2020-10-27, 22:57
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Oj, ja hr har du rknat p bra!
Rknar dock sjlv minst 325.000

Hur blir det med oregisterade vljare d? Dom kommer garanterat avgra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Haha den sajten lter ju p namnet vldigt trumpvnlig.

Ja det r den men det r ju s att man sker tryggheten ngonstans. Ngra har koranen, vissa kanske har bibeln och jag finner tryggheten i att forska i "Joe is Done"..

Men vad hnder med en sdan sajt om Biden vinner?
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Bra tryck i gubben i kvll!

Verkar vara en bra publik, som tar ansvar och tnker p varandra istllet fr kultens mten.

2020-10-27, 22:58
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Finns enormt hat mot politiker i USA fr politiker bedrar alltid folket och luras alltid.

Ja, jag vet att det finns ett enormt hat mot politiker och ett politikerfrakt.

D tycker jag det r HELT FEL VG att rida p detta hat istllet fr att arbeta fr att minska klyftorna. Trumps framgng gr helt och hllet ut p att ka klyftor och stlla olika grupper och olika delstater mot varandra.
2020-10-27, 22:59
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Mycket hycklande. Han skapade problemen som han nu vill tgrda.

Vill Donald fixa de problemen HAN skapat?

2020-10-27, 23:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Verkar vara en bra publik, som tar ansvar och tnker p varandra istllet fr kultens mten.

Vldigt bra energi frn Biden och frn publiken idag. I Georgia!

Och det enda han pratar om r positiva saker som sammanhllning och utveckling.

Kontrasten till Trumps "mrkermten" r helt extrem. En timme av komprimerat hat och mrker och hnande av alla motstndare och stater som inte hller med hans Strong-Man-ideer. Komma nerflygande till tonerna av "Macho Man". Vad fan...
2020-10-27, 23:04
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

D tycker jag det r HELT FEL VG att rida p detta hat istllet fr att arbeta fr att minska klyftorna. Trumps framgng gr helt och hllet ut p att ka klyftor och stlla olika grupper och olika delstater mot varandra.
Trump r brutalt rlig och sger sanningen istllet fr att hyckla. De som inte tl hra sanningen tycker frsts att det r hemskt. BLM gr t ex i stor utstrckning ut p att bruka vld och dra igng upplopp, men det r ju inte populrt att sga rakt ut. Kalifornien r sjlvt i stor utstrckning ansvarigt fr sina skogsbrnder och vattenbrist, men de gillar de inte att hra.

Den som jobbar och skter sig hamnar aldrig i Trumps skottsikte.
2020-10-27, 23:05
Medlem
IQ-145s avatar
Fr er som brukar dra till med siffror frn t.ex. Florida. Var placerar ni alla s.k. No Party Affiliation rster? Var hamnar de? (de r ju inte direkt obetydliga.)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Det handlar inte om det. Det handlar om att ifall man inte har ngra blodsband till sitt (nya) land, s infinner sig inte heller krleken/lojaliteten gentemot landet p samma stt som om du har haft en slkting som t.ex. har offrat sitt liv i krig fr landet.

En djup okunskap om USA som land hr jag. Har du ens spenderat ngon tid dr?
Jag upplevde mer patriotism och krlek till landet hos svarta befolkningen och framfrallt invandrade latinos som upplever det som att USA gett dom en chans n vad du fr frn random svennebanan p ICA hr hemma.

Inte ens GOP delar in p det viset. Klart mnga av dom br rasistiska synpunkter. Men du vill f det till att dom hatar AOC p grund av hennes frldrars ursprung. Dom hatar henne fr att hon r vnster och verbal och vass p att spela samma spel. Dom delar helt enkelt inte din vrldsbild och skulle givetvis lska om fler invandrade grupper rstade p dem. De f dom har paraderar dom ju runt som satan fr att f ngon slags goodwill.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Problemet r nr massmedia bestmmer vgen och med journalisternas kroppsprk dom markerar mot "fel" sikter, det har spridit sig ver vrlden och Trumpismen kan ses som en reaktion. Hr i Sverige tycker jag att massmedia brjar nyktra till.

Man r inte lika kategorisk lngre, men det r klart man lyfter fram nyheter som gangnar den egna agendan. Trump r en produkt av att ngot har gtt fel.
Och hur kunde SD bli s stora i Sverige? OK nu vill jag inte jmfra frsiktige kesson med Trump. Journalisterna behver utbildas i att tminstone frska vara opartiska.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du r redan motbevisad, av din egen lnk.

Du fr grna bertta varfr de stter rubriken "Among validated voters 2016, wide gap among whites by education" om det inte r s?

Jag hnvisade till demografi. Att vita (mn och kvinnor) rstade p Trump. Medan Latinos och svarta (mn och kvinnor) rstade p Clinton. Man kan bryta ned det i mnga delar. Men demografiskt r det tydligt varfr Trump ville bygga en mur, och varfr demokraterna ville hindra honom.

Det handlar om demografi. och det r ocks det som inbrdeskriget kommer att handla om. BLM r bara en frsmak av vad som komma skall.
2020-10-27, 23:06
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Hur blir det med oregisterade vljare d? Dom kommer garanterat avgra.

1. Hur mnga har brjat rsta frn frra veckan fram till valdagen (Trump vljare i majoritet)
2. Hur mnga rstar p valdagen (Trump vljare i 70% majoritet)
3. Hur stor del av de tidiga postrsterna kan tilldelas Trump ?
4. Trump har drutver minst 325.000 rsters vervikt p valdagen frn Rep.
Detta neutraliserar 650.000 oberoende rster fr Biden, innan du kan rkna oberoende rster..

Trump vinner Florida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in