2020-10-28, 12:10
Medlem
Frsprnget fr China-Joe sjunker under perioden 25--26 oktober. Emerson College ger Biden 50% och Trump fr 45%.

Dessa siffror avser hela federationen. Vi br koncentrera oss p dom viktiga staterna nu.
2020-10-28, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Trump har hundvisslat till White Supremacists och folkliga rasister nda sedan 2015, gng p gng p gng. Hans vljarbas lutar sig tungt mot skikt som ser vit dominans som sjlvklar och naturgiven.

Och "Mexico Wall", den stora samlande symbolen frra gngen, handlade inte i frsta hand om ekonomi eller jobb, det handlade om att mobilisera och utnyttja hat mot Hispanics, de som inte r vita utan bruna och spansktalande. (Att ganska mnga exilkubaner stdjer Trump r inte p ngot vis en motsgelse till detta).

Det r s uppblandat och assimilationen har p mnga hll gott bra. Amerikanen ser idag lite hispanic ut, titta p astronauterna, och den dr omtalade Cruz ser vl rtt spansk ut?

USA r en smltdegel men det r klart att Trump inte vill ha in fler mnniskor frn ja vad heter det nu "shithole countries"...Det viktiga r nu jobben jobben och ter jobben. Frlorar Trump kommer skert en ny republikan med samma sikter men i en mer lttmlt frpackning om 4---8 r.
2020-10-28, 12:16
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Kan du visa hur de rknar postrsterna? Jag frutstter att du sett att jag frgat Nixter det "ngra" gnger. Han, och den hr sidan, vljer att visa det som gr bra fr Republikanerna men inte det som gr dligt. Det r bara propaganda frn hans sida.

Det hr r sidan du kan se hur rstningen gr:
https://countyballotfiles.floridados...ts/PublicStats
En fundering nr jag tittat p sidan.
r Florida annorlunda eller stmmer det inte att Republikaner rstar p valdagen?

Det pratas s mycket om att Republikaner rstar p valdagen och (absolut) inte postrstar, men det verkar ju inte alls stmma i Florida.

Postrster (Rep) =1 213 630
Frtida rsning (Rep) = 1 176 216
Personer som redan rstat (Rep) = 2 389 846
2020-10-28, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja hur kan han komma undan med det? Joe var rasse polare med KKK-ledare. Ljugit om sin historia om att han modigt gtt i parad med svarta fr jmlikhet. Det var en LGN! Det uppdagades redan 1988 nr han frsta gngen ville bli president. Men nd ifrgastter ingen media detta!? Se p fakta istllet. Det r mindre svarta i finkan nu i USA n nr Obama/Biden styrde. Svarta liksom vriga USA har det bttre ekonomiskt idag n med Obama/Biden.
Trumps pappa var med i KKK och anhlls vid ett Klanrally mot slutet av 20-talet.

Bidens kopplingar till "KKK_ledare" hanbdlar om en jeppe som var lokalt aktiv fr Klanen ngra r som ung man p 1940-talet, och som inte haft ngo0n kontakt med dem sedan typ 1947. Biden trffade honom 50-60 r senare. Larvigt.
2020-10-28, 12:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Trumps pappa var med i KKK och anhlls vid ett Klanrally mot slutet av 20-talet.

Bidens kopplingar till "KKK_ledare" hanbdlar om en jeppe som var lokalt aktiv fr Klanen ngra r som ung man p 1940-talet, och som inte haft ngo0n kontakt med dem sedan typ 1947. Biden trffade honom 50-60 r senare. Larvigt.

Jas nu r det ok att ta med slktingar till Trump? Men inte till Biden? Trump var det inte. Sedan om du talar om KKK p 20-talet var det demokrater fr hela slanten. Fr just personen Biden han allts r det bevisat vnskap med KKK-ledare, ljugit om sitt frflutna som ngon frkmpe fr svartas rttigheter. Trump har dremot levererat p dessa frgor. Sett till att svarta ftt det bttre.

Inte konstigt att demokrater ljuger och skiter i byxan fr detta. Trump r den som tar tillbaka de svartas rst till republikanerna. Dr den historiskt funnits sedan Lincon frbjd dumma demokrater att ha svarta som slavar.
2020-10-28, 12:21
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Syftar du p det amerikanska valet? Dr rstar jag inte alls eftersom jag inte r amerikansk medborgare.

Din sort brukar ofta vara aktiva p hemsidor dr det rstas. Men det r klart att du kan vara undantaget.
2020-10-28, 12:23
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jag frstr inte varfr du inte frstr. Frstr du inte att jobbar du med IT r Kalifornien/Seattle den mest trvrda platsen att vara i hela vrlden frstr du ingenting alls.

Jag r inte intresserad av dina diagnoser.

Det r uppenbart du som inte vill acceptera att Kalifornien r en attraktiv plats fr folk med just din yrkesprofil. Kom ver det nu. Vi vill diskutera utifrn verkligheten.

Folk flyr Kalifornien. Jag kommer aldrig att flytta dit.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...-politics.html
2020-10-28, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jas nu r det ok att ta med slktingar till Trump? Men inte till Biden? Trump var det inte. Sedan om du talar om KKK p 20-talet var det demokrater fr hela slanten. Fr just personen Biden han allts r det bevisat vnskap med KKK-ledare, ljugit om sitt frflutna som ngon frkmpe fr svartas rttigheter. Trump har dremot levererat p dessa frgor. Sett till att svarta ftt det bttre.

Inte konstigt att demokrater ljuger och skiter i byxan fr detta. Trump r den som tar tillbaka de svartas rst till republikanerna. Dr den historiskt funnits sedan Lincon frbjd dumma demokrater att ha svarta som slavar.
Trump ser bde svarta och hispanics som "house negroes", som personer som kan f vara med p ett hrn om de r lydiga och tyst accepterar sin underordning under de stddiga vita mnnen. Att en del frgade kper detta r beklagligt men knappast frvnande i deras situation.

De sydstatare som idag utgr en viktig del av Trumps vljarbas r samma grupp som p 50-60-talen stretade emot civil rights och de svartas frigrelse. Nr Kennedy och Johnson stttade den svarta frigrelsen bytte dessa sydstatsdemokrater och hillbillies helt enkelt parti, konstigare var det inte. Idag r republikanerna Rasistpartiet, med samma insuttet rasistiska vljare.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-10-28 kl. 12:30.
2020-10-28, 12:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Trump ser bde svarta och hispanics som "house negroes", som personer som kan f vara med p ett hrn om de r lydiga och tyst accepterar sin underordning under de stddiga vita mnnen. Att en del frgade kper detta r beklagligt men knappast frvnande i deras situation.

Nu snackar du i nattmssan och besvarar inte frgan ens!? Trump har ftt att de svarta har det bttre. Inga kopplingar personligen till ngra jvla KKK. Racist Joe har det, men nd ska svarta rsta p den nollan?
2020-10-28, 12:31
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Dagens Nyheter listar idag ngra varningstecken som oroar Demokraterna:

Hr r ett par:

New York Times har journalistprofessorn Thomas Edsall granskat statistiken i de fyra delstater som redogr partitillhrighet bland de som registrerat sig fr att rsta i valet. I tre av dessa viktiga delstater, Florida, North Carolina och Pennsylvania, har Republikanerna registrerat betydligt fler nya vljare. Bara i Arizona har Demokraterna registrerat fler nya vljare n Republikanerna.

Ny forskning frn statsvetare p Princetonuniversitetet visar att unga svarta vljare inte r lika lojala mot Demokraterna som tidigare generationer av svarta amerikaner. Det r anmrkningsvrt nog unga, sekulra, svarta mn som nu uttrycker mer skepsis mot Demokraterna.

Det r vl inte s konstigt efter att detta kom ut. https://youtu.be/2zLfBRgeFFo
2020-10-28, 12:33
Medlem
Surtrutens avatar
r det inte lite larvigt att prata om vad som hnde fr 100 r sedan nr valet r idag?
Nu r ju iofs. kandidaterna nstan 100 r, men i alla fall.

Nstan alla ndrar sin uppfattning om allt mjligt under sin livstid s det rimliga r vl att g 10, 15 r tillbaks i tiden eller s fr att bedma vad de tv presidentkandidaterna str fr idag.

Jag r inte nazist bara fr att jag en gng umgicks med en kille som var nazze.
Jag r inte sosse bara fr att jag en gng hll ihop med en tjej som rstade p S.
Osv, osv.

Samhlle och vrderingar frndras och vi med det.

Fundera sjlva! (srskilt ni som r lite ldre)
Har ni alltid tyckt och tnkt likadant.
2020-10-28, 12:33
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Folk flyr Kalifornien. Jag kommer aldrig att flytta dit.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...-politics.html

Utan IT-kunskaper eller andra spetskunskaper r det inte s konstigt. D r inte Kalifornien ngot fr dig. r du duktig p det du gr dremot s betalar det sig bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in