Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Jag r ju en amatr som dig. Sitter ju p "denna sida" utav atlanten, s jag vet ju egentligen inget.
Men det blir jmt, betydligt jmnare n vad media har propagerat ver. Det spret har jag varit vertygad om lnge.
Fr trots coronan har ju jnkarna sitt minne.
Trump levererade med lgre skatter, reallnekningar frsta gngen p flera rtionden, det blev jobb, det blev rekordlg arbetslshet fr minoriteter. Inte lite.., fr alla.
Kommer jnkarna ihg detta, vinner Trump.
Tror du har lite fel utgngspunkt nr du vrderar jnkarnas stt att tnka. Tror knappast det r s att de som tog steget att rsta Trump kper medias och demokraternas propaganda att det p nt stt skulle vara Trump som r skyldig till det ekonomiska haltandet pga Covid-19.
De av ngon kommer nog ihg Trump siffror med arbetslshet osv.
Men mnga var trtta p hela etablissemanget och ville ha en frndring. D var Trump det minst dliga alternativet. Det gller ven n idag.
De som byter sida frn Trump till Biden gr det nog av helt andra skl. Typ hans frisprkighet eller att de inte gillar hans personlighet osv. Men jag tror inte det r s mnga.
Drfr har iaf jag svrt att frestlla mig att han inte skulle bli omvald.
Han r mer populr nu bland latinos och svarta n innan valet 2016. Entusiasmen r skyhg bland republikerna jmfrt med demokraterna. Antal nya voter registration leder republikerna redan i mnga stater, speciellt i de s.k swing states. Underskningar visar att majoriteten av amerikanarna r mer njda ver sin livssituation nu n 2016. Han ser ven ut att leda i frtidsrsterna i ngra delstater, vilket f trodde var mjligt. Osv osv.
Nstan allt av vikt tyder p att oragnge man blir omvald.
Jag kan drfr inte f ihop siffrorna frn alla polls dr Biden leder med ibland tvsiffrigt. Det r helt orimligt och ologiskt.
Jag tror faktiskt att det kan vara s illa att pollsen r nnu mer politiska nu n de var 2016. Att det rder en slags panik av de som inte vill att Trump ska bli omvald. Det ser faktiskt ut att vara s illa.
Jag kunde kpa det 2016 med ondligt med Trump shy votes. Men jag betvivlar att dessa skulle vara fler nu, men man vet ju aldrig. Det r iaf helt uppenbart en enorm bred tyst massa som media och polls inte klarar att tcka helt. Fr det gr helt enkelt inte ihop.
Det stmmer heller inte med alla odds. 2016 hade en Trump-vinst 5-6 i odds strax innan valet. Nu ligger han p endast ca 2,5.
Jag blir mkta frvnad om trumpen inte inte vinner. Strre n sist till och med.