2020-10-21, 00:03
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Vilket hus har Hunter gett honom?

Joe Digenova och Victoria Tansing som r Rudy Giulianis nra vnner har ftt frstahandsinformation frn Rudy att det inte bara framgr att hus, bilar och annat kpts i dokument funna i "Hunters Laptop" utan ven transaktioner via banker i Europa, och andra finansiella institut p 10-tals miljoner dollar. Det finns ven dokumentation frn det kinesiska energibolaget dr diskussionen med Hunter gr och han pratar om "familjen" fr att sedan skriva att 10% skall g till "the big guy" efter att han lmnar (Vita Huset frmodas det).

Tror du inte p ovan s kan vi ju bara vnta in dagarna som kommer, matrial och mer n detta kommer slppas vartefter.

Joe Digenova r fr vrigt uppvuxen i Delaware och knner till Bidens mycket vl. Anledningen till att Bill Barr inte knner till laptopen r fr att klagaren i Delaware kompis till Biden satt p den.

...Du kanske frstr varfr Joe dragit sig tillbaka till kllaren nu ?
2020-10-21, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Jovars, Biden tjnar ca 170.000USD per r som senator, men har de tv senaste ren dragit in +16.000.000 dollars deklarerat. Hade vi en Press vrd namnet skulle man givetvis ska efter pengarna. Men locket r p. Men denna burk mask kommer inte kunna hllas stngd.

2020.. hnder mycket detta r.

Japp. Folk verkar inte fatta att tidligare hgt uppsatta politiker ofta tar betalt i efterhand. Clinton, Obama och Biden t.ex. Mycket lttare att dra in pengarna efter man lmnat politiken d inte alla gon r p en lngre.

In the two years since leaving the White House, former President Barack Obama has spent his time raising and solidifying his position in the uppermost echelons of the top one percent of Americans. Obama has raked in exorbitant amounts of money for public speaking events and made deals worth millions with multiple companies.

Since he left office, the former president has given an estimated 50 speeches a year to corporate audiences for hundreds of thousands of dollars per event.

Just last month, Obama was reported to have been paid nearly $600,000 to speak at the EXMA conference in Bogot. Colombia is infamous for the corruption prevalent in its public sector and military

A key factor in Obamas newfound and growing wealth are those who profited from his presidency. A number of his public speeches have been given to big Wall Street firms and investors. Obama has given at least nine speeches to Cantor Fitzgerald, a large investment and commercial real estate firm, and other high-end corporations. According to records, each speech has been at least $400,000 a clip.

https://www.wsws.org/en/articles/201.../obam-j20.html
2020-10-21, 00:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Joe Digenova och Victoria Tansing som r Rudy Giulianis nra vnner har ftt frstahandsinformation frn Rudy att det inte bara framgr att hus, bilar och annat kpts i dokument funna i "Hunters Laptop" utan ven transaktioner via banker i Europa, och andra finansiella institut p 10-tals miljoner dollar. Det finns ven dokumentation frn det kinesiska energibolaget dr diskussionen med Hunter gr och han pratar om "familjen" fr att sedan skriva att 10% skall g till "the big guy" efter att han lmnar (Vita Huset frmodas det).

Tror du inte p ovan s kan vi ju bara vnta in dagarna som kommer, matrial och mer n detta kommer slppas vartefter.

Joe Digenova r fr vrigt uppvuxen i Delaware och knner till Bidens mycket vl. Anledningen till att Bill Barr inte knner till laptopen r fr att klagaren i Delaware kompis till Biden satt p den.

Vilka stater tror du Trump vinner?
2020-10-21, 00:16
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vilka stater tror du Trump vinner?

Jag vet att du inte frgar mig. Men vinner han inte Utah och Idaho, s kan republikanerna lgga ner.
2020-10-21, 00:19
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Biden var lnge relativt fattig (knd som fattigast i senaten) och var beroende av ln fr sina huskp. Efter han lmnade som vicepresident har han dock gjort sig en frmgenhet, ca 15 miljoner, p bokkontrakt och frelsningar. Det rder faktiskt inga frgetecken alls ver hans ekonomi, till skillnad frn Trumps.

Ha ha. Episkt svar. N varken Joe, Hunter eller Biden har ngra pengar. Urfattiga hela bunten. Som sagt det kommer ju guldklimpar varje dag frn Hunters laptop, tror inte deras ekonomiska familje-transaktioner kommer undanhllas allmnheten speciellt lnge.

Vill du redan nu lyssna lite p deras penga skyfflande rekommenderar jag Rudys kanal p Youtube eller Joe Digenova. Bda herrarna utomordentligt underhllande dessutom.

Tv bra avsnitt kring "The harddrive from hell"

Joe Digenova (fd Attorney of the district of Columbia)
https://youtu.be/3maWwRIKuHo

Rudy Giuliani (fd Borgmstare och attorney NY)
https://youtu.be/9LuSpHJNPe0
2020-10-21, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Jag vet att du inte frgar mig. Men vinner han inte Utah och Idaho, s kan republikanerna lgga ner.

Ja d r det dags att stlla bort tofflorna.

De nrmsta dagarna s visar det sig mer om Bidengate och sen hur vljarna reagerar p det. Vljarna kan vara lite trtta p skandaler men r den stor s kanske det tar.
2020-10-21, 00:22
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Varfr d?
2020-10-21, 00:25
Medlem
Citat:

S hemliga hus med andra ord. Ja det var ju ovntat...

Citat:

Ja, fr att trna infr torsdagens debatt, ssom brukligt...
2020-10-21, 00:25
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Varfr d?

Fr att d blser vindarna vnster ver hela USA. Och d tror jag att republikanerna r slut. Jag har bott dr och har slkt dr. Enligt mig r det den konservativa hgerns fste. Och d syftar jag inte p WT Trump supportrar. Utan vanliga hrt mormon kristna folk. Och vanlig amerikaner. Inga blande bnder.
Senast redigerad av mr.demon 2020-10-21 kl. 00:28.
2020-10-21, 00:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Fr att d blser vindarna vnster ver hela USA. Och d tror jag att republikanerna r slut. Jag har bott dr och har slkt dr. Enligt mig r det den konservativa hgerns fste. Och d syftar jag inte p WT Trump supportrar. Utan vanliga hrt mormon kristna folk. Och vanlig amerikaner. Inga blande bnder.

Ja. Jag tror inte heller Trump vinner.
Hoppas T fr igenom Amy Barret s Dems kan inte styra USA med federala lagar lngre

Jag frstr inte varfr det blser vnstervindar i USA. r det s frestande att ha lmska politiker i styret?
2020-10-21, 00:35
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja d r det dags att stlla bort tofflorna.

De nrmsta dagarna s visar det sig mer om Bidengate och sen hur vljarna reagerar p det. Vljarna kan vara lite trtta p skandaler men r den stor s kanske det tar.

Vi fr se. Ska bli intressant som fan med sista debatten i alla fall.
2020-10-21, 00:35
Medlem
0rganets avatar
Wow! Lika i Iowa!!

Citat:
Iowa Poll:

Biden 45%
Trump 45%

Jorgensen (L) 2%

InsiderAdvantage (LV, 10/18-10/19
https://twitter.com/PpollingNumbers/...319744000?s=20

Donald vann denna med 51% mot Hillarys 41%