2020-10-28, 22:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
At your service.
https://www.dataorbital.com/2020-gen...y-vote-tracker

Arizona r lite som Florida, men slutar med en seger fr Trump 1-2% ver Floridas, straxt under Texas (7-8%)

Har du fljt min diskussion med Hindenburg kan du se att Dems gtt frn 45% av EV (mail in och IPEV) rsterna till att idag g under 40% samtidigt som Republikanerna stigit. Nu rstar Republikanerna p valdagen. Fr Rep gller det att hlla Maripoca county hyfsat (dom behver ej vinna) fr att ta hem Arizona. Detta gr de enklare denna gng n 2016.

Det ska bli intressant och se vad dina urskter om om det visar sig att du har fel?
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Hur mnga av dom kommer vara sjuka i covid p valdagen?

Vi hoppas p s f som mjligt tycker jag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Texas var ju en Demokratisk stat mellan 1930-talet fram till slutet p 1960-talet. Nstan alla val gick till Demokraterna. Sen blev det mrkrtt, och senaste gngen en Demokrat vann dr var 1976.

Varken Bill Clinton eller Obama vann i Texas. S det r helt extremt att Biden har jmnt skgg dr.

Ja det hade varit lite mrkligt om Biden vunnit i Texas. Jag hller med. Det kommer skert OU som sger att han fortfarande leder, det r en konstig efterslpning som inte tar in det senaste.

Du frstr jag vill inte ha FAKE!!!
2020-10-28, 22:21
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Biden vinner p att han r mellanmjlk delux med ett lfte om att terg till ett klimat innan Trump, nu kommer det aldrig att g och fra USA helt tillbaka till 2014 men det gr att tminstone frska avnormalisera vissa saker som har skett under ren
Jag r lite nyfiken. Tnker du att Hunter och Jim Biden ska fortstta gra affrer med Kazakstan, Kina och Ukraina igen om Joe tergr "in office", eller ska de hlla tillbaka denna gng? Kan de rkna med att CNN, Twitter, Facebook och resten av media hller dem om ryggen nr de utnyttjar Joe Bidens namn eller?
2020-10-28, 22:22
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Texas var ju en Demokratisk stat mellan 1930-talet fram till slutet p 1960-talet. Nstan alla val gick till Demokraterna. Sen blev det mrkrtt, och senaste gngen en Demokrat vann dr var 1976.

Varken Bill Clinton eller Obama vann i Texas. S det r helt extremt att Biden har jmnt skgg dr.

Han hller inte jmnt skgg. Det r bluff och det r hgst frvnande att du inte insett detta nu.

I Texas vrdestts:

Second Amendment
Familjen
Religionen
Lga skatter
OLJA

Alla dessa saker r Demokraterna numera den diametrala motsatsen till. Tyvrr.
2020-10-28, 22:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
At your service.
https://www.dataorbital.com/2020-gen...y-vote-tracker

Arizona r lite som Florida, men slutar med en seger fr Trump 1-2% ver Floridas, straxt under Texas (7-8%)

Har du fljt min diskussion med Hindenburg kan du se att Dems gtt frn 45% av EV (mail in och IPEV) rsterna till att idag g under 40% samtidigt som Republikanerna stigit. Nu rstar Republikanerna p valdagen. Fr Rep gller det att hlla Maripoca county hyfsat (dom behver ej vinna) fr att ta hem Arizona. Detta gr de enklare denna gng n 2016.

https://youtu.be/GgUbbpM0las?t=32

Vad r returned ballots by party och requested ballots by party?
2020-10-28, 22:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer
Kanske har nmnts i trden men nr ska man sl p TV:n fr att flja valet? Verkar som om mnga vallokaler stnger runt kl 20 lokal tid. Med tidsskillnader blir det allt frn 02 p stkusten till 05 p vstkusten svensk tid.

Sen fr man vl lgga p 2 timmar innan man har en skaplig prognos p rstrkningen. Mnga swing states r vl sterut? Kanske man kan ana hur det gr runt 04 svensk tid om gapet mellan Biden och Trump r lika stort som prognoserna nu tyder p?

Framtill 04 vet man vl lika mycket som man vet innan valet? Knner jag mig sjlv rtt kommer jag nog nd att vaka
Enligt mig s r det pointless att sitta uppe och flja detta val p valnatten, eftersom att vi sannolikligen inte kommer att f veta valresultatet den natten pga kaoset kring postrster.
2020-10-28, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har aldrig psttt att Trump egentligen skall vinna hela racet. Jag har bara ppekat att kampen r mycket hrd. Florida har fallit, North Carolina har fallit, Ohio har fallit och Texas har ocks fallit. I Florida terstr bara upprensningsaktioner.

Vad "fallit"? Du menar att Trump leder stort dr?
2020-10-28, 22:28
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
https://youtu.be/GgUbbpM0las?t=32

Vad r returned ballots by party och requested ballots by party?

Requested: Om du r reggad till ett parti och efterfrgat en rstsedel.
Returned: Om du nu skickat eller lmnat in den redan..

Republikanerna r flitigare p att rsta i Arizona ocks, detta med fler registrerade vljare gr staten enklare n ex Florida, vi har nu ett 70/30 lge p valdagen, till dess kommer det bli ganska jmnt p Early votes. Arizona r inte ens en frga lngre, Trumps sedan en tid tillbaka. Nu hller jag tummen fr att McSally tar senastplatsen..
2020-10-28, 22:28
Medlem
Skillys avatar
16 miljoner som inte rstade 2016 har redan rstat.
2020-10-28, 22:29
Medlem
Biden/Harris i Tuscon, Arizona fr tv timmar sedan. Vilket jvla skmt!

Spola fram till ca. 50 minuter nr kameran sveper ver omrdet, s ser ni att omrdet nstan r tomt med folk.

https://www.youtube.com/watch?v=sVh-aUsymL4
2020-10-28, 22:31
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Han hller inte jmnt skgg. Det r bluff och det r hgst frvnande att du inte insett detta nu.

I Texas vrdestts:

Second Amendment
Familjen
Religionen
Lga skatter
OLJA

Alla dessa saker r Demokraterna numera den diametrala motsatsen till. Tyvrr.

Du fr vga in ngra faktorer till. Texas r (trots att det ligger i sdern) en helt annat typ av stat med hg medelinkomst, stora urbaniserade stder, och hg utbildningsniv. De har varit Reagan-republikaner, ja lga skatter och allmnt borgeligt konservativa.

Men de har aldrig varit Hillbilly-republikaner som i Alabama eller Kentucky. Trump tilltalar ju frmst Hillbilly-republikaner, och frlorare i rostbltet.

Texas r en helt annan sort, och jag tror mnga av dem kan frfras av Trumps just nu vldigt "osofistikerade" tonlge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in