2020-11-03, 18:39
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Skulle du kunna lnka lite kllor fr dom som inte r lika plsta?
Tv dokumentr p Svt Play
om Trumps liv , 3 delar tror jag, riktigt sevrd.
Ingen kan vl ha missat att han betett sig rasistiskt ? vilken planet lever du p?
Missade du vad han sa om latinos ocks?
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Ok, men d fr man gipsa den sjlv. Detta har man klarat i miljontals r. S det kan man allt klara nu ocks.

Ja det lttaste r ju att bara utbilda sig till lkare och vrda sig sjlv. Problem solved!
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ok, men d fr man gipsa den sjlv. Detta har man klarat i miljontals r. S det kan man allt klara nu ocks.

Det r det dummaste argumentet jag hrt i hela mitt liv. Lev som du lr och laga allt ver ppen eld och ta hsten till jobbet. Eftersom man inte ska f ha tillgng till teknologiska framsteg, inga jvla ln fr du ta heller p huset som du inte kan betala rakt av.
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Kan s hnda men vi snackar fortfarande vuxna mnniskor med utbildning som jobbar heltid. I Sverige r det otnkbart att du mste ta ett ln p flera hundra tusen fr att gipsa en arm.
D fr de vl teckna en privat sjukfrskring? Skatten r mkt lgre i alla stater jmfrt med Sverige s pengar till sjukfrskring borde finnas, eller anpassa utgifterna efter inkomsten.

Det finns sklart en hel del som kmpar i Usa med lgavlnade jobb men mnga tjnar summor som man bara kan drmma om i Sverige.
2020-11-03, 18:40
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Den dr r inte uppdaterad med de rster som har kommit in idag. Demokraterna ledde infr dagen med 114 889 rster, men ligger just nu under med 99 000 rster istllet.

Detta r dock bara spekulationer n s lnge d vi inte kan se vem de rstat p, utan bara frn vilket parti de rstat ifrn. Gller all rstning.

Jag vet att Nixters siffror ven rknar med en del mindre orter som rknats under dagen idag men det blir uppenbart missvisande.

Fr vrigt har vare sig Miami-Dade eller Hillsborough(Tampa) brjat rkna n och bda r vldigt stor och starkt demokratiska s Nixters siffror r vl optimistiska men det r har varit hans tema frn dag 1.

Frst nr strre platser som dessa eller Duval(Jacksonville) eller Broward(Fort Lauderdale) rknats vet vi bttre hur trenden verkligen r.
Senast redigerad av von Hindenburg 2020-11-03 kl. 18:42.
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Ok, nog slutdiskuterat fr mig ett tag. Sekundr frga.

Hur fljer man valet bst? r det bara rada upp FOX, CNN, C-span etc i olika fliker och hoppa emellan eller finns det ngra guldkorn som fljer valet?

EDIT: Man vill ju se amerikanska analyser. Inte svenskar som man vet dricker mjlk till frukost.
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2020-11-03 kl. 18:41. Anledning: g
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Kan s hnda men vi snackar fortfarande vuxna mnniskor med utbildning som jobbar heltid. I Sverige r det otnkbart att du mste ta ett ln p flera hundra tusen fr att gipsa en arm.
Jo, men nu duckar du att du hade fel...
Och , det finns medicaid och medicaid.
Men jag hller med , systemet mste ndras , Trump bara snacka hoppas Biden kan agera
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Trump r rasist en av anledningarna att det r svrt ven som konservativ att sttta honom
Han var knd fr att vgra tilltrde fr svarta i sina hyreshus

Ifall Trump varit rasist skulle inte Mike Tyson rstat p honom.
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badabosh
Trump har kat statsskulden med ca 10Mdr dollar.
Brsen gick upp + 100% m Obama o ca + 35 % m Trump

Trump har kat den med 6.7 triljoner dollar.
https://www.thebalance.com/us-debt-b...ercent-3306296 Ls sjlv och sen kan du kolla deras kllor ocks om du inte tror en sn liberal hemsk sida som anvnder hemska fakta.
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Tv dokumentr p Svt Play
om Trumps liv , 3 delar tror jag, riktigt sevrd.
Ingen kan vl ha missat att han betett sig rasistiskt ? vilken planet lever du p?
Missade du vad han sa om latinos ocks?
Ja, jag har inte sett ngot. Ge oss timestamps.
2020-11-03, 18:41
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
USA har bst sjukvrd i vrlden (och verlgset). Det r riktigt bra service. Gr man till akuten s fr man trffa en lkare nstan p direkten. Blir man inlagd p ngot rum dr s kommer skterskan och ger mat, dricka o.s.v. som om man r p ett fyrstjrnigt hotell.

Om du har en bra frskring ja. Det har jag inte sagt ngot om. Men tyvrr r det en alldeles fr stor del av befolkningen som inte kan ta del av denna superfina vrd.
2020-11-03, 18:41
Medlem
ironiqs avatar
Citat:
Stmmer ej. Folk som r i "utsatt" tillstnd, allts de som inte har rd med frskring, fr sina ndvndiga mediciner gratis.

Ingen betalar frvrigt ngon frlossningsavgift p 10,000 dollar. Frskringsbolagen betalar. Och igen, har man ingen frskring s fr man det gratis. Hur tror du annars alla svarta ghettobrudar kan klcka ur sig 7 ungar var? Du tror inte de gr detta p sjukhus?

Nej, de fr inte sina ndvndiga mediciner gratis om inte frskringen tcker just den medicinen. Samma med andra kommor, vilka de n m vara. Om det inte tcks av din frskring s kan du inte f det utan att behva betala orimligt mycket pengar. Och har du inte pengarna, s tvingas du vara utan.

Citat:
USA har bst sjukvrd i vrlden (och verlgset). Det r riktigt bra service. Gr man till akuten s fr man trffa en lkare nstan p direkten. Blir man inlagd p ngot rum dr s kommer skterskan och ger mat, dricka o.s.v. som om man r p ett fyrstjrnigt hotell.

Javisst, och nr du sedan ska hem s fr du rkningen fr kalaset i handen. Och gud frbjude om du skulle behva lggas in och f ytterligare vrd.. d blir det nnu saftigare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in