2020-10-16, 16:48
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Varfr drivs det amerikansk presidentvalkampanj p FB i denna trd?
Det kan ju inte ge mnga rster!

Jag lollade nr jag lste det.
2020-10-16, 16:52
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Problemet fr Trump r att han inte lngre verraskar med sina svar och sitt stt att vara. Folk blir lite less p att han bara upprepar samma sak. Fast de finns ju de som knner en trygghet i att han r som han r.

Just precis. Tnkte p det idag nr jag sg den senaste "debatten". Han lter som vanligt, och verraskar inget. Liten verraskning var det vl att han tog avstnd frn vit makt rrelsen. Men fr mig r han underhllande, men fr en vanlig amerikan s tror jag ej han r det. Samma sak gller Biden. Helvete vilken trkig jvel. Stackars USA. Det r dom tv dom har att vlja mellan. Jag hoppas p Trump. Skulle ju onekligen vara kul att se vad han kan stlla till med om han blir omvald.
2020-10-16, 16:52
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Trump gr mot seger??
Igr hade vi tv underskningar frn Ipsos och ljug off, jag menar Yougov, som gav Trump lga siffror och avsg perioderna 11--13 oktober respektive 9--13 oktober och job approval var i bda fallen 42% och disapproval var 57% respektive 52%.

Igr hade vi ocks Rasmussen Reports p 47% job approval och 51% disapproval.

Idag har vi en ny Rasmussen Reports som r aktuell, den omfattar tiden 13--15 oktober och r allts hgaktuell. Den ger Trump 48% job approval och 50% disapproval.

Wind of changes och Trump slr tillbaka mot Rymdimperiet. Han ser ut som en vinnare.

Jag tippar p att Trump gr mot seger. Demokraterna gjorde bort sig nr de censurerade all rapportering om Hunter Bidens affrer. Trump gr mot en andra period.
2020-10-16, 16:54
Medlem
arbetets avatar
Gapet minskar!

IBD/TIPP 2020 Election Poll
Joe Biden's lead over Donald Trump has narrowed as Republican voters decide to stick with the president and the Democrat's support has fallen below 50%, today's IBD/TIPP 2020 election poll update finds.

The latest IBD/TIPP Trump vs. Biden poll update shows the Democratic challenger leading the Republican incumbent by 5.2 points, 48.7%-43.5%, in a four-way presidential poll of likely voters. Libertarian candidate Jo Jorgensen has the support of 2.5%, and Green Party candidate Howie Hawkins 1.2%
https://www.investors.com/politics/2...tens-ibd-tipp/
2020-10-16, 17:00
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Gapet minskar!
Donald ligger allts nd fortfarande saftigt lngt efter?
https://www.investors.com/news/biden...election-poll/
Citat:
Joe Biden Leads Donald Trump By 8.6 Points In IBD/TIPP 2020 Election Poll
2020-10-16, 17:01
Medlem
Jag vntar bara p de uppkommande kravallerna efter att valet r ver. Oavsett vem som vinner s kommer polariseringen inte att avta. Biden kommer garanterat inte lyckas med att hlla de progressiva i samma parti och tonen ifrn det hllet kommer bara att hrdna.
2020-10-16, 17:03
Medlem
drvinds avatar
Yes! Det gr bra nu.
Flera polls verkar svnga t Trump till, troligtvis fr att de nu mste backa s att det inte ser allt fr illa ut sen nr de ifrgasttas i skenet av Trumps bombastiska vinst. Det syns allt tydligare att de ljugit om Trump och att han hela tiden haft rtt i flera tunga frgor, t.ex. om korruptionen i Demokraternas ledning och deras frsk att sndra inifrn genom att frm personer inom FBI att producera falska uppgifter och att de bejakat den fula journalistik som frstr fr deras land.
Kolla senaste intervjun med Elon Musk p Youtube, han tar vnligt men bestmt avstnd frn Demokraternas oskna ambitioner. Tackar fr det Elon, mnga lyssnar p honom som kanske annars skulle gtt i fllan och rstat fel.

Trump 2020! Vem tar stafettpinnen 2024?
2020-10-16, 17:05
Medlem
drvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alertio
Jag vntar bara p de uppkommande kravallerna efter att valet r ver. Oavsett vem som vinner s kommer polariseringen inte att avta. Biden kommer garanterat inte lyckas med att hlla de progressiva i samma parti och tonen ifrn det hllet kommer bara att hrdna.
Lite stk initialt, men det kommer inte lngre sanktioneras som vldet infr valet. Demokraterna kommer tappa inflytande och d gr det inte lngre att leka Live. Antika fr vika in skgget och ka till Europa och brka i framtiden. Festen i usa r ver. Trump kommer stda upp.
2020-10-16, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Just precis. Tnkte p det idag nr jag sg den senaste "debatten". Han lter som vanligt, och verraskar inget. Liten verraskning var det vl att han tog avstnd frn vit makt rrelsen. Men fr mig r han underhllande, men fr en vanlig amerikan s tror jag ej han r det. Samma sak gller Biden. Helvete vilken trkig jvel. Stackars USA. Det r dom tv dom har att vlja mellan. Jag hoppas p Trump. Skulle ju onekligen vara kul att se vad han kan stlla till med om han blir omvald.

Hans upptrdande som person har ju tappat enormt i chock value ven om han fortfarande r underhllande eftersom han inte r riktigt klok.

Trump kommer dock att underhlla ven som avsatt fre detta president. Han kommer antagligen att vara underhllande fr en hel del folk lngt efter sin dd. Hans eftermle kommer det ju att krigas ver. Utrttade han ngot politiskt? Lnade han fr mycket pengar innan COVID och drmed inte hade det manverutrymmet kvar p samma stt som vid en frsiktigare politik? Var det bra att g ur alla exklusiva vrldsklubbar om miljerna, pandemifrberedelser och annat samarbete? Lyckades han med Kina, NK? Ja det kan pg i hundra r.

Kanske han till slut uppnr att var den nst mest knda personen efter Jesuspersonen.

Kan tnka mig de mustiga bibliografierna som ska skrivas om honom, om hans familj och filmerna. Och alla citat som kommer att finnas. Herregud, nu blev jag alldeles trtt knner jag. Phu..

Hur som helst kommer de nrmsta ren att handla om honom rtt s mycket oavsett om han vinner eller inte. Mig kvittar det d jag inte orkar investera p det sttet. I am here for the ride liksom.
2020-10-16, 17:10
Demokraternas hat, censur, lgner och smutskastningskampanj kommer att kosta dem valet.

#Trump2020
2020-10-16, 17:25
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Innan utfrgningen igr s sg oddset ut s hr p Unibet

1.45 p att Biden vinner valet

2.75 p Trump vinner valet

Nu efter har det ndrats litegrann

1.52 p att Biden vinner

2.62 p att Trump vinner.

Kanske sger det ngot....
2020-10-16, 17:27
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men GOP-vljare rstar ju p valdagen, eller hur? Eller fr man rsta bde p valdagen och som frtidsrstning, typ som i detta rike?

Du kan inte rsta tv ggr men du kan i teorin posta din rst fr att drefter g in i vallokalen p valdagen fr att kontrollera om din rst ankommit och rsta igen om den inte ankommit.

Wisconsin, Michigan, Ohio. Det finns nu en mngd teorier kring detta frn Demokraterna och Republikanerna men den mest sannolika r faktiskt att Trump engagerar mer n Biden hr och drfr leder i dessa stater dr man "tjnat' p Trump. Jag vljer att anta att detta r den frsta rejla sprickan i att "Biden leder med 10%" inte stmmer....alls i dessa stater.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in