2020-10-27, 21:09
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Det innebr dremot inte att det r en glad stat dr alla vill vara. Det lt som ren propaganda. Har sjlv varit mycket i Kalifornien och sett hemlsa p gatorna, mnsklig avfring bde hr och dr, pundare utan dess like osv. Och de presterar vrdelst i skolan. S viss nyans fr man ha i sin beskrivning; det finns alltid problem.

VitruvianskeMannen verkar vilja gra detta till Jesus vs Hitler, Gud vs Satan osv.

Bda sakerna fungerar ihop och frsts bst om man tnker p att de framgngsrika struntar i de mindre framgngsrika hur vnster de n pstr sig vara.
Medlem
Citat:
Vad i helvete! Trump hller rally och lter pverkad!

Han sluddrar/mumlar mer mrkt och lngsamt n vanligtvis.

P sin tid fick sngaren Caruso andas in olika eteriska ngor fr att kunna sjunga, fre frestllningarna. Trump hller tal och kseri varje dag, det r sjlvklart att stmbanden ryker till slut. Det gjorde det ocks p Joe Tempest i Europe, hans rst blev mrkare med ren.
Avstngd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Florida Update

Hej Tom

Siffrorna kommer frn Floridas valmyndighet, du fick en skrmdump fr en tid sedan med webadressen, anvnd den. Joeisdone nyttjar samma siffror men med grafik, dock har de en mindre efterslpning.

Florida IPEV = In Person Early Vote
Rs +354.482

2016 gick Demokraterna in p valdagen med en ledning om 88.000 rster nu r Republikanerna allts 266.482 frn att g in p valdagen med ett Noll lge (88.000 rster bttre n 2016).

Trump vann Florida 2016 med 113.000...

Republikanerna r nu 153.483 frn att n lget dr Trump med 2020 slr sina egna siffror p valdagen..

Vi fr nog till en sista uppdatering innan kvllen r slut.

Vad menar du med nollge?
2020-10-27, 21:10
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Uppenbart skiter hgutbildade amerikaner i detta d de flockas till Kalifornien fr att arbeta fr Big Tech.

Tnk dig ngon som hller p med Javascript tex. Helt otnkbart att den inte skulle vilja till Kalifornien. Mjligen om den vill till Seattle.

Man mste vara en riktig superloser om man kan det minsta om IT och inte vilja till elitorterna.

Jag tror inte anvndaren har varit i Kalifornien. Sjlv har jag varit i stort sett p varenda kvadratmeter av staten. Skithl... nej inte direkt. Visst det finns kvarter i LA som man inte vljer frivilligt men p det hela taget r det nog USA's frschaste stat alla kategorier.
2020-10-27, 21:11
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Beror ju p hur man ser det. Det har ju rapats floskler om att Orange Man r odemokratisk. Med samma mttstock r Dems odemokratiska.

Jag anser personligen inte att ngon av dem r odemokratiska.
Att sga valet r riggat om inte jag vinner r odemokratiskt
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Det innebr dremot inte att det r en glad stat dr alla vill vara. Det lt som ren propaganda. Har sjlv varit mycket i Kalifornien och sett hemlsa p gatorna, mnsklig avfring bde hr och dr, pundare utan dess like osv. Och de presterar vrdelst i skolan. S viss nyans fr man ha i sin beskrivning; det finns alltid problem.

VitruvianskeMannen verkar vilja gra detta till Jesus vs Hitler, Gud vs Satan osv.

Jag r i Kalifornien ungefr 1 gng om ret i jobbet och brukar passa p att kra runt lite ngra dagar extra. Jag tycker det r en trevlig stat. Minns frsta gngen jag skulle till san francisco och det varnades med versaler fr hemlsa galningar. Visst fanns det sdana men dom var ju rtt harmlsa. Knns betydligt otryggare att knalla omkring i vissa omrden i Sverige.

Klart det r kraftig segregation som i vriga i USA, men min bild av staten r positiv.
Medlem
Nixters avatar
Arizona update

Fr bara ett par timmar sedan ledde demokraterna med 115.000 rster i Arizona, nu r det 89.500..
Det gr snabbt nu. Postrsterna har sinat och det r Republikanerna som gr och rstar i lokal IPEV.

Arizona blir inte jmnt. Tickar detta p ser vi minst 5-6% fler Republikaner.

Det fina i detta r att om staten blir rejlt Republikansk tillfaller d troligen ven Senatsplatsen McSally (R).
2020-10-27, 21:13
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
De som bor i Kalifornien r uppenbarligen ok med det. De som flyttar drifrn fortstter vara demokrater.

Jag r lite frvnad ver att du inte hvdar att Trump vinner Kalifornien ocks. Ni fanatiker har varit vldigt tydliga med att ni den som frsker problematisera era fantasier om hans storsegrar i varje delstat r ett vnstertroll osv osv.

Det r ltt att vara demokrat om man slipper sitta i sin egen skit. Nu njuter dom av en mycket bttre tillvaro i det republikanska Texas och firar nya triumfer i hyckleri och kan fortstta var en god demokrat.
2020-10-27, 21:14
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Jag r i Kalifornien ungefr 1 gng om ret i jobbet och brukar passa p att kra runt lite ngra dagar extra. Jag tycker det r en trevlig stat. Minns frsta gngen jag skulle till san francisco och det varnades med versaler fr hemlsa galningar. Visst fanns det sdana men dom var ju rtt harmlsa. Knns betydligt otryggare att knalla omkring i vissa omrden i Sverige.

Klart det r kraftig segregation som i vriga i USA, men min bild av staten r positiv.
Kalifornien r fint, jag har mnga positiva erfarenheter drifrn ocks. Men att inte ta upp ven de negativa sidorna anser jag vara intellektuellt ohederligt. USA har sna vldiga problem numera att folk r frustrerade vart de n bor. Den amerikanska drmmen r som bortblst.
2020-10-27, 21:14
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror inte anvndaren har varit i Kalifornien. Sjlv har jag varit i stort sett p varenda kvadratmeter av staten. Skithl... nej inte direkt. Visst det finns kvarter i LA som man inte vljer frivilligt men p det hela taget r det nog USA's frschaste stat alla kategorier.

Det finns en del skabbiga omrden ven i Kalifornien men det stora misstaget r att blanda ihop misslyckad/ointresserad politik med att det privata nringslivet inte fungerar fr det gr det uppenbarligen.

Personligen gillar jag typ Colorado, Utah och Wyoming bst.
2020-10-27, 21:15
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Det r ltt att var demokrat om man slipper sitta i sin egen skit. Nu njuter dom av en mycket bttre tillvaro i det republikanska Texas och firar nya triumfer i hyckleri och kan fortstta var en god demokrat.

Som hr d.

Demokrater, och allt vnsterfolk, r hycklare.
2020-10-27, 21:17
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Trumps lilla ramsa just nu p sitt rally:

"We are one people"
"We are one movement"
"We are one nation"

Om man verstter till Tyska s blir det lite... svettigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in