2020-10-27, 21:47
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det bor "inga" kubaner i Texas.

Det r "mexikaner" som bor dr. Det r frresten vldigt frenklat och egentligen fel att sga det. Latinos r urbefolkning i Texas.
Jag vet det, men jag tycker det r slarvigt att sga att alla Latinos rstar demokratiskt eftersom det inte r en homogen grupp.
2020-10-27, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ja?

Vilka tror du fder dom? GOP?

Vad har det fr betydelse om de rstar p demokraterna?
2020-10-27, 21:48
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet
Intressant frga jag inte vet svaret p: vad hnder om en av kandidaterna avlider s hr en vecka innan valet? Inte helt irrelevant med tanke p ldrar och pgende pandemi. Tar utsedd vicepresidentkandidat ver eller skjuter man upp valet?

Hitta en bra artikel p mnet.
https://www.google.com/amp/s/www.vox...h-what-happens

Finns mnga olika scenarios.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag vet det, men jag tycker det r slarvigt att sga att alla Latinos rstar demokratiskt eftersom det inte r en homogen grupp.

Vita mn r ingen homogen grupp, men de rstar p Trump.
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Vem gr det d? Den personen lr ju inte har rest runt dr.
VitruvianskeMannen krnte Kalifornien till USAs soliga framsida dr alla vill vara. ven om IT-jttar och liknande flyttar dit s r det en grovt missledande beskrivning. Kalifornien har stora frdelar men ven stora problem, och r drmed bde lskat och fraktat.
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:

Jag skrev inte att alla latinos gr det men det r en vervgande majoritet. Det r en av GOPs stora problem att de inte kan f integrerade latinos att g ver till dem i tillrckligt stor utstrckning.
2020-10-27, 21:49
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Spekulera inte s kraftfult. Du sade att Onsdag/TIsdag s kommer GOP leda i rstningen ver Dems i Florida. Det r Tisdag och GOP leder fortfarande inte och ligger lngt efter.

Jag sade tisdag eller Onsdag fr en vecka sedan. Jag tror detta kan ns med ngon dags frskjutning, dvs Onsdag Torsdag, vi fr se imorgon. Tycker jag r en ganska s god prognos. Bttre n DN, SvD och alla andra Svenska tidningar. host host.
2020-10-27, 21:49
Medlem
North Carolina r p vg att tippa ver till Trumps favr. Men det var kanske vntat? Trumpkritiska IPSOS som alltid ger Trump dliga siffror har en ny OU fr tiden 21---27 oktober och ger China-Joe 49% mot Trumps 48%.

Egentligen r det NU den 27 och 28 oktober som r intressanta dagar. Flummet runt den 21 okt---25 oktober borde sorteras bort. Det r NU det lever!!! Its alive.

I samma stat har tidigare idag RMG Research fr perioden 24--26 okt givit China-Joe 48% mot Trumps 47%.

Intresset fr Florida har jag helt slppt fr jag ser att Trump redan har vunnit den staten. Sajten "JoeIs Done" har gjort mig troende.
2020-10-27, 21:50
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Vita mn r ingen homogen grupp, men de rstar p Trump.
Nej, det gr de inte. Det r stor skillnad mellan blue och white collars.
2020-10-27, 21:51
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Trump borde i vart fall kunna vinna Pennsylvania. Hgst troligt tar han ocks North Carolina.

North Carolina r redan Trump i min bok. Pennsylvania r en stark kandidat fr vinsten, speciellt sedan Joe berttade att han avser montera ned fracking och i vartfall 200.000 jobb i Pennsylvania...

Intressant r ju ven att man fr ngra sin rst i PA.

PS. Notera att Biden var i Pennsylvania nyss.. bda vet att det r hr det avgrs.
2020-10-27, 21:52
Bannlyst
Citat:
Latinos r inte en homogen grupp, utan mnga olika grupper. Kubaner t ex r republikaner. ven en stor del av andra Latinos r republikaner.

Mexikaner r den strsta latinamerikanska gruppen i USA. Och de rstar definitivt inte p donald trump i detta val,sedan han kallat dem fr rapists och criminals och some good people
Eller nr han frolmpade deras president
Eller nr han jmstllde the caravan med ohyra och pest.

Den nst strsta gruppen r puerto ricaner. de r inte s glada p trump sedan han kallade deras land fr ett shithole,vgrade skicka emergency relief aid i cash, eller frskte slja n puerto rico (enligt "Fake news media" och HHS miles taylor)

De enda som inte rstar p Biden verkar vara kubaner i sdra florida

Prognosen . 20/80 TILL BIDENS frdel
2020-10-27, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Han nrmar sig i Pennsylvania. Vi har ingen underskning vad jag kan se som r helt frsk, men jag kan ha missat. Sammanvgt r lget 49.6% fr China-Joe och 47,8% fr Trump. Det r vl mjligt att Reps har egna underskningar och ser man p hur tendensen r gr Trump uppt i Pennsylvania, men inte s snabbt som i Florida. Men p 6 dagar borde han vara ifatt.

Folk brjar kanske bli rdda att Biden-regimen struntar i jobben?

Du sger att han nrmar sig men har ingen underskning som backar upp det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in