Yes korrekt hon ber inte om urskt. Det hr r vad jag hr henne sga:-Hello my name is Portia Bennet. Im just gonna be honest mr Biden. I was told to read out of this paper but i can't. We need the truth.
I was told sger hon? Av vem dom r frgan?
Sen sger hon - but i can't - we need the truth.
Var det som stod p lappen en massa lgner? Eller att det som stod dri inte verensstmde med hennes sanning. Svrt att tro att det r hennes folk i frsamlingen som ber henne sga nt som hon inte tror r sanningen.
Utifrn hur hon gr vidare och uttrycker sig, skulle jag tnka mig att hon fick ett litet mer skonsamt och frsiktigt formulerat uttalande av "sitt folk", men hon vljer att g utanfr den texten och levererar mer direkt kritik mot polisen, mer subjektivt. Hur hrt man vill kritisera polisen r en knslig frga i det hr lget, och de som str bakom henne hade nog velat se en mer frsiktigt skriven text.
Men hon vill g lngre, tydligen tycker hon att det hon fick att lsa upp var otillrckligt (det r inte utan vidare detsamma som att det var lgn, bara att det inte gick lngt nog). Bidens nya reklamfilm hromdagen snuddar ju ocks vid sdana frgor: nr och hur kan det vara rtt att medborgarna "tar gatan i besittning"?
Utifrn hur hon gr vidare och uttrycker sig, skulle jag tnka mig att hon fick ett litet mer skonsamt och frsiktigt formulerat uttalande av "sitt folk", men hon vljer att g utanfr den texten och levererar mer direkt kritik mot polisen, mer subjektivt. Hur hrt man vill kritisera polisen r en knslig frga i det hr lget, och de som str bakom henne hade nog velat se en mer frsiktigt skriven text.
Men hon vill g lngre, tydligen tycker hon att det hon fick att lsa upp var otillrckligt (det r inte utan vidare detsamma som att det var lgn, bara att det inte gick lngt nog). Bidens nya reklamfilm hromdagen snuddar ju ocks vid sdana frgor: nr och hur kan det vara rtt att medborgarna "tar gatan i besittning"?
Ja, det r min tolkning.
Ja s kan det absolut vara. Jag brydde mig inte om att lyssna nt mer n bara nn minut. S det blir svrt fr mig att f en bredare bild av vad hon sade och hur det kan tolkas in i vad som hade skrivits ner p lappen. S jag kper absolut din tolkning. Tack fr ditt lngre svar.
S jag fr be om urskt fr mitt tidigare frhastade slutsats om att hon fick en lapp ifrn Biden dr hon skulle ljuga deras vgnar. Kommer det fram nt nytt/mer s tar vi diskussionen drifrn om detta.
Dags fr mig att sova nu, s jag nskar er alla en fortsatt trevlig natt. ven dig ErikAnderzohn. Ingen id att bli s knslig fr en diskussion och vgra diskutera nt mer. Trots att du bullshit:a:
Since 2018, Democrats evaluations of how well the U.S. is doing in living up to its democratic principles have declined on seven of 10 items. In contrast, Republicans perceptions of U.S. democratic performance have remained about the same or become more positive on eight of the 10 items. [...] larger majorities say the country is not performing well when it comes to the government being open and transparent (69% say this does not describe the country well)
Americans agree on the importance of a number of democratic principles including that the rights and freedoms of all people are respected, that elected officials face serious consequences for misconduct and that everyone has an equal opportunity to succeed. [...] The share of Democrats who say everyone has an equal opportunity to succeed already low, at 37% in 2018 has fallen 9 points to 28%. Republicans views are largely unchanged since then (74% then, 76% now).
While views among the public overall have changed little since 2018, Democrats and Republicans have moved further apart in their opinions. Currently, 79% of Democrats say significant changes in the structure of government are needed, compared with 41% of Republicans. [...] Fewer than a third of Americans say politicians face consequences for misconduct and that money doesnt buy greater political influence; Overwhelming majorities say it is very important that rights and freedoms of all people are respected (85%) and that elected officials face serious consequences for misconduct (also 85%).
Women in both parties are more likely than men to say government needs significant changes to work in current times. Nearly half of Republican women (48%) say such changes are needed, compared with 35% of Republican men. The gender gap among Democrats is more modest: 81% of Democratic women say this, compared with 75% of Democratic men.
Dems r sklart mer motiverade till att g ut och rsta i r, men det r slende hur mnga GOP'are det r som ocks r missnjda med utvecklingen -- srskilt bland kvinnorna. Tycker mnga siffror r pinsamma att skda, rent skamliga faktiskt. Hur kan man som politiker hlla masken nr man frsvarar USA egentligen? Att inte bryta ut i ett skratt nr man pstr att det r en demokrati? P pappret kanske det var det en gng i tiden, fr lnge sedan, innan J.F.K., typ. Nu r det tydligt fr alla att det bara r en skendemokrati -- och denna underskningen visar, terigen, att invnarna sjlva, till stor del, ocks tycker det.
Jag har fljt USA's politik sen tidigt -90 tal (och bott dr en kort period) men aldrig har jag sett landet i s dligt skick som nu. Trodde finanskraschen var peaken p misren, men ack, som jag misstog mig; missnjesyttringarna str som spn i backen och korruptionen genomsyrar hela det j*vla juridiska systemet. Mest frvnande r inte att man faller fr politikernas svvande lften. Nej, vad som frvnar mig, det r att mnniskor i en sdan stor omfattning, r beredda att g s lngt som man gr fr att rsta emot sina egenintressen. Visst kan man bli duperad, hvda ignorans, okunskap osv., men varfr i hela friden frvgrar man sig lyxen att vara ppen och mottaglig nr kulturen (n s lnge) erbjuder det?
Jag gillade Reagan. Han och Trump r mina favorit POTUS. Jag tror inte att ngon av dem r rasister, dremot s har bda sagt klumpiga saker av olika anledningar. Skillnaden r att Reagan kom undan med rtt mycket skulle jag gissa, p.g.a. att de inte hade samma teknik som vi har idag.
Det ndrar inte det jag sa tidigare, jag finner 0 likhet mellan RR och Biden. Tar man bort Trumps personlighet och tittar p politiken som han fr s pminner det vldigt mycket om RR.
Jag var ocks stor anhngare av Ronald Reagan. Men jag kan verkligen inte hlla med om att Reagan och Trump r lika varandra. Reagan var en otroligt duktig och omtlig populr president, Trump har visat sig att vara bra fr ekonomin - men en katastrof p att hantera kriser. Reagan klarade av att frena det amerikanska folket p ett vis som ingen president har klarat av sedan, medans Trump har klarat av att splittra den amerikanska befolkningen p et stt som ingen annan president i historien har gjort. Nr Reagan blev POTUS s hade USA dlig ekonomi och det amerikanska frsvaret lg nere med bruten rygg efter vietnamkriget - pessimismen var stor i USA i 1980. Reagan skapade en enorm tro och optimism bland det amerikanska folket, RR byggde snabbt upp den amerikanska ekonomin och militren igen. USA fick en ekonomisk boom unde Reagan, USA fick 19 miljoner nya arbetsplatser och bildandet av nya fretag kade med 40 procent under RR. Reagan var en kraftull president som vid flera tillfllen visade att han kunde hantera krissituationer, samma kan inte sgas om Trump. Dessutom s var utrikespolitiken som Reagan krde mkt bra, RR styrkade frhllandet mellan Europa och USA - det moderna frhllandet mellan USA och Europa var det Reagan som skapade. Utrikespolitiken till Reagan ska ha mkt av ran till att varfr 90-talet blev det mest fredliga decenniet i modern i historia (post WW2). Reagan och Trump gr inte att jmfras, varken som person eller i politiken.
Reagan var troligen den mest populra presidenten USA har haft under de sista 40-50 ren, medans Trump r sannolikligen den minst populra. Enda likheten som jag ser mellan Reagan och Trump r att de bda var outsiders nr de blev valda som president, och att DJT i 2016 nrmast kopierade RRs valkampanj frn 1980, men Trump r som bst en dlig kopia av Reagan.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-09-04 kl. 06:52.
Ja, det r min tolkning.
Du frstr skert att Bidens handlare valt ut de som fr beska "eventet", dr ges de lappar och en uppmaning att "skulle du kunna lsa detta". P uppmaning gr de upp och stller "frgor" till Corn Pop some han "svarar" p.
Detta r allts En helt regisserade hndelse. Ingenting r kta, personen stller frgor som frskrivits. Mtet skulle likavl kunnat utspela sig i Bidens kllare och varfr inte med inhyrda skdisar som lser med inlevelse. Varfr inte bjuda in en skrrad Tom Hanks.
Frstr jag det hr rtt vill du inte har verkligheten utan allt skall vara regisserat och inga kritiska frgor till vrldens potentiellt mktigaste person.
Senast redigerad av Nixter 2020-09-04 kl. 07:53.
Du frstr skert att Bidens handlare valt ut de som fr beska "eventet", dr ges de lappar och en uppmaning att "skulle du kunna lsa detta". P uppmaning gr de upp och stller "frgor" till Corn Pop some han "svarar" p.
Detta r allts En helt regisserade hndelse. Ingenting r kta, personen stller frgor som frskrivits. Mtet skulle likavl kunnat utspela sig i Bidens kllare och varfr inte med inhyrda skdisar som lser med inlevelse. Varfr inte bjuda in en skrrad Tom Hanks.
Frstr jag det hr rtt vill du inte har verkligheten utan allt skall vara regisserat och inga kritiska frgor till vrldens potentiellt mktigaste person.
Det r nstan obehagligt hur korkade eller indoktrinerade Pro-Trumpers r, nr denna fake-news kan diskuteras hela natten hr i trden.
1. Det r ingen frgestund. Upplgget r att 4-5 personer berttar sin historia fr Biden medan han lyssnar. Sen hller Biden sitt frsonande tal, som var vldigt bra (och helt utan teleprompter). S det r inte "frutbestmda frgor" till Biden eftersom det inte r frgor verhuvudtaget som stlls.
2. Sen kan ni inte frst hur man uttrycker sig p Engelska i USA heller. Om hon inleder sitt tal med "I'm going to be honest, Mr. Biden, I was told to go off this paper but I just can't. You need the truth.", s betyder det inget annat n att hon betonar hur viktigt hennes budskap r. Man hr ocks Biden instmma "sure" nr hon har sagt detta (fast det var terigen ingen frgestund).
S varfr "told to go off this paper"? Alla som har varit med om en TV-inspelning fr ett nyhetsinslag eller vad som helst (vilket jag har) vet att det r minitust vad gller tid och vad som ska sgas. Det gs igenom innan vad som ska sgas helt enkelt, inga verraskningar. S gr det till. I detta fall handlar det om ett evenemang som ska kablas ut ver samtliga nyhetskanaler i USA och skert ocks i stora delar av vrlden. Allts har man p ett ungefr gtt igenom vad var och en ska sga. Inte minst fr att tiden ska stmma, man mste veta om hon ska prata i 3, 6 eller 9 minuter helt enkelt.
Konstigare n s r det inte med "this paper".
Men hela pro-Trump-bubblan goes bananas ver ingenting. Det r s tragiskt att se och jag tror faktiskt att det brjar bli dags fr en del av er pro-Trumpare att frska ta er ur bubblan och kanske ska hjlp.
Det r nstan obehagligt hur korkade eller indoktrinerade Pro-Trumpers r, nr denna fake-news kan diskuteras hela natten hr i trden.
1. Det r ingen frgestund. Upplgget r att 4-5 personer berttar sin historia fr Biden medan han lyssnar. Sen hller Biden sitt frsonande tal, som var vldigt bra (och helt utan teleprompter). S det r inte "frutbestmda frgor" till Biden eftersom det inte r frgor verhuvudtaget som stlls.
2. Sen kan ni inte frst hur man uttrycker sig p Engelska i USA heller. Om hon inleder sitt tal med "I'm going to be honest, Mr. Biden, I was told to go off this paper but I just can't. You need the truth.", s betyder det inget annat n att hon betonar hur viktigt hennes budskap r. Man hr ocks Biden instmma "sure" nr hon har sagt detta (fast det var terigen ingen frgestund).
S varfr "told to go off this paper"? Alla som har varit med om en TV-inspelning fr ett nyhetsinslag eller vad som helst (vilket jag har) vet att det r minitust vad gller tid och vad som ska sgas. Det gs igenom innan vad som ska sgas helt enkelt, inga verraskningar. S gr det till. I detta fall handlar det om ett evenemang som ska kablas ut ver samtliga nyhetskanaler i USA och skert ocks i stora delar av vrlden. Allts har man p ett ungefr gtt igenom vad var och en ska sga. Inte minst fr att tiden ska stmma, man mste veta om hon ska prata i 3, 6 eller 9 minuter helt enkelt.
Men hela pro-Trump-bubblan goes bananas ver ingenting. Det r s tragiskt att se och jag tror faktiskt att det brjar bli dags fr en del av er pro-Trumpare att frska ta er ur bubblan och kanske ska hjlp.
De tror inte att vi redan ser deras egna synkronisering och dr ingen annan fr sgas eller sikt.
Och dr man skickar ut mail och detta sger ni idag.
trumpnissarna r inte intresserade av ett enda ord Biden Kamal sger V E R H U V U D T A G E T, och det dom sger ska alltid sgas emot oavsett om de ven hller med i grunden och ENBART fr att du inte vill.
Biden gjord ett mycket gediget intryck stundtals.
En sak som r rtt komiskt ocks, och det r hur man aldrig klarar av att terge Demokraters politik p ett korrekt stt.
Du faller redan p punkt 1. 4-5 personer berttar sin historia. N just det, det r Bidens hjlparen historia.
Du faller redan p punkt 1. 4-5 personer berttar sin historia. N just det, det r Bidens hjlparen historia.
Har du verhuvudtaget ngot som helst belgg fr detta. Eller sitter du bara och fantiserar i din egen Trump-bubbla, som brukligt r fr pro-Trumpers?
Har du verhuvudtaget brytt dig om att se ngot av Bidens framtrdande i Grace Lutheran Church i Kenosha?
Om man jmfr Trumps framtrdande ngra dagar tidigare; han r placerad i mitten flera meter frn nrmaste person. Alla andra sitter i ngra rader som skolpojkar lydigt och tyst. Trump hller lda, skryter och skrvlar i 45 minuter. D och d vnder han sig till ngra av dessa (faktiskt vuxna!) mnniskor i sin "publik" och sger "great job, Tony" eller liknande. Alla sitter dr, skrmda och frvntansfulla att kanske bli tilltalade av Den Store Ledaren.
Bidens? I en kyrka, dr folk kommer tilltals och berttar om sina olika problem som de upplever i vardagen och samhllet. Biden lyssnar, och hller sedan ett inspirerande tal.
Det gr fort utfr med bde moral och etik hos republikanerna, ja eller deras ledares syn p det i alla fall.
I vras sa Trump att en republikan skulle m dligt av att ens tnka tanken p att rsta dubbelt.
Nu uppmanar Trump dom att gra just det, att pressa valsystemet till kollaps genom att dubbelrsta i valet.
En uppmaning till brottsligt agerande och ett icke godknt val enligt internationella valregler signerad Donald Trump.
Bara hoppas Bidens ledning hller i sig och att det inte blir ett "ryskt val" som Trump men ven Putin vill ha.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!