Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-09-18, 12:44
Medlem
Lustigt att democrats har s svagt startflt. Biden har erfarenhet och ligger politiskt i mitten, men med hans tilltagande afasi och felsgningar s kommer han nog att dmas ut som fr gammal. Warren r fr mycket vnster fr medelamerikanen, och hon kommer aldrig att skaka av sig Pocahontasstmpeln. Sanders r marxist och drmed helt omjlig. vriga kan folk knappt namnet p.

Democrats tycks gra samma misstag som 1972, de trodde att folket ville ha en vnsterkandidat och stllde upp med McGovern. Nixon vann en jordskredsseger.

Trump r frvisso en smula oborstad i sitt stt. Detta skall stllas mot att Trump har skapat en urstark ekonomi dr arbetslsheten nu r nere p historiskt lga siffror, det lr det amerikanska folket inte glmma nr det r dags fr val. Vilket r viktigast, att presidenten uppfr sig belevat eller att presidenten fr resultat? Och efter Lewinskyaffren r presidentmbetet s besudlat att ingen kan gra saken vrre, inte ens Trump. Jag gissar p att Trump vinner stort.
2019-09-18, 16:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Senaste poll p GOP hade han 1% i new Hampshire iaf
Det blir mer intressant nr han INTE r hopkopplad med Republikanerna och nr han r independent.
Men 1% lter som mer n tillrckligt fr uppn den nskade effekt Walsh vill ha.
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Lustigt att democrats har s svagt startflt. Biden har erfarenhet och ligger politiskt i mitten, men med hans tilltagande afasi och felsgningar s kommer han nog att dmas ut som fr gammal. Warren r fr mycket vnster fr medelamerikanen, och hon kommer aldrig att skaka av sig Pocahontasstmpeln. Sanders r marxist och drmed helt omjlig. vriga kan folk knappt namnet p.

Democrats tycks gra samma misstag som 1972, de trodde att folket ville ha en vnsterkandidat och stllde upp med McGovern. Nixon vann en jordskredsseger.

Trump r frvisso en smula oborstad i sitt stt. Detta skall stllas mot att Trump har skapat en urstark ekonomi dr arbetslsheten nu r nere p historiskt lga siffror, det lr det amerikanska folket inte glmma nr det r dags fr val. Vilket r viktigast, att presidenten uppfr sig belevat eller att presidenten fr resultat? Och efter Lewinskyaffren r presidentmbetet s besudlat att ingen kan gra saken vrre, inte ens Trump. Jag gissar p att Trump vinner stort.
Du berttar bara att du inte du inte har ett intellekt att frst politiken med en sdan analys.
Nixon gjorde inbrott hos demokrater fr han var rdd fr dom, och fick avg fr detta.
S ett lysande bra exempel.

Dock ser man du bara har en agenda och inget annat, det blir s innehllslst d.

Bara en sak att du inte ens vet om hur dligt USA ekonomi gr.
Dr man tex har en galopperande statsskuld i den bsta hgkonjunkturen ngonsin.
Ett ensamrace mot Kina, som initialt kostar USA $28.000.000.000 och man fr inget fr det, d bnder nd gr i KK i allt strre takt.
Och ven har man ddat sojabndernas frmga tjna pengar p soja, d den som gr sdd fr i r, aldrig kan ens n upp till jmt skgg.
Utan kommer frlora pengar garanterat.

Och d har vi inte ens brjat prata om annan ekonomi som pekar p samma, och misslyckande och minus siffror.
Och sen fr vi inte glmma att trumpen sger han lskar sin bas, men ekonomiskt r det inte ens nrheten sant.
De enda han lskar dr, r de 1% rikaste, och det brjar mer och mer se ut i USA som att vi har 1% slavgare i USA.
Dr man vill skapa ett tillstnd dr arbetaren r bara en idiot som man kan behandla hur man som helst nskar.

Det r vad trumpnissepolitik r infr 2020.
Dock kommer lgkonjunkturen som tget, frsta tecknet som alltid visat sig fre en lgkonjunktur r nu hr.
S dr fr vi ven reda p vad den senaste stltullarna gav oss = lgkonjunktur i frtid.
Det r precis som republikaner inte vet vad de ska gra nr agendorna inte fungerar de pratat om i evigheter.

Se p tex Obamacare, det skulle bli strre, bttre och fr alla.
Vad skedde, ingenting, p alla dessa r av varit motstndare till Obamacare, s har man inte ens det allra minsta i frslagsvis att visa upp.
Detta r idag synonymt med republikansk politik.
Det vill sga man r emot saker, sger man komerm gra det bttre.
Sen r dagen komemr, s EXISTERAR ingen politik till det dom sagt s lnge.

Och frgan man stller sig r om ens republikaner har en politik, utan om det bara handlar om att sko sig p staten fr sin egna personliga ekonomi.
2019-09-18, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du berttar bara att du inte du inte har ett intellekt att frst politiken med en sdan analys.
ja, jag lyckades frutsp att Trump skulle vinna presidentvalet 2016. Det var det inte alla som lyckades med. Och nu frutspr jag att han blir omvald. Du nmnde inte vem du tror tar hem valet nsta r.
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nixon gjorde inbrott hos demokrater fr han var rdd fr dom, och fick avg fr detta.
S ett lysande bra exempel.
Nixon avgick 1974. Presidentvalet 1972 vann han fullstndigt verlgset.
2019-09-18, 17:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
ja, jag lyckades frutsp att Trump skulle vinna presidentvalet 2016. Det var det inte alla som lyckades med. Och nu frutspr jag att han blir omvald. Du nmnde inte vem du tror tar hem valet nsta r.

Nixon avgick 1974. Presidentvalet 1972 vann han fullstndigt verlgset.
N, jag nmnde inte alls vem som skulle vinna valet, jag var mest perplex hur fel du fr det, och hur lite du vet mo Demokratisk politik.

Walsh kommer snka trumpen i valet 2020, d det r s f rster han behver ta.
Och ja, jag trodde att trumpen skulle vinna ocks.
Dock denna gngen hoppas agg bara, s alla fr se hur kass han r p ekonomi i en lgkonjunktur.
2019-09-18, 17:16
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Democrats vill ha Biden. Men deras vljare vill inte ha ObamaCare, utan ett system som bde Warren + Sanders fresprkar. Allts frbjud all privat sjukvrd och infr skattebaserad sjukvrd.
Intresset fr gratis gratis gratis har eskalerat hos Democrat's vljare och jag tror inte ObamaLegacy har ngon chans emot vnsterfalangen som har vuxit sig s stor inom Democrats.

Idag s r Warren + Sanders > Biden i alla mtningar.

Citat:

Viktigaste fr Trump r att inte kriga fr d stiger oljepriset = Trump frlorar.
Sedan br Trump fokusera p att dumpa priserna p medicin. D vinner han ltt.
2019-09-18, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Viktigaste fr Trump r att inte kriga fr d stiger oljepriset = Trump frlorar.
Sedan br Trump fokusera p att dumpa priserna p medicin. D vinner han ltt.
Eftersom USA r vrldens strsta oljeexportr s ser jag inte riktigt problemet med ett stigande oljepris. Men jag tror inte att folket skulle uppskatta ytterligare ett krig.
2019-09-18, 17:49
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Eftersom USA r vrldens strsta oljeexportr s ser jag inte riktigt problemet med ett stigande oljepris. Men jag tror inte att folket skulle uppskatta ytterligare ett krig.

USA har ingen olja i sitt land. Denna olja gs av mellanstern.
2019-09-18, 17:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

De borrar olja lite varstans p fastlandet samt ute lngs med sin kust.

S jod USA har olja, samt att de har syntetisk oljeproduktion.
2019-09-18, 17:59
Medlem
Citat:
Menar du att oljekllorna i USA inte gs av amerikaner? Det finns ju hur mycket olja som helst i USA, det r inte s lnge sedan som USA gick frbi Saudiarabien som vrldens strsta oljeexportr. Det r drfr som importhamnarna byggts om till exporthamnar.
2019-09-18, 18:04
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:

r du p riktigt? USA har kanske den strsta oljereserven i vrlden.
Att dom inte anvnder den r en annan sak (de sparar den helt enkelt och importerar istllet)

Citat:

Sanders hade vunnit ver Hillary om inte partiet tvingade bort honom i sista stund, s rkna inte bort honom s ltt.
Jag tror dock att han frlorade sitt frtroende nr han sedan eftert uppmanade sina fljare och supportrar att rsta p Hillary. Det var ett enormt svek eftersom Hillary representerade allt som Sanders sade sig vara emot.
2019-09-18, 18:17
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
r du p riktigt? USA har kanske den strsta oljereserven i vrlden.
Att dom inte anvnder den r en annan sak (de sparar den helt enkelt och importerar istllet)

Sanders hade vunnit ver Hillary om inte partiet tvingade bort honom i sista stund, s rkna inte bort honom s ltt.
Jag tror dock att han frlorade sitt frtroende nr han sedan eftert uppmanade sina fljare och supportrar att rsta p Hillary. Det var ett enormt svek eftersom Hillary representerade allt som Sanders sade sig vara emot.

https://en.wikipedia.org/wiki/Oil_re...i-graphics.jpg

Kanada har strre. Ryssland har strre.
2019-09-18, 18:17
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Menar du att oljekllorna i USA inte gs av amerikaner? Det finns ju hur mycket olja som helst i USA, det r inte s lnge sedan som USA gick frbi Saudiarabien som vrldens strsta oljeexportr. Det r drfr som importhamnarna byggts om till exporthamnar.

Inte om I andra lnder. I s fall hade USA varit strre land.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in