Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
The days of Amazon paying nothing in federal income tax are over. Let's make sure workers have power and a voice. It's way past time to put an end to the era of shareholder capitalism - the idea that the only responsibility a corporation has is to its shareholders. That's simply not true and it's an absolute farce. They have a responsibility to their workers, to their country. That isn't a new or radical notion.
Du floodar forumet med inlgg, men detta var kanske det mest substantiella.
- Om Amazon, vrldens mest inkomstbingande fretag med vrldens rikaste man som gare och CEO, betalar 0 kronor i federal skatt, ja d kan jag tycka att det r rimligt att de gr det.
- Ja, jag kan tycka att det r rimligt att de som arbetar p fretag har ngot att sga till om, bara ngot. Du kanske vet att i USA s anmls man till fretagsledningen om man r med i en "union".
- Att fretag BARA skulle finnas till fr att aktiegarna ska bli rikare, det kan jag inte riktigt skriva under p. S ven detta r hgst rimligt.
Men vi vntar fortfarande p ngra bevis p att Biden/Demokraterna skulle vilja
avskaffa aktiegarnas makt ver sina fretag. Det du citerade ovan lter som ngot sorts mellanting mellan USA idag och Sverige idag.