2020-10-30, 18:54
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Republikanerna r nu endast ynka 26.000 rster frn att ta ledningen frn Demokraterna i Arizona innan valdagen!

Trump vinner nu verlgset i Arizona med ngonstans 4 till 5% nr detta r ver.

Hur sg det ut nr valdagen startade sist i AZ?

Vann ju med 90k rster sist.
2020-10-30, 18:54
Medlem
Jirens avatar
Demokraterna brjar f panik.

https://omni.se/demokrater-oroas-av-...miami/a/OQQjGO

Citat:
Demokrater oroas av lgt frtidsrstande i Miami.

Demokraterna oroas av ett hittills ovntat lgt valdeltagande i Floridas strsta valdistrikt Miami-Dade med 634 000 registrerade demokratiska vljare, skriver Politico.

Fr att demokratiska presidentkandidater ska kunna vinna i Florida krvs i regel en storseger i Miami-Dade fr att kompensera fr frluster i andra delar av staten. Men n s lnge r det en hgre andel registrerade republikaner n demokrater som har rstat och frre demokrater n 2016, d Hillary Clinton vann i Miami-Dade med 29 procentenheter men nd frlorade Florida.

- Vi mste stoppa bldningen, sger Joshua Geise, Floridachef fr organisationen America Votes som kampanjar fr Biden.
Bld demokrater. Bld!
2020-10-30, 19:04
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Hmmm... har du lst Expressen idag?

https://www.expressen.se/kronikorer/...usa-ignorerar/

Mats fuckin Larsson tidernas idiot och stolpskott som i likhet med alla andra svenska journalister baserat sina sikter rakt av p NY Times.

Till och med HAN kritiserar nu demokratiska medier i USA.

/Johan
Vem f*n bryr sig om Expressen? Memnok? Bttre att hnga med i vad som verkligen hnder...och flja oss som har koll istllet.

Skakar vi av oss "nollorna" och tittar p det som r vldigt hftigt, s ser vi bl a detta ske:

How online misinformation murdered the truth

(FB) Presidentvalet 2020
2020-10-30, 19:09
Medlem
Trump kommer vinna FL men forlora Pennsylvania, Wisconsin, Minnesota etc. Tror sjalv att D har storre chans att vinna TX an FL. Tx har redan gatt om 2016 nar det galler valdeltagande. Jag bor i Nordostra USA och det ar en jakla skillnad i motivationen hos D jamfort med 2016. Flera av mina vanner som var for Bernie hatade Hillary sa pass att dom inte rostade alls, ingen jag pratat med tanker samma idag. Mina vanner i WI har bytt fran Trump till Biden pga deras stora fraga forra valet var Tax Reform som inte ar en stor fraga denna gang. Det blir D denna gang da dom hjalps av hogt valdeltagande och corona hanteringen.
2020-10-30, 19:10
Medlem
Ngra hr har dragit upp Texas och Arizona, men det r inte lnt. Att Biden stundtals haft en "ledning" r ju bara p grund av skumma institut som spammar fivethirtyeight och realclearpolitics med siffror som helt avviker frn normen.
Sjlv pallar jag inte alla dessa polling data.

Trump gr bra i Florida och vinner dr liksom North Carolina. Han behver ocks ta Pensylvania och frmodligen gr han det ocks. Redan nu visar dom bsta instituten att han vinner dr och fr varje dag frbttras Trumps siffror nu.
2020-10-30, 19:12
Medlem
Det r flera faktorer som pekar p att republikaner r mer bengna n vanligt att vnta med att rsta till sjlva valdagen som jag tror pollsen har svrt att vga in.

1. Republikaner rstar av tradition p valdagen i hgre utstrckning n demokrater. Ngot som r allmnt knt och som skert redan finns med som faktor i prognoserna. Detta r dock grunden som sps p av nedan punkter som r svrare att mta eller frutse

2. Republikaner r generellt inte lika oroliga fr covid-19 vilket i sig gr att de inte r lika bengna att frtidsrsta p grund av trngsel etc som demokrater. Demokraternas beteende kan tnkas rikta sig mer t andra hllet efter Bidens stndiga skrmselsnack vilket i sin tur leder till att kampen ser jmnare ut n vad den r

3. Republikanerna har frskt i minnet den fullstndiga landschocken som uppstod 2016 nr pendeln pltsligt tippade ver. Ett drama och en njutning man mer n grna ser igen och drmed avvaktar tills det verkligen gller.
2020-10-30, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Republikanerna r nu endast ynka 26.000 rster frn att ta ledningen frn Demokraterna i Arizona innan valdagen!

Trump vinner nu verlgset i Arizona med ngonstans 4 till 5% nr detta r ver.

https://electproject.github.io/Early-Vote-2020G/AZ.html

Registrerade Demokrater som rstat: 833 154
Registrerade Republikaner som rstat: 768 386

833 154 - 768 386 = 64 768 =/= 26 000
Du r s fruktasnvrt dlig p detta. Tryter lgstadiematten fr dig?

Sen ter igen, alla registrerade Republikaner rstar inte p Trump och du ignorerar independents, en vljargrupp dr Biden vinner just nu.
Senast redigerad av joxmoose 2020-10-30 kl. 19:16.
2020-10-30, 19:15
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Trump kommer vinna FL men forlora Pennsylvania, Wisconsin, Minnesota etc. Tror sjalv att D har storre chans att vinna TX an FL. Tx har redan gatt om 2016 nar det galler valdeltagande. Jag bor i Nordostra USA och det ar en jakla skillnad i motivationen hos D jamfort med 2016. Flera av mina vanner som var for Bernie hatade Hillary sa pass att dom inte rostade alls, ingen jag pratat med tanker samma idag. Mina vanner i WI har bytt fran Trump till Biden pga deras stora fraga forra valet var Tax Reform som inte ar en stor fraga denna gang. Det blir D denna gang da dom hjalps av hogt valdeltagande och corona hanteringen.
Tja, att Warren ser ut att f en plats i kabinettet lr ju inte avskrcka Bernie-fans direkt...bara ett par tskilliga tusen rster till Biden dr allts.
2020-10-30, 19:20
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren

Bld demokrater. Bld!

Panel analyserar just detta i ett klipp som lnkades tidigare i trden. Demokraterna har gett upp florida.
2020-10-30, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Tja, att Warren ser ut att f en plats i kabinettet lr ju inte avskrcka Bernie-fans direkt...bara ett par tskilliga tusen rster till Biden dr allts.
Ja och RBGs dod hanterades helt fel av Rep. att utse en abortmotstandare just nu nar Swing States ar socially liberal and phiscally conservative var ett stort misstag. Kvinnor star for 55% vs 40.3% sa har langt i de stater som redovisar kon.
2020-10-30, 19:23
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
https://electproject.github.io/Early-Vote-2020G/AZ.html

Registrerade Demokrater som rstat: 833 154
Registrerade Republikaner som rstat: 768 386

833 154 - 768 386 = 64 768 =/= 26 000
Du r s fruktasnvrt dlig p detta. Tryter lgstadiematten fr dig?

Sen ter igen, alla registrerade Republikaner rstar inte p Trump och du ignorerar independents, en vljargrupp dr Biden vinner just nu.

Fler reg REP rstar p Trump n reg DEM rstar p Biden.
2020-10-30, 19:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren

Bld demokrater. Bld!

Mer ifrn Florida : Derfor elsker cubanerne Trump

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...ubanerne-trump

Tnk det, nr skrev msm om att en "immigrant-nation".., lskar Trump. Hller ngt p att ske ?

(det r ett hrt, definitivt ord utav msm : lskar)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in