att Covid-19 var rent ddligt.
Men det handlar om att inte skapa panik. Det r ju det som r farligast fr en marknadsekonomi.

Nja, Europa och Asien hade redan brjat se sjukdomen blossa upp i januari, det vart bara inte pandemilge fren ett par mnader senare, Trump fortsatte att framstlla det som att det var ofarligt na in i April/Maj mnad.
2020-10-14, 09:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Som Sverige och Tegnell d allts

Tegnell: "Det finns inga belgg fr att munskydd skulle hjlpa mot spridningen av virus."
Tegnell: "Nej, munskydd skyddar inte mot smitta"
Tegnell: "Min knsla r att det hr kommer att ligga nra en vanlig influensa i farlighet"

Trump: "Det kommer att frsvinna lagom till pskhgtiden"
Trump: "Det kommer att frsvinna likt ett mirakel en vacker dag"
Trump: "Det kommer att bli 3 sjuka och sedan kommer det att g ner"
Trump: "Vi kommer att ha ett vaccin lagom till November"
Trump: "Sjukdomen kommer att frsvinna med vrmen, vnta ska du bara se"
2020-10-14, 09:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Folk borde se Dinesh D'Souza fyra filmer. Tyvrr kommer inte ngon frn vnstern gra det, och det r frsteligt.

Folk borde ignorera klpare som Dinesh D'Souza, Jacob Whal osv.

Dinesh D'Souza r dmd fr frsk till olaga donationer till politiker vid flera olika tillfllen, Trump bendade honom 2018 men han hade redan dmts 3-4 gnger innan det.

Fr att inte tala om att D'Souza ven har hnat barn/tonringar som har blivit skjutna.
2020-10-14, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Wisconsin update

Enligt metoden har Trump erhllit i princip lika mnga postrster som Biden I Wisconsin, vertaget fr Biden om det vh existerar r mycket litet. Detta r mycket dliga nyheter fr Biden d Republikaner och Trump normalt rstar p valdagen. Biden mste om detta hller sig nu flippa tiotusentals Republikaner till Demokrater p valdagen i Wisconsin, ngot som aldrig skett, ej under Obama, eller Clinton.

Det knns som vi kan lgga in en tumme upp i Wisconsin just nu.

terkommer med mer exakta siffror.

Du har inga exakta siffror, du har skrivit 840 inlgg i trden och alla innehller phittade siffror. Hur orkar du?
2020-10-14, 10:30
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
De nya opinionsunderskningarna talar sitt tydliga sprk.

CNN - Biden =53 % Trump = 42 %
Opininum/Guardian - Biden = 57 % Trump = 40 %

r det ngon i Trupm-sekten som tycker annorlunda, men tminstone jag tycker att det pekar t samma hll. Det vill sga att Biden kar sin ledning, ju nrmare valet vi har. Det gr med andra ord inte t det andra hller vilket ni i inlgg eller inlgg frsker argumentera fr.

#eviction notice2020
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-10-14 kl. 10:55.
2020-10-14, 10:58
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Att se alla republikanerna springa som den bsta Usain Bolt fr att skapa distans mellan sig sjlv och Trump och likt Petrus gjorde med Jesus, ta avstnd frn allt vad Trump gjort.

Republikanerna kommer att tvla om att komma s lngt ifrn Trump som mjligt. Allt fr att eventuellt kunna rdda sin egen fortsatta politisk karrir.
Frgan r om alla de som knbjer och skriker i extas nr Trump visar sig pverkas av detta. De tycks ju vara i ngon slags psykos byggd p lgner och tomma ord.
2020-10-14, 11:13
Avstngd
zergrushs avatar
Det gr inte ens srskilt bra fr Donald p de trogna hemmaplanerna:
https://twitter.com/Redistrict/statu...82960051965952
Citat:
This poll showing Trump up 53%-39% in West Virginia, a state he won 68%-26% in 2016, might be the most horrific poll I've seen for him all month, and that's saying something.
https://wvmetronews.com/2020/10/13/w...st-poll-shows/
2020-10-14, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Hr kan du lsa om Trumps plan fr sjukvrdssystemet:

https://www.hhs.gov/about/news/2020/...care-plan.html

Frdelen r att personer slipper betala fr andras sjukfrskring och att fretag kan terg till att heltidsanstlla personal, vilket r svrt idag d de slipper betala sjukfrskring fr personer som jobbar deltid. Istllet fr andra frskringstagare (ls: privatpersoner) betala fr deras Obamacare.

Dessutom fr folk billigare medicin.

De slipper dessutom f bter om de inte skaffar sjukfrskring.

Frga kring Bidens valplattform: Hur planerar han att implementera Green New Deal och samtidigt behlla fracking? Vilka planer har han fr SCOTUS? Hur ska han dra in 4 000 000 000 dollar utan att hja skatten fr medelklassen? Vilka tgrder ska han vidta fr att se till att det blir en "skoningsls invandring" till USA? Vad r hans plan fr DACA?

Kan vi hlla oss kvar vid hlsovrd ett tag till s lovar jag att frska besvara dina frgor om bidens valprogram.

Frga 1)har denna Trump health care plan skickats till relevant house committee fr en sk markup?

Frga 2) hur mycket kommer usa som helhet att spara in i pengar genom att tillmpa Trumps health care plan. Jmfrt med Obamas?

Frga 3)har denna plan ngra cosponsors i kongressen?

Frga 4)finns det ngra konstitutionella hinder med Trumps health care plan.

Tacksam fr svar
2020-10-14, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Sg precis Bidens dag han hade igr i USA. r allt detta p samma dag? Han mste ju glmt sin alzheimer-medicin.

Det r ju fr fasiken farligt att ha honom i Vita Huset och hela vrlden om han mot frmodan skulle vinna valet.

President Joseph Biden!
Denne pedofil, kleptrokrat, och alzheimerssjuke man leder med 12 % ver fitnessgurun Donald Trump.

Om detta val vore mellan ett bildck och Donald Trump s skulle bildcket f fler rster.
Ingen i 🇺🇸 frutom team orange, gillar honom. Han har ljugit i 4 r. Han har stllt till med oreda. Han r pank och ser sitt mbete som ett stt att berika sig och inget mer.

Och om 27 dagar r mardrmmen ver.
Jag mr jvligt bra inombords ska du veta.
2020-10-14, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Tittar du p valen 2008, 2012, 2016 s ser du exakt vilket rstvertag Demokraterna behver ver Republikanerna fr att efter postrster och valdagsrster f flest antal som lgger sin rst p Demokraterna och Biden I Florida.
Utrkningen r allts baserad p den enorma entusiasm som fanns fr Obama 2008, och Clinton "frsta kvinnliga Presidenten" som enligt mig verstiger Biden i r, dvs 600.000 r bussigt rknat.

PS. Vi har i ovan inte tagit med ngra teorier om att Trump vinner fler latinorster etc.

Enligt min analys s ligger Trump under.
Se bara p hur f permobiler i Florida som r rdmlade eller br Maga flaggan.

Tittar du p valen 2004,2008,2012,2016,2020 s ser du att Donald Trump r den vrsta kandidaten som ngonsin stllt upp. Han r direkt skadlig fr usa.

Poof!
Till och med Qanon har vergivit honom. Det hr r som de sista dagarna i bunkern. Totalt verklighetsfrnvnt
Jag ser det som troligt att Biden vinner Florida med 4 %
Senast redigerad av Dixter 2020-10-14 kl. 11:30.
2020-10-14, 11:44
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Biden leder med 53 mot 42 nationellt!

Folk har nog brjat genomskda hysterin och personkulten kring Trump.

https://edition.cnn.com/election/202...idential-polls

Frstr inte vad du ser bra i Biden. Han vinglar ju om "fracking".
2020-10-14, 11:56
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Du har inga exakta siffror, du har skrivit 840 inlgg i trden och alla innehller phittade siffror. Hur orkar du?

Jag har i princip slutat svara dig d du beter dig ganska ohvligt hr.

Vad avser de siffror jag stdjer mig p och baserar inlggen p ber jag dig dmjukast att istllet d titta p hur kandidaternas rallies placeras nr/var/hur*. De ligger exakt i linje med det jag presenterat. Enda problemet r att inga besker Bidens rallies. Hursom kommer jag endast att notera "vad var det jag sade" den 4:e November, rcker bra.

Vljer att fortsatt rapportera inkommande registrerade och postrster s kan vi se dessa data leda upp till valdagen.

*Exempel. Om Biden ligger s bra till i Texas varfr r han inte dr dagarna i nda det skulle ge jackpot, om det var sant. Valvinst tillsammans med Florida, han skulle kunna lgga ned allt annat kampanjande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in