2020-10-30, 20:23
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jepp, och det r du. Finns mnga som frlter honom..(givetvis inte alla), och stter skulden p delstatens egna hantering, samt att skiten kom ifrn Kina. Personligen s syns jag att coronan, r Trumps svagaste stund som prezz.

Fr man frlter honom fr att han har ftt vardagen lttare. Innan coronan. Fr att han fick ting att ske.

Visst, men jag tror det r f amerikaner som kper gapandet om att pandemin r besegrad och att dom inte alls ska vara oroliga.
2020-10-30, 20:25
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Man kan ocks tnka sig att den styrka som hr till kategori 10 r smittade sen tidigare i hgre grad och att en del inte kan g och rsta fr att de faktiskt ligger hemma och r sjuka. Fr ven om man inte dr av det kan man vara riktigt dlig.

Fr Trump r det viktigast att vinna valet, inte att minska smittans hastighet. Man fr tycka vad man vill om Trump, men vidare sympatiskt personlighetsdrag r det ju inte.

Edit; jag tror inte ens han vill vara president i 4 r till. Han vill bara vinna
2020-10-30, 20:27
Medlem
Hr r en bra lnk. Den visar nr resultaten frn de olika staterna kommer att komma in

https://projects.fivethirtyeight.com...esults-timing/
2020-10-30, 20:32
Citat:
Jag r ju en amatr som dig. Sitter ju p "denna sida" utav atlanten, s jag vet ju egentligen inget.

Men det blir jmt, betydligt jmnare n vad media har propagerat ver. Det spret har jag varit vertygad om lnge.

Fr trots coronan har ju jnkarna sitt minne.

Trump levererade med lgre skatter, reallnekningar frsta gngen p flera rtionden, det blev jobb, det blev rekordlg arbetslshet fr minoriteter. Inte lite.., fr alla.

Kommer jnkarna ihg detta, vinner Trump.

Tror du har lite fel utgngspunkt nr du vrderar jnkarnas stt att tnka. Tror knappast det r s att de som tog steget att rsta Trump kper medias och demokraternas propaganda att det p nt stt skulle vara Trump som r skyldig till det ekonomiska haltandet pga Covid-19.

De av ngon kommer nog ihg Trump siffror med arbetslshet osv.

Men mnga var trtta p hela etablissemanget och ville ha en frndring. D var Trump det minst dliga alternativet. Det gller ven n idag.

De som byter sida frn Trump till Biden gr det nog av helt andra skl. Typ hans frisprkighet eller att de inte gillar hans personlighet osv. Men jag tror inte det r s mnga.

Drfr har iaf jag svrt att frestlla mig att han inte skulle bli omvald.

Han r mer populr nu bland latinos och svarta n innan valet 2016. Entusiasmen r skyhg bland republikerna jmfrt med demokraterna. Antal nya voter registration leder republikerna redan i mnga stater, speciellt i de s.k swing states. Underskningar visar att majoriteten av amerikanarna r mer njda ver sin livssituation nu n 2016. Han ser ven ut att leda i frtidsrsterna i ngra delstater, vilket f trodde var mjligt. Osv osv.

Nstan allt av vikt tyder p att oragnge man blir omvald.

Jag kan drfr inte f ihop siffrorna frn alla polls dr Biden leder med ibland tvsiffrigt. Det r helt orimligt och ologiskt.

Jag tror faktiskt att det kan vara s illa att pollsen r nnu mer politiska nu n de var 2016. Att det rder en slags panik av de som inte vill att Trump ska bli omvald. Det ser faktiskt ut att vara s illa.

Jag kunde kpa det 2016 med ondligt med Trump shy votes. Men jag betvivlar att dessa skulle vara fler nu, men man vet ju aldrig. Det r iaf helt uppenbart en enorm bred tyst massa som media och polls inte klarar att tcka helt. Fr det gr helt enkelt inte ihop.

Det stmmer heller inte med alla odds. 2016 hade en Trump-vinst 5-6 i odds strax innan valet. Nu ligger han p endast ca 2,5.

Jag blir mkta frvnad om trumpen inte inte vinner. Strre n sist till och med.
Senast redigerad av barfotalasse 2020-10-30 kl. 20:35.
2020-10-30, 20:33
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Fr Trump r det viktigast att vinna valet, inte att minska smittans hastighet. Man fr tycka vad man vill om Trump, men vidare sympatiskt personlighetsdrag r det ju inte.

Edit; jag tror inte ens han vill vara president i 4 r till. Han vill bara vinna

Lite off topic...

Hr skall sgas att jag starkt misstnker att USA`s covid siffror kommer att bli mycket stygga, ca 2-3 veckor efter valet. I vrvintras lg USA "efter" jmf med Europa. Pandemin slog igenom senare.

Hur ser det ut i Europa idag ?

Om ngra dagar skall mnga trngas i valstugorna i USA..
2020-10-30, 20:34
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Hur kan du tro att han frlorar Texas, framfr Pennsylvania ?

(Texas r ju mest konservativt)

Du har inte kollat opinionsunderskningarna eller tror inte p dem pga de visar att Trump gr dligt?

Du, som i princip alla Trumpfans, r ocks monumentalt okunnig om Texas demografi. Vita med cowboyhatt r inte majoriteten av Texas och gruppen krymper hela tiden.
2020-10-30, 20:38
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Demokraterna brjar f panik.

https://omni.se/demokrater-oroas-av-...miami/a/OQQjGO

Bld demokrater. Bld!

Hr kommer andra uppgifter.

Citat:
In just a week, Miami-Dade Supervisor of Elections Christina White said they are seeing record numbers.

We are already at a 42 percent voter turnout which is certainly historic, she said. At this point in time, we have had a record number of people taking advantage of vote-by-mail and early voting.

https://miami.cbslocal.com/2020/10/2...-early-voting/
2020-10-30, 20:40
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Du har inte kollat opinionsunderskningarna eller tror inte p dem pga de visar att Trump gr dligt?

Du, som i princip alla Trumpfans, r ocks monumentalt okunnig om Texas demografi. Vita med cowboyhatt r inte majoriteten av Texas och gruppen krymper hela tiden.

I fallet i Texas s kan op-underskningarna sga vad de vill. Texas gr till Trump. Skulle samer i lappland rsta fr mera Stockholm och utfrsljning av rensktsel ?
2020-10-30, 20:41
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg

Texas r rtt. Finns inte att Biden tar den. Sen ddade Biden alla sina chanser med sina lften om att stnga ner fracking.

Det snedsteget kostade Biden vldigt mycket.
2020-10-30, 20:42
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Hr r en bra lnk. Den visar nr resultaten frn de olika staterna kommer att komma in

https://projects.fivethirtyeight.com...esults-timing/

Notera att 538 r pollsternas motsvarighet till CNN.
Senast redigerad av lajjjban 2020-10-30 kl. 20:45.
2020-10-30, 20:42
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Demokraterna brjar f panik.

https://omni.se/demokrater-oroas-av-...miami/a/OQQjGO

Bld demokrater. Bld!

Funderar p om det bara kan vara en taktik fr att f demokrater att faktiskt g att rsta, istllet fr att de ligger bekvmt hemma fr att de tror att det r klappat och klart pga starka polls.
2020-10-30, 20:45
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
I fallet i Texas s kan op-underskningarna sga vad de vill. Texas gr till Trump. Skulle samer i lappland rsta fr mera Stockholm och utfrsljning av rensktsel ?

Varfr skulle latinos i El Paso bry sig? Eller tech-experter i Austin? Det r vad jag menar med att du inte fattar Texas demografi. Staten har 40% latinos. Houston r fullt av negrer. Det hr r grupper som vxer snabbt.

Det r dessutom s att bara det att man ens pratar om Texas som r anmrkningsvrt. Det r en av staterna som Republikanerna mste vinna fr att ha en chans och om Trump gr vldigt dligt dr r det ett tecken s gott som ngot.

PS! En R-vinst r skert troligast men det r som sagt att det verhuvudtaget behver konstateras som r det anmrkningsvrda. S har det inte varit p mnga r.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in