Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-07-31, 20:23
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men har man mer koll p identifikation vid elektronisk rstning?
Man har bttre koll, men det r lngt ifrn tillrckligt ven det. Men det r en sak som Demokraterna inte vill fixa d det inte gynnar dem. Republikanerna vill ha foto id vid rstning. Precis som att Republikanerna inte vill ha postrster d det gynnar Demokraterna.

Det r vldigt sjukt att det inte behvs fotoidentifikation fr att f lov att rsta.
https://www.ncsl.org/research/electi...documents.aspx
2020-07-31, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Man har bttre koll, men det r lngt ifrn tillrckligt ven det. Men det r en sak som Demokraterna inte vill fixa d det inte gynnar dem. Republikanerna vill ha foto id vid rstning. Precis som att Republikanerna inte vill ha postrster d det gynnar Demokraterna.

Det r vldigt sjukt att det inte behvs fotoidentifikation fr att f lov att rsta.
https://www.ncsl.org/research/electi...documents.aspx

Ja jag tnker alltid att det gr att fuska ven med elektronik. Kanske lttare. ID vid rstning skulle ju vara sjlvklart kan man tycka. Verkligen konstigt. Bananartat.
2020-07-31, 20:32
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ja jag tnker alltid att det gr att fuska ven med elektronik. Kanske lttare. ID vid rstning skulle ju vara sjlvklart kan man tycka. Verkligen konstigt. Bananartat.
Visst gr det att fuska med elektronik ocks. Vi sg sna problem det var nr Demokraterna hade sina rstningar i r. Men postrster r nnu lttare att fuska med d det r en s stor del av befolkningen i USA som inte brukar rsta. Man hade till exempel bara 58% av befolkningen som rstade. Det innebr att det r vldigt enkelt att ta de 40% rsterna och frfalska en signatur d det r allt som krvs fr att rsta.

Skulle man g efter bda partiernas frslag, s hade Republikanernas varit det bsta fr att frhindra fusk.
2020-07-31, 20:36
Medlem
Det alla r rdda fr skall intrffa r att Trump med alla medel frsker f till ett fuskval a la Krim.
Ett fullt ut normalt val skulle han ju in dagslget inte vinna d vljarna ger tummen ner fr det medan Trump frsker gra men oftast misslyckas.
S en ovanligt misslyckad president som Trump utan ngra skrupler eller ngot intresse av vljarnas vl och ve kan kanske med tur och lite hjlp frdrja postrsterna s dom blir ogiltigfrklarade.

Och fyra r till med Trump skulle nog snka stora delar av USA ner till somalianiv med en klasskillnad t.om det viktorianska England skulle avundats med tanke p hur det gtt hittills.

Trump r strsta hindret fr att ter gra USA starkt och mer frtroendeingivande. T.om investerare i USA brjar titta allt mer intresserat p den allt starkare euron med ml att investera i aktier p Europas brser med hnvisning till att Corona hrjar fritt i USA men r med tanke p omstndigheterna under bra kontroll i Europa.
S tar Biden en stor ledning ven i ekonomiracet s vill det nog till valfusk om Trump skall f ockupera vita huset och sin kra bunker igen.
2020-07-31, 20:37
Medlem
Citat:
Visst gr det att fuska med elektronik ocks. Vi sg sna problem det var nr Demokraterna hade sina rstningar i r. Men postrster r nnu lttare att fuska med d det r en s stor del av befolkningen i USA som inte brukar rsta. Man hade till exempel bara 58% av befolkningen som rstade. Det innebr att det r vldigt enkelt att ta de 40% rsterna och frfalska en signatur d det r allt som krvs fr att rsta.

Skulle man g efter bda partiernas frslag, s hade Republikanernas varit det bsta fr att frhindra fusk.

Intressant. Men varfr har inte det gjorts ngot t det nr de hade presidentposten och hela kongressen?
2020-07-31, 20:43
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Intressant. Men varfr har inte det gjorts ngot t det nr de hade presidentposten och hela kongressen?
Problemet r att man kunde inte gra det, d det r respektive delstat som bestmmer hur kraven ska se ut vid rstningsstationerna. En del delstater krver foto, andra krver bara att signaturen ska matcha den som finns i systemet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Voter_..._United_States
2020-07-31, 20:47
Bannlyst
Citat:
Jag tycker det r mer intressant att det finns stater och regioner som har ver 100% registrerade fr att rsta. Los Angeles har/hade 112% av sin befolkning registrerad fr att rsta.

"24. Approximately 15% of the United States counties for which data is available
from the EAC and the Census Bureau have adult citizen registration rates including
active and inactive registrations exceeding 100%.
25. Eleven of Californias 58 counties have registration rates exceeding 100% of
the age-eligible citizenry. "

https://www.judicialwatch.org/wp-con...aint-08948.pdf
ok, vill du frklara pongen med denna fr oss okunniga?
Fr att denna lawsuit verkar vara arbitrerad redan och nr jag slr upp mlsnumret s ser jag att bgge parter dragit tillbaka den
https://www.judicialwatch.org/wp-con...ment-08948.pdf

Har bara skummat igenom denna stmninganskan. Att folk r dubbelt registrerade innebr vl att de flyttat eller ftt flera rstkort. Det r dock bara ett som rknas d man frst skickar in sitt rst kort och sedan fr en ballott innan november valet.

En rlig frga. Jag sger inte detta fr att frolmpa dig p ngot stt.
Men visst har du inte gtt igenom L.A county court records fr att hitta denna guldklimp?
Vilken nyhetssida fick du detta ifrn?

Var det Breitbart , Fox eller liknande?

Ifall jag har fel s ber jag om urskt.

2020-07-31, 20:49
Bannlyst
Citat:

Det finns bokstavligen en Election security Bill i Mitch Mcconnells hnder(Mitch r republikanernas majoritetsledare i senaten),som han vgrar tillta omrstning p. Denna bill skulle ge delstater 3miljarder dollar till att se till s att valet kan ske utan inblandning frn yttre aktrer bland annat.
2020-07-31, 20:52
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
ok, vill du frklara pongen med denna fr oss okunniga?
Fr att denna lawsuit verkar vara arbitrerad redan och nr jag slr upp mlsnumret s ser jag att bgge parter dragit tillbaka den
https://www.judicialwatch.org/wp-con...ment-08948.pdf

Har bara skummat igenom denna stmninganskan. Att folk r dubbelt registrerade innebr vl att de flyttat eller ftt flera rstkort. Det r dock bara ett som rknas d man frst skickar in sitt rst kort och sedan fr en ballott innan november valet.

En rlig frga. Jag sger inte detta fr att frolmpa dig p ngot stt.
Men visst har du inte gtt igenom L.A county court records fr att hitta denna guldklimp?
Vilken nyhetssida fick du detta ifrn?

Var det Breitbart , Fox eller liknande?

Ifall jag har fel s ber jag om urskt.

Jag bara googlade det, d jag hade hrt om den fr ngot r sedan. Problemet r att med 112% tillgngliga fr att rsta, s innebr det att 112% av befolkningen kan rsta, och det r det som jag ville ta upp med min lnk. ven om man har fixat till det s visar det att det finns stora problem med rstningen i USA. Man vet inte hur mnga som bor p varje ort, man vet inte vem som fr rsta, man vet inte vem som lever och man har inget krav p att det ska visas ngon fotolegitimation fr att f lov att rsta.

Jag ville bara visa hur dlig koll rent generellt man har i landet nr det gller rstning.
2020-07-31, 20:54
Bannlyst
Det stmmer nog.
Igr sa Biden att han dag 1 som president kommer att skicka sin Utrikesminister till USA:s allierade i Europa,Asien,Stilla Havet,och frklara att Trumpism r dtt och att America r open for business igen.

Ekonomin kommer att terhmta sig och Donald Trump kommer att spendera resten av sitt liv antingen genom att

a) hvda mentalsjukdom fr att slippa bli talad av en talsjury i Virginia, eller i New york city
b) ligga p sngen i mar-a-lago och twittra om saker han sett p TV och p s stt frlnga sitt grepp om republikanerna genom sina tweets.
c) Fly till Ryssland nr Senatens underttelserapport volym 5 offentliggrs och Mueller rapporten slpps ocensurerad, och omvrlden fr se hur nra all den hjlp han mottagit av Ryssland under dessa r fr att se till att fuska i valen.

Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Det alla r rdda fr skall intrffa r att Trump med alla medel frsker f till ett fuskval a la Krim.
Ett fullt ut normalt val skulle han ju in dagslget inte vinna d vljarna ger tummen ner fr det medan Trump frsker gra men oftast misslyckas.

S tar Biden en stor ledning ven i ekonomiracet s vill det nog till valfusk om Trump skall f ockupera vita huset och sin kra bunker igen.
2020-07-31, 20:55
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frode.Dalsland
Det hr r en jvla lgn.
George w bush valkommission kom fram till att 3 rster per 10 miljoner vljare r att anse som valfusk.
3 rster.

Trumps valkommission ledd av Chris kobach utredde ifall miljontals illegala hade rstat i valet 2016. Inga bevis.

Trumpeten och hans hantlangare frsker desperat att hvda att det fuskas med voting by mail men givetvis s visar forskning och studier att Trumpeten och hans hejarklack ljuger och hller p med fria fantasier

some myths and misinformation about voting by mail:

Voting fraud is extremely rare in the US, and voting by mail is no exception. In the past 20 years, over 250,000,000 votes have been cast by mail, and according to data from the Heritage Foundation, there have been only 1,285 proven cases of voter fraud resulting in 1,100 convictions.
Studies done by such organizations as Stanford University have found that voting by mail does not favor voter share or turnout of either major political party. Expanding access to voting by mail is generally considered great for all voters and their ability to exercise their right to vote.

S 0,0000045 procent av alla postrster r fusk. Sprider man ut dessa p antalet val (5st p 20r) s blir det 0,0000009 procent (jag frutstter att det r jmt antal som fuskar vid varje presidentval fr enkelhetens skull)
2020-07-31, 21:01
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Instmmer. Biden kommer att reparera USA:s anseende som global aktr. Relationerna med Kina kommer att hanteras p ett smidigare stt, och en massa andra internationella taganden (t ex medlemskapet i WHO) kommer att terupptas.

USA och vrlden fick sig en ordentlig rfil med Trump som amerikansk president. Den rfilen kommer man att komma ihg, och jag tror att man nogsamt kommer att se till s att ngot liknande inte kan hnda igen.

Undrar vilka "man" r.
r det Soros?, Putin?, Aktivister inom media, digitala plattformar och storfretag?, Kommunistpartiet i kina?, Kndiseliten? FN och WHO?

Konfliktlinjen gr hr.
Globalister vs nationalister.

Texas r ett bra exempel,
Hller p att bli bltt/globalistiskt nr demografin frndras.
Stderna vxer och de som bor dr knner ingen gemenskap med andra i landet USA utan har andra lojaliteter,
Tex spansksprkiga, knner mer lojalitet med Sydamerika/Mexico n det USA som var det bsta landet i vrlden en gng.
Eller vita vnsterliberaler som gillar svarta och latinos fr att de levererar billig arbetskraft till deras konsumtion, drfr r de arga p Trump som vill reglera handeln med plantagegarna i Kina. (Det skall Biden ordna genom att skrota Trumps handelsavtal, "frbttra relationerna med Kina" som det heter p nysprk)

rets bsta rfil har Nigel farage och Boris Johnson levererat till "remain" globalisterna/eu folket nr dom slipper bli plundrade av Bryssel under Corona flagg.
Notan skulle varit dubbelt s hg fr Storbritannien som den avgift de mste betala fr att lmna , av, a,j aj

Jag ser inte vad det r fr fel med att ta fighten mot dessa organisationer eller varfr man skall lyda dom?
Och vem bestmmer i dessa organisationer /fretag som FN, WHO, NATO, Twitter, reddit, Cnn mfl?
Och hur byter man ut dem?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in