2020-09-12, 18:14
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
En anledning till att WI- och MN-underskningar visar att Biden har ett frsprng r att mycket av norra och landsbygdens delar av WI & MN inte har bredband - med andra ord, Trumps vljare blir inte frgade i polls vh.

Du sitter bara och skriver en massa phittad gegga. Som redan konstaterats s frsker alla institut ge s precisa prognoser som mjligt. Allts vger man in allt sdant.

Det r aldrig rdatan som publiceras rakt av. Exempel: om man vet att 10% av vljarna i en stat inte gr att n, och dessa rstar 60-40 Trump, s viktar man upp Trump med 2%. S funkar det i USA och s funkar det i Sverige.
2020-09-12, 18:15
Medlem
Snapcounts avatar
Fr Biden utsocknes hjlp ?

Exclusive: Data shows that half of 2019 donations to ActBlue came from untraceable 'unemployed' donors
A Take Back Action Fund analysis of $400M in donations to liberal causes raises red flags of possible foreign involvement

https://www.foxnews.com/politics/exc...mployed-donors
2020-09-12, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det vore ju frdande fr Trump om allt fler brjar ta hans uttalanden som de fria fantasier de r.

Det r ju s tydligt nu att han retweetar och pratar om konspirationsteorier fr att folk ska se honom som Only I can fix it, medan folk snarare ser honom som No. I don't take any responsibility at all.

Trump mste frnya sig. Ta reda p hur folk tnker och vad de vill. Och dr utarbeta frslag p hur Trump har tnkt sig att hjlpa till med detta. Och p ett engagerat och empatiskt stt prata om detta. Frgan r om han r kapabel till ngot av detta?

Tror minsann du skmtar aprillo. Begr inte det omjliga av Trump.

Biden m vara gammal och kanske lite skrplig men han om ngon kan det politiska spelet om hur man bst kan f fler vljares intresse och i slutndan deras rster. Sleepy Joe r inte fdd i gr.
2020-09-12, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Det var drfr Hillary hade "6% ledning" i omrstningarna p valdagen men frlorade WI.
Trump saknar vljare i de polls som primrt grs online p bredandskopplade datorer mer i stadskrnor samt dess nrhet.
Menar du att LTE/4G inte existerar p landsbyggden?

Samtliga A+ och A rankade polls utfrs av telephone surveys dr en mnniska talar med en annan. Frst brjar man med landlines och rangordnar dessa kvalitativt. Sedan gr man ver till mobiltelefon.
De i befolkningen som r transienta eller inte vill delta i surveys, fr ett vykort med ett telefonnummer de kan ringa.

Jag r villig att bortse frn din tes och min egna ifall du kan frtydliga hur bredbandsuppkoppling har ngon som helst pverkan p Joe Bidens ledning ver Trump?
Senast redigerad av daviddennison 2020-09-12 kl. 18:33.
2020-09-12, 18:37
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du sitter bara och skriver en massa phittad gegga. Som redan konstaterats s frsker alla institut ge s precisa prognoser som mjligt. Allts vger man in allt sdant.

Det r aldrig rdatan som publiceras rakt av. Exempel: om man vet att 10% av vljarna i en stat inte gr att n, och dessa rstar 60-40 Trump, s viktar man upp Trump med 2%. S funkar det i USA och s funkar det i Sverige.

Du geggar nnu mer, vad hade du att sga infr det frra valet i US?? d trodde du vl stenhrt p en Clinton-seger, eller hur??

Du argumenterar inte, bara fr fram dina nskningar som "fakta".

Valet kan bli mycket jmt, flera serisa, ( sl upp ordet ) bedmare ppekar bland annat att Biden mste vinna PV med minst 3-4% fr att ha ver 50% chans att vinna.
2020-09-12, 18:43
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Tror minsann du skmtar aprillo. Begr inte det omjliga av Trump.

Biden m vara gammal och kanske lite skrplig men han om ngon kan det politiska spelet om hur man bst kan f fler vljares intresse och i slutndan deras rster. Sleepy Joe r inte fdd i gr.

Han har 50 rs erfarenhet. Sen att det r dlig erfarenhet verkar spela mindre roll fr dig. Vljarna tyckte annorlunda 2016, d Hillary ocks hade dlig erfarenhet. Han har 0 utstrlning till skillnad frn sin forna ticketmate Obama. Obama hade jag kunnat rsta p, men aldrig Joe Biden, Kamala Harris eller Hillary Clinton.

Trump frsker i alla fall att inte vara s stel och trkig. Du lskar att hata honom, jag lskar att du hatar honom. Han berr och det drar vljare till vallokalerna. Hillary hade ocks dlig utstrlning och uppfattas i alla fall av mig som en rtt igenom falsk satmara. Hon lyckades bara vinna popular vote med 3 miljoner rster, men t.ex. kvinnor svek henne.

Hur ska Biden locka kvinnor till vallokalerna eller att postrsta? Hur ska Biden locka svarta, latinos och asiatiska vljare att rsta p honom d de inte ftt det bttre de senaste 50 ren trots att han tjnstgjorde som VP med en svart POTUS? Svarta sger att de inte vet vad de fr nr de rstar p Trump men de vet vad de lmnar fr skit bakom sig.
2020-09-12, 18:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Utan att veta vad det handlar om s skulle jag sga att det r ett helt rimligt uttalande om ngon av staterna som puttade honom ver 270 var en Trumpvinst med 0.001%. Eller hur?
Kan du frklara fr mig hur det r mjligt att sga att valet r fr jmnt till att utropa en vinnare, nr man har passerat 270 EV och utamanaren har mer n 50 frre EV? De flesta nyhetskllor utnmnde Trump som vinnare vid 268 EV, men inte Cartoon News Network.
2020-09-12, 19:04
Medlem
Nixters avatar
Citat:

N. Du har uppenbarligen inte frsttt ngonting. Nu r vi visserligen ganska lngt frn valdag s dina skeva polls kan ju skifta men 538 tar ju med en mngd polls som inte r kopplade till verkligheten osv. Polls r.politiska instrument, tror du p allvar att det inte finns ett "vinstsyfte" med en poll ?

Vi kan istllet komma verens att du omvrderar ditt stt att se p opinionsunderskningar efter valet nr du blivit verbevisad nnu en gng och Trump vunnit. OK ?

Jag pstr att Trump gr mot vinst alt Storvinst redan 6-7veckor innan valet. Om vi drar oss til minnes syntes inte Trumps vinst tendenser frrn nra inp valdagen 2016. Han r.p vg mot Slam Dunk !
Senast redigerad av Nixter 2020-09-12 kl. 19:07.
2020-09-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Han har 50 rs erfarenhet. Sen att det r dlig erfarenhet verkar spela mindre roll fr dig. Vljarna tyckte annorlunda 2016, d Hillary ocks hade dlig erfarenhet. Han har 0 utstrlning till skillnad frn sin forna ticketmate Obama. Obama hade jag kunnat rsta p, men aldrig Joe Biden, Kamala Harris eller Hillary Clinton.

Trump frsker i alla fall att inte vara s stel och trkig. Du lskar att hata honom, jag lskar att du hatar honom. Han berr och det drar vljare till vallokalerna. Hillary hade ocks dlig utstrlning och uppfattas i alla fall av mig som en rtt igenom falsk satmara. Hon lyckades bara vinna popular vote med 3 miljoner rster, men t.ex. kvinnor svek henne.

Hur ska Biden locka kvinnor till vallokalerna eller att postrsta? Hur ska Biden locka svarta, latinos och asiatiska vljare att rsta p honom d de inte ftt det bttre de senaste 50 ren trots att han tjnstgjorde som VP med en svart POTUS? Svarta sger att de inte vet vad de fr nr de rstar p Trump men de vet vad de lmnar fr skit bakom sig.

Det r sant. Trump uppfr sig som en riktigt vanartig trotsig tonring med tourettes och r ltt utvecklingsstrd.

S lugnar han inte ner sig nr de ska debattera kommer det att bli en skrattfest. Biden ser ut som en normal man som faktiskt r vuxen och inte lider av vare sig tourettes eller r utvecklingsstrd eller r aggressiv.

Biden r inte alls lysande p ngot stt. Men det att han leder fr Trump betyder ju ngonting i alla fall.
2020-09-12, 19:12
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Det r sant. Trump uppfr sig som en riktigt vanartig trotsig tonring med tourettes och r ltt utvecklingsstrd.

S lugnar han inte ner sig nr de ska debattera kommer det att bli en skrattfest. Biden ser ut som en normal man som faktiskt r vuxen och inte lider av vare sig tourettes eller r utvecklingsstrd eller r aggressiv.

Biden r inte alls lysande p ngot stt. Men det att han leder fr Trump betyder ju ngonting i alla fall.

Gud vad moget att hlla p och slnga diagnoser p en person du aldrig har trffat. Det r jttemnga vuxenpong p det. Verkligen ett serist uttalande frn din sida. Hoppas bara att folk med dessa diagnoser inte tar illa upp och tycker att du hnar dem. Till skillnad frn anonyma kllorna i "suckergate" s finns ditt uttalande svart p vitt, s det rder inga tveksamheter p vad du har sagt.
2020-09-12, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Gud vad moget att hlla p och slnga diagnoser p en person du aldrig har trffat. Det r jttemnga vuxenpong p det. Verkligen ett serist uttalande frn din sida. Hoppas bara att folk med dessa diagnoser inte tar illa upp och tycker att du hnar dem. Till skillnad frn anonyma kllorna i "suckergate" s finns ditt uttalande svart p vitt, s det rder inga tveksamheter p vad du har sagt.

Varfr skulle jag inte ha en klar uppfattning hur jag uppfattar Trump? Knner du dig krnkt av det?

Gr inte det, det r ju inte DIG jag analyserar. Jag tycker att Trump uppfr sig mycket illa och jag beskriver detta. Det hr r ett forum fr vuxna.

Om Trump ska ha en chans att vinna s tror jag att han mste se ver sitt stt att bete sig. Att kalla folk fr knamn r att ha tourettes. Det finns mediciner som minskar den typen av tvng. Han har mycket att jobba p. Men mest s borde han brja intressera sig fr vad det amerikanska folket har fr behov. Men jag r rdd att han r fr mycket psykopat fr det.
2020-09-12, 19:23
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Varfr skulle jag inte ha en klar uppfattning hur jag uppfattar Trump? Knner du dig krnkt av det?

Gr inte det, det r ju inte DIG jag analyserar. Jag tycker att Trump uppfr sig mycket illa och jag beskriver detta. Det hr r ett forum fr vuxna.

Om Trump ska ha en chans att vinna s tror jag att han mste se ver sitt stt att bete sig. Att kalla folk fr knamn r att ha tourettes. Det finns mediciner som minskar den typen av tvng. Han har mycket att jobba p. Men mest s borde han brja intressera sig fr vad det amerikanska folket har fr behov. Men jag r rdd att han r fr mycket psykopat fr det.

Gud, du slnger ju diagnoser omkring dig som andra byter underklder. Du fr ha en uppfattning av Trump ja, du fr kalla honom "orange man", "Fat Donald" eller liknande, men nr du brjar slnga omkring dig diagnoser s begr du vertramp som inte ens Trump gr. Gr du narr av CP-skadade ocks eller? Skrp dig! du verkar ju inte ens veta vad tourettes r fr ngot, s brja med att ls p det.

Att idiotfrklara ngon r OK, s nu nr jag idiotfrklarar dig s r det inget vertramp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in