2020-10-28, 16:44
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Addendum

Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Vidrigt, men s r det i dagens Sverige.

Vi har nazister ena sidan, och ven vnsterextrema som hade passat bra som mnstermedborgare i gamla DDR, eller i dagens Kuba. Vet inte vilket som r vrst.
Ok, men med detta 'ofullstndiga resonemang', s vill jag nd lyfta upp varfr det inte r jttebra om presidenter rekommenderar tittning av ett lim-sniffande barnporrskdespel strax innan man gr till tandlkaren eftersom det inte fr plack att lossna lttare.

Har det hnt? Skert, det finns mnga botar utan sprrar som gr ls p internet i detta nu...

Ngot mste liksom ge med sig. Alla r nmligen inte lika smarta som du och jag. Faktum r att det r en ganska hg percentil av befolkningen som tar ledarnas ord bokstavligt...och som du frstr, men kan vara vrt att ppeka tills ansiktet blir bltt av andnd nd, ngra sdana exempel p rekommendationsmotorer eller dliga rd vill vi inte ha. Tycker man inte det, tja, d kan man vl ka landet runt och hlla pro-corona rallyn.

(FB) Presidentvalet 2020
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-10-28 kl. 16:51. Anledning: Addendum
2020-10-28, 16:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Jo d, jag har allt bott i USA ett antal r, men mste tillst att jag aldrig sett ngon milis bevpnad med Automatvapen vid/i ngot stadshus, eller annan beslutande frsamling. Detta r ngot groteskt ven med amerikanska mtt sett.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
Vissa gillar inte att bli tvngsinlsta och r villiga att protestera mot covidfascisterna med vapen i hand. Det ska vi vara glada fr. Det groteska r en guvernr som lser in sina vljare och tvingar p dem fattigdom, svlt och bidragscheckar.
2020-10-28, 16:47
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Frstr att du grna vill breda ut dig med allehanda teorier, men nu r Trump inne p mlrakan.

En av dessa 4 stater med Trump i ledning ven i Fake News och Trump kan utropa sig kommande vinnare 2020.

En av dessa:

1. Minnesota
2. Wisconsin
3. Pennsylvania
4. Michigan

...komsi..

Ja, jag mste hlla med dig till viss del. Om han vinner Florida som det verkar s vet vi ven sen tidigare val att det finns en vsentlig korrelation till vem som till slut blir president.

Dem nationella mtningarna brjar nu sjunka fr Joe Biden. De allra flesta har Biden upp under +5% (Investor, Rasmussen, SurveyMonkey, USC (om man tittar p urvalet dr man frgar vad grannar rstar p istllet fr vad man sjlv rstar p), Spry Strategies, Emerson, HarrisX, m.f.l Om dem siffrorna frbttras eller hller sig fram till valdagen s kan det definitivt bli en elektors seger fr Trump.
2020-10-28, 16:47
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Kom precis hem och sg att offensiven fortstter med ofrminskad styrka. Jag noterar tv nya OU avseende tiden 25 okt till den 27 okt

Rasmussen Reports ger Trump 52% approval och endast 47% disapproval.

Yougov borde heta Ljug off och noterar job approval 42% mot 57% disapproval.

Sammanvgt betyder detta att Trump gr uppt i mtningarna. OBSERVERA klipp bort alla mtningar frn tiden 20 okt---25 oktober, gammal skpmat r skmd.

Intressant hr r ju att jmfra med vilken niv Obama hade den 28:e October 2012 vid sitt terval 47%
https://www.rasmussenreports.com/pub..._index_history

Poff.
2020-10-28, 16:50
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Men det r inte din frga. Du frgade om exakt vad Trump borde ha gjort.
Vilket befriar honom frn ansvar eftersom frgan r hypotetisk. Ingen av oss r president i USA. Det gr inte att svara p exakt hur man br agera. FAKTAN vi har r hur Trump agerat, och hur andra lnder agerat. Du ser bland annat p hans uttalanden hur han koordinerat insatsen (eller icke-koordinerat den) och hur han bedmde risken med corona. ("It will go away").

Om du tycker att USA verkar hanterat corona p ett kanonbra stt - hrligt fr dig. Det verkar inte amerikanerna hlla med om.

(terigen blandas Tegnell in i diskussionen fr att finta bort Trumps ansvar)
Trump hade ju alltid kunnat gra som de gjorde i Wuhan - lst in hela stder i mnader tills smittan var borta. Det tror du demokraterna hade gillat, va?

Jag vet inte om USA - stat- och delstatsniv - hanterar smittan bttre eller smre n ngot annat land, men jag vet att demokraterna anvnder covid som ett slagtr i debatten. Det tycker jag r jvligt fegt och felaktigt att gra.
2020-10-28, 16:53
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
I och med att mupparna i princip har skaffat sig monopol p alla plattformar dr aktrer som google kper upp rivaler som brjar moppsa upp sig (typ Youtube). Det r ok, men det r inte ok att dessa big tech aktivt frsker pverka ett val p.g.a. sina egna politiska sikter, genom att blocka sdant som inte faller in i deras egen siktskorridor. Det r problematiskt. Vill man ha ett sdant upplgg s kan man ju alltid flytta till Venezuela, Nordkorea eller Kuba.

Jag observerade endast att Zuckerberg var ofrmgen att koppla upp sig p internet, vilket jag fann lustigt. Att Dorsey inte ser klok ut med sitt Jihad-skgg och nsring, var ven det en observation. Samma sak med currymannen.

Citat:
Twitter CEO Jack Dorsey says he doesn't believe Twitter has the ability to influence elections because "people have choice of other communication channels"

Sen. Ted Cruz says his answers are "absurd on their face" https://t.co/J80kYtXwIb https://t.co/Osfl5lVJvh

Vilket jvla svin. Fan vad han ser ut fr vrigt. Kan knappast ha hga tankar om USA. Globalist. Borde klippas och lggas in p detox. Ser stenad ut.

Kolla videon:
https://twitter.com/CBSNews/status/1...102823425?s=19
2020-10-28, 16:55
Medlem
Jag sg ocks att Survey Monkey hade Trump i 2% ledning i Florida, men den staten har jag redan slppt fr den gr absolut till Trump hur som helst, den har redan fallit.

Vid en hastig genomgng r jag kritisk till att man lter gamla dagar ligga kvar och stra ut rrelserna. S mnga OU som brjar p 20 okt eller 22 okt och i dom flesta fall har man klippt av den 25 okt, ni fattar vl, rade debattrer, att detta frvanskar opinionslget.

Frgan r hur mnga som ngrar sin frtidsrstning och hur mnga som verkligen sedan ndrar sin rst.

Opinionsinstituten gr ett dligt jobb.
2020-10-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Intressant hr r ju att jmfra med vilken niv Obama hade den 28:e October 2012 vid sitt terval 47%
https://www.rasmussenreports.com/pub..._index_history

Poff.

Ja s r det och betrffande Florida ser jag att lget fr Trump NU r bttre n vad det var gentemot Clintan vid samma tidpunkt.

Men Florida r redan i hamn fr Trump, otvivelaktigt.
2020-10-28, 16:58
Medlem
InvisiblePersons avatar
Vilken svensk tid brjar kalaset p tisdag? Vill grna flja det frn brjan
2020-10-28, 16:58
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag plockar fram OU som r i rebellernas hnder. Jag fster inga avseenden p vad globalisternas mtningar visar.

Vi har fr tiden 25 okt---27 okt bland annat

Survey Monkey Biden 51% mot Trump 47%. Endast 4% ledning ver hela kontinenten

Rasmussen Reports China-Joe 47% mot Trump 48%

Och vi har flera dagar kvar, ganska mycket kan fortfarande frndras.

Det r en enorm efterslpning. Det har redan vnt.

Knns vldigt uppgivet bland dems och media. Det har nog brjat sjunka in att dom borde haft ett politiskt budskap.
2020-10-28, 17:00
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvisiblePerson
Vilken svensk tid brjar kalaset p tisdag? Vill grna flja det frn brjan

Man tar sjlvklart tjack och r vaken dygnet runt frn mndag till torsdag.

Skmt sido. Jag kommer brja kolla aktivt frn kl 15 svensk tid och sen sitta klistrad till frmiddagen nsta dag. Minst.
2020-10-28, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Givetvis och det r en av de frsta invndningarna mot statistikpostare hr.

Du nmnde dock att oberoende inte pverkar valen men de r faktiskt 20% av de som rstat i Florida s nog kan de ha en pverkan alltid.

Generellt sett s avgrs det mer av voter turn out n att republikaner gr ver till demokrater.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in