2020-10-30, 09:48
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Helt klart mste US f fart p sin ekonomi, eftersom vi vriga i ankdammen r s in i helvete beroende av ett vlmende US.
Men detta tnteri dr man gr och skrvlar och skryter ver att titta p vilka fin-fina siffror jag stadkommit under senaste kvartalet r bara s man vill spy.
Det rimmar inte alls med alla miljoner bortfrklaringar nr BNP dk rakt ner i kllare kvartalet innan.

Det r inget nytt att ansvariga politiker basunerar ut goda tillvxtsiffror. Att du vill spy av goda nyheter r mycket talande och en fingervisning om att du kanske r fr lngt gngen? Fick du krkreflexer ven efter finanskrisen 2008?
2020-10-30, 09:55
Medlem
Det r riktigt patetiskt att skylla Covid-19 p Trump. Det r ju knappast hans fel att mnniskor blir smittade. Dessutom har Europa haft nnu fler fall. Vad skulle han ha gjort fr att stoppa det?

Demokraterna kan bara vinna valet genom lgner och manipulation. Hela big-teck gr all in fr att censurera konservativa. Liberaler tycker att detta r ngot positivt just nu, d det r till deras frdel. Men vnta och se i framtiden, nr de brjar censurera andra som str i deras vg. Det r aldrig bra att ha supermakter som censurerar ngon sida, oavsett vem de n censurerar.

Om jag hade varit vnster, hade detta valet varit ett extremt antiklimax fr mig om Biden vinner. Jag fr bort en politiker jag hatar, och fr istllet historiens mest pinsamma politiker ngonsin. Mannen har varit politiker i 47 r utan att ha ftt gjort en enda sak. Jag har inte hrt talas om en enda person som har varit FR Biden. De som stttar honom gr det bara fr att de hatar Trump. De hade stttat Adolf Hitler om han hade kandiderat mot Trump.
2020-10-30, 10:02
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Det r vrre n s. Han kopierar bara en obskyr frfattare som heter Larry Schweikart. Bara att titta p hans tweets och det r ordagrannt. Drfr inlggen framstr som mrkliga ibland ocks, fr att vissa ord inte lter sig versttas rakt av.

Alltid jmnt i Florida! Som joxmoose ppekar ser independents ut att se starkt ut fr Biden. Oroande siffror bland hispanics i FL ger Trump en chans dr.

Nevada r faktiskt en stat dr vi kan sga ngot om early vote. (Eftersom typ alla rstar tidigt, i bda partier) Jon Ralston p Nevada Independent menar att det ser bra ut fr Joe. Han brukar ha jrnkoll p Nevada.

Hahhaa det r allts itne ens hans egen analys, kr allts lite copypaste ifrn en propagandanisse
2020-10-30, 10:05
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Det r riktigt patetiskt att skylla Covid-19 p Trump. Det r ju knappast hans fel att mnniskor blir smittade. Dessutom har Europa haft nnu fler fall. Vad skulle han ha gjort fr att stoppa det?

Demokraterna kan bara vinna valet genom lgner och manipulation. Hela big-teck gr all in fr att censurera konservativa. Liberaler tycker att detta r ngot positivt just nu, d det r till deras frdel. Men vnta och se i framtiden, nr de brjar censurera andra som str i deras vg. Det r aldrig bra att ha supermakter som censurerar ngon sida, oavsett vem de n censurerar.

Om jag hade varit vnster, hade detta valet varit ett extremt antiklimax fr mig om Biden vinner. Jag fr bort en politiker jag hatar, och fr istllet historiens mest pinsamma politiker ngonsin. Mannen har varit politiker i 47 r utan att ha ftt gjort en enda sak. Jag har inte hrt talas om en enda person som har varit FR Biden. De som stttar honom gr det bara fr att de hatar Trump. De hade stttat Adolf Hitler om han hade kandiderat mot Trump.

Ja, demokraterna hade frmodligen haft samma siffror om de hade haft en robot som kandidat.

Detta r inget stt att varken vinna val eller f ngot gjort.
2020-10-30, 10:06
Medlem
NeoVains avatar
Oj, Nu verkar Rudy Guiliani riktigt FRBANNAD och trtt p judemedias censur kring Joe Biden affren och den uppenbart partiska censuren de uppvisar kring detta som s tydligt frsker lgga locket p genom att inte tillta ngon som helst rapportering kring detta...

Bedm sjlva https://twitter.com/MonsieurAmerica/...61695665811458
2020-10-30, 10:09
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:

Tror inte att det r ngon som faktiskt har koll p politik som pstr att Biden r vnster.
Sen nr det kommer till covids roll i valet s tror jag att det r ett misstag att utg frn att vljare r rationella. Nej, Trump har nog gjort det han kan faktiskt. Men hos de vljare som har frlorat sina jobb, anhriga etc, s r det nog rtt s irrelevant. Man tolkar motstndaren undermedvetet som frndring. Jmfr med liknande ekonomiska situationer under tidigare val s blir det tydligt att Trump gr mot frlust.
Vljare r inte rationella, om s var fallet s skulle alla g man ur huse och demonstrera mot att varken Trump eller Biden pratar om policy. Som val fungerar i USA, och i alla demokratier, s r det 100 % psykologi.
2020-10-30, 10:10
Medlem
I natt kom nya starka siffror fr Trump. Vi har tv OU frn HarrisX, period 25--28 oktober och den offiltrerade ger 49% job approval mot 51% disapproval. Jag vet inte vad det r fr filtrering. Nsta OU gavv 48% job approval mot 52% disapproval.

Det r mycket starka siffror. HarrisX har hjt Trump med ungefr 3% denna mnaden. Vi har ocks en OU med mer mttliga siffor.
Harris Poll ger 46% job aproval mot 54% disapproval. Perid 26--28 oktober.

Det ser allt bttre ut fr Trump och frmodligen brjar Dems bli mycket oskra nu.
2020-10-30, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Oj, Nu verkar Rudy Guiliani riktigt FRBANNAD och trtt p judemedias censur kring Joe Biden affren och den uppenbart partiska censuren de uppvisar kring detta som s tydligt frsker lgga locket p genom att inte tillta ngon som helst rapportering kring detta...

Bedm sjlva https://twitter.com/MonsieurAmerica/...61695665811458

Ingen kanske bryr sig. Bara pinsam denna Rudy
2020-10-30, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Tror inte att det r ngon som faktiskt har koll p politik som pstr att Biden r vnster.
Sen nr det kommer till covids roll i valet s tror jag att det r ett misstag att utg frn att vljare r rationella. Nej, Trump har nog gjort det han kan faktiskt. Men hos de vljare som har frlorat sina jobb, anhriga etc, s r det nog rtt s irrelevant. Man tolkar motstndaren undermedvetet som frndring. Jmfr med liknande ekonomiska situationer under tidigare val s blir det tydligt att Trump gr mot frlust.
Vljare r inte rationella, om s var fallet s skulle alla g man ur huse och demonstrera mot att varken Trump eller Biden pratar om policy. Som val fungerar i USA, och i alla demokratier, s r det 100 % psykologi.

Ang covids roll i valet:
Ja. Har man frlorat en anhrig eller frlorat sitt jobb under pandemin har jag extremt svrt att se ngon tnka "men jag kan ju inte skylla p Trump, Europa har ju ocks mnga ddsfall".
Skulle inte ens kalla det irrationellt. Det r vl sjlvklart att sittande president fr bra brdan? S ser det alltid ut i amerikansk kontext. Bush fick skit fr Katrina och hanteringen av den. Det amerikanska folket frvntar sig att ledare kliver fram. Det vill mnga hr inne frska avleda ifrn.

Tnk en amerikanske vljare som str i valbset och tnker "men Tegnell r ju inte heller perfekt"
2020-10-30, 10:19
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Corona r inte Trumps fel, men det r Trump som talat om fr amerikanerna att corona inte r mycket att bry sig om och det har ftt konsekvenser.

Europa har haft flera ddsfall, 260 000 mot USA:s 230 000, men
Europa har 743 miljoner invnare och USA 331 miljoner invnare.

USA har dubbelt s mnga ddsfall per capita som Europa.
USA har 706 dda per miljon invnare.
Europa har 350 dda per miljon invnare.

Kanade har 266 dda per miljon invnare.
Mexiko har 702 dda per miljon invnare.

Borde inte Trumps USA jmfra sig med grannlandet Kanada snarare n med grannlandet Mexiko?
Senast redigerad av Surtruten 2020-10-30 kl. 10:28. Anledning: Rttat antal dda/miljonen.
2020-10-30, 10:20
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.STHLM
Ingen kanske bryr sig. Bara pinsam denna Rudy

Ja, han har nog gjort sitt.

Sg videon med Borat. Herregud vad pinsamt.
2020-10-30, 10:29
Medlem
Davys avatar
Om man ska vara lite nyanserad s gr det inte att jmfra Coronakrisen med tex 9/11 eller Katrina. Dr var de negativa effekterna klara och tgrderna ocks ganska klara.

Nr det gller Corona s r de negativa effekterna inte klarlagda (verddlighet) samt tgrderna inte heller klara (lockdown, munskydd, etc).

Betydligt svrare att hantera detta d vi inte kan se de totala effekterna nu av de tgrder vi tar. Avlidna, ver- eller underddlighet, konkurser, psykisk sjukdom, missbruk, skilsmssor, etc.

Det r alldeles fr mnga variabler att ta in.

Senast idag gick WHO ut och avrdde frn lockdown. Lnder gr p olika stt, gr inte att sga nu vad som r rtt eller fel. Kommer ta r att sammanstlla och analysera effekterna av corona.

sikter om tgrdena vi ska ta angende Corona r vldigt delade, oavsett vilket land eller ledare det gller.

Med det sagt, det ligger i folks natur att skylla p ledaren och tro att saker hade varit annorlunda med en annan.
Senast redigerad av Davy 2020-10-30 kl. 10:32.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in