2020-10-22, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jag gr p fakta. Opinionsunderskningar, historisk statistik och liknande r bra. Du har bestmt dig fr att Trump vinner och utgr frn det.

Jag tror p Biden nda tills Trump leder, och d ndrar jag till att jag tror p Trump. Det r normal fr normala mnniskor att gra s.

Har du sett denna? https://www.facebook.com/DonaldTrump...50524406214941

Skulle grna hra vad du har att sga om detta. Tror att jag aldrig haft s mycket sekundrskam i mitt liv. Nattens debatt kommer att bli mrklig om han inte kan fra sig bttre n s hr. Man tror ju att det r ett plojprogram med ngon som spelar honom.
2020-10-22, 20:07
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Har du sett denna? https://www.facebook.com/DonaldTrump...50524406214941

Skulle grna hra vad du har att sga om detta. Tror att jag aldrig haft s mycket sekundrskam i mitt liv. Nattens debatt kommer att bli mrklig om han inte kan fra sig bttre n s hr. Man tror ju att det r ett plojprogram med ngon som spelar honom.

Trump r pinsam p s mnga vis.

Jag frsker ibland frklara fr trumpsters irl att Trump inte byggt ngon mur, suger israelisk kuk, r hand i hand med storfretagen(utom tech) och s vidare. D har vi inte ens nmnt hans personliga svagheter.

Som det ser ut nu hller han p att frstra mjligheterna fr ngon med ett liknande program och viljan/frmgan/intresset att faktiskt driva frgorna.

Vi r nu i lget att Biden inte behver gra ngot eller fr att vara n mer tydlig helst inte ska gra ngot. Under tiden jobbar Trump fr demokraterna.

Jag noterar hur svrt det r fr en del trumpsters hr att dels frst skillnaden p vad man nskar ska hnda och vad man tror och dels se att det r Trump och inte Biden som r hatad/fraktad och bespottad av stora delar av befolkningen.

Jag ser helst att Republikanerna vinner men som det ser ut nu kanske det r lika bara om de bara tar Senaten.
2020-10-22, 20:13
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
[NYT] The Relentless Shrinking of Trumps Base

Klart lsvrd artikel. Demografiskiftet r enormt. Vem gynnas av det? Biden? Skulle tro det...

https://electproject.github.io/Early...20G/index.html

Klart det r s.

Infr nsta val ska alla valdistrikt lggas om efter den senaste folkrkningen. D kommer de styrande i varje stat att skapa valdistrikt som kar chansen fr egna partiet. Nr Florida, Arizona, Pennsylvania, Iowa mfl rtt jmna stater styrs av Demokraterna kan vem som helst rkna ut hur de nrmaste 10 ren ser ut dr. Efter 10 igen r det ny omgrning men d har demografin ndrats igen...
2020-10-22, 20:14
Medlem
Hade faktiskt grna sett en republikan vinna men inte det orangea narcissistiska mongot Trump
2020-10-22, 20:23
Medlem
Citat:

Jag frsker ibland frklara fr trumpsters irl att Trump inte byggt ngon mur, suger israelisk kuk, r hand i hand med storfretagen(utom tech) och s vidare. D har vi inte ens nmnt hans personliga svagheter.

Som det ser ut nu hller han p att frstra mjligheterna fr ngon med ett liknande program och viljan/frmgan/intresset att faktiskt driva frgorna.

Vi r nu i lget att Biden inte behver gra ngot eller fr att vara n mer tydlig helst inte ska gra ngot. Under tiden jobbar Trump fr demokraterna.

Jag noterar hur svrt det r fr en del trumpsters hr att dels frst skillnaden p vad man nskar ska hnda och vad man tror och dels se att det r Trump och inte Biden som r hatad/fraktad och bespottad av stora delar av befolkningen.

Jag ser helst att Republikanerna vinner men som det ser ut nu kanske det r lika bara om de bara tar Senaten.

Det mest anmrkningsvrda med intervjun r ju att han fr inte ett vettigt ord sagt. Han har full mjlighet att attrahera vljare och han pratar om vilken glass Biden ter och Clintons mejls och sen hela tiden en massa nonsens. Har aldrig sett ngot liknande.

Pminner om intervjun Janne Josefsson gjorde med ZZ Nujen som zz la ut sjlv. Men den hr var hundra gnger mer frstrande fr intervjuobjektet.

Citat:
Ursprungligen postat av mr.STHLM
Hade faktiskt grna sett en republikan vinna men inte det orangea narcissistiska mongot Trump

Ja samma hr. En riktig president som r normal och har politiska tankar. Dr folk och fretag kan vxa.
2020-10-22, 20:26
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Jag gr p fakta. Opinionsunderskningar, historisk statistik och liknande r bra. Du har bestmt dig fr att Trump vinner och utgr frn det.

Jag tror p Biden nda tills Trump leder, och d ndrar jag till att jag tror p Trump. Det r normal fr normala mnniskor att gra s.

Men om du tror p historik, och gr exakt samma kurva som 2016 s tycker du fortsatt att du tror p Biden ?

S bara fr att Demokraterna lgger sina rster tidigast s leder Biden, du ser ju tydligt att Republikanerna har fler rster att lgga in samt har ett hgre valdeltagande n Demokraterna. Mrkligt resonemang, men visst, just nu har Demokraterna lagt fler rster, och fr varje dag s kommer Republikanerna nrmare och p valdagen rstar Republikaner till 70%...

Hr p denna lnk kommer du se Republikaner komma nrmare Dems idag n vad dom var igr, till valdagen d dom redan leder och d vunnit eller vinner genom sin verlgsna Election day vote. Allt precis som 2016, eller 2012 eller 2008.
https://www.dataorbital.com/2020-gen...y-vote-tracker
2020-10-22, 20:29
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Men om du tror p historik, och gr exakt samma kurva som 2016 s tycker du fortsatt att du tror p Biden ?

S bara fr att Demokraterna lgger sina rster tidigast s leder Biden, du ser ju tydligt att Republikanerna har fler rster att lgga in samt har ett hgre valdeltagande n Demokraterna. Mrkligt resonemang, men visst, just nu har Demokraterna lagt fler rster, och fr varje dag s kommer Republikanerna nrmare och p valdagen rstar Republikaner till 70%...

Hr p denna lnk kommer du se Republikaner komma nrmare Dems idag n vad dom var igr, till valdagen d dom redan leder och d vunnit eller vinner genom sin verlgsna Election day vote. Allt precis som 2016, eller 2012 eller 2008.
https://www.dataorbital.com/2020-gen...y-vote-tracker

Var det Arizona dr dina lgner om tidig demokratisk rstning vederlagts du ville ljuga om eller var det ngot annat?

Jag vet inte om du trollar eller bara r korkad men terigen: i Arizona rstar republikaner i frtid i samma utstrckning som demokrater. Har demokraterna fler rster leder de p alla stt och vis.
2020-10-22, 20:34
Medlem
Nixters avatar
Citat:

Precis, hoppa ur din dimma nu. Affrsvnnen till Hunter Biden, Tony Babilinski ex militr och delgare i bolag med Hunter och James har precis gtt ut i Media och berttat att "The Big Guy 10%" r Joe Biden.

Meningen myntades nr Hunter, James (Joes bror) och "The big guy" skulle dela p frtjnsten av ett mycket lukrativt Kinesiskt energikontrakt.

Biden visar sig allts ta del av intkterna som Hunter och James lurat till sig p sina resor i klvattnet p Joe.

Detta precis innan debatten. Episkt !
https://youtu.be/4Z4qxram4kk

#bidencrimefamily
2020-10-22, 20:39
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Precis, hoppa ur din dimma nu. Affrsvnnen till Hunter Biden, Tony Babilinski ex militr och delgare i bolag med Hunter och James har precis gtt ut i Media och berttat att "The Big Guy 10%" r Joe Biden.

Meningen myntades nr Hunter, James (Joes bror) och "The big guy" skulle dela p frtjnsten av ett mycket lukrativt Kinesiskt energikontrakt.

Biden visar sig allts ta del av intkterna som Hunter och James lurat till sig p sina resor i klvattnet p Joe.

Detta precis innan debatten. Episkt !
https://youtu.be/4Z4qxram4kk

#bidencrimefamily
Men lilla Nixcaller FOX News Trumps huskanal s lnka till ngn mer trovrdig kanal men ingen har det ens med p sina sndningar!
2020-10-22, 20:56
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Var det Arizona dr dina lgner om tidig demokratisk rstning vederlagts du ville ljuga om eller var det ngot annat?

Jag vet inte om du trollar eller bara r korkad men terigen: i Arizona rstar republikaner i frtid i samma utstrckning som demokrater. Har demokraterna fler rster leder de p alla stt och vis.
Jag har ocks undrat och kommit fram till att Trixar hittar sin information p olika stllen och sprider den vidare.

I Arizona har nstan alla evigt lngt till nrmaste vallokal har jag hrt. D tycker ven Republikaner att det r bra att postrsta.

Jag har svrt att frst vad problemet med postrstning i en civiliserad demokrati skulle vara, men tydligen r det vldigt kontroversiellt fr Trump vilket jag inte frstr.
Eftersom nstan inga republikaner postrstar gr det ju inget fr Trump om postrsterna frsvinner, det r ju bara bra fr honom om rster p Demokraterna tappas bort.
Medlem
Citat:

+1
S jvla mrkligt verkligen. Hur man kan vara s investerad knslomssigt i en president r bortom mitt frstnd. Sorgligt. Jag lutar mer t att jag tycker att det vore bra om Trump frlorade, men hyser vl inga jttefrhoppningar om Biden. Oavsett vad s r det som du skriver att bortse frn vad som faktiskt sker och inte vad man HOPPAS ska ske som diskussionen borde brja i.
Medlem
JetSocietys avatar
https://m.youtube.com/watch?v=TGe1YcC6S38

Trump vs 60minutes.

Mste posta den innan demokraternas aktivister p Youtube tar bort den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in