2020-09-19, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Jo tack,
men frgan var om du och dina gelikar inser att ni i er iver att svartmla bara framstr som lika stora galningar som de vrsta trumpsupportrarna och drmed totalt motverkar vad som r ert syfte?, eller ni har nt annat syfte?
Om du inte har mrkt det r majoriteten av vrlden utanfr flashback emot Trump, s det borde vl inte komma som en verraskning att ngra av oss hittat in ven hr?
Ledsen om allt hrinne inte handlar om lovord av honom, men vi r inte alla fans av varken honom som person eller hans politik.
2020-09-19, 13:47
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drvind
Tycker du borde gjort en egen trd istllet fr att posta in detta hr i trden om presidentvalet, knns lite OT.

Hur som helst r det ju bra att detta sker, srskilt gynnsamt fr oss i Sverige som behver ngra fina exempel p hur man hanterar dessa nr antalen blir lite hgre.
I USA kommer allt sdant konkret handlande vara gynnsamt fr Trump. Tror inte ngra riktiga rster kommer hras frn the Black Community, men skert flera nske-rster uppdiktade av CNN...

Inte alls OT, skall hr lgga ut det litet t dig. Vi pratar hr om den kanske mest hatade representanten i USAs kongress Ilmar Omar (Frn Minnesota) och Trump som igr hade rally i Minnesota och hade ett utlgg kring deportationen av Somaliska dmda brottslingar.
Fr den som knner till Amerikanska valet r den 2016 demokratiska staten Minnesota flippad alt nra att flippa till Trump, ngot som skulle innebra att han kan frlora en annan stat jmf 2016. Viktig stat mao. Biden har tvrtom presenterat att det blir "ppna hjrtan" och upp till 700% fler flyktingar kan komma frn Somalia, Jemen och Syrien. S frgan r i allra hgsta grad valfrga i Minnesota som tagit emot en stor del av denna muslimska flyktingstrm tidigare och drmed ser stora utanfrskapsomrden med brott, mord och vldtkter som kat explosionsartat i dessa omrden (Notera vld och mordstatstik ej "rasism").

D hela BLM vldsvgen startade i Minnesota r det just vanliga mnniskor i Minnesota de som kanske r mest trtta p Riots, vld och brott. Detta vet nog bde Team Trump och Team Biden. Deportationerna som genomfrdes igr r givetvis en del i Trumps "law and order" strategi och ger ett tydligt alternativ till Biden och Demokraterna. Att utvisningarna skedde s nra valdagen r ingen slump.
Senast redigerad av Nixter 2020-09-19 kl. 14:02.
2020-09-19, 14:29
Medlem
Hoppas verkligen att Trump fr frtstta kmpa fr vst. Jag har en dlig knsla i magen gllande Biden. Jag r rdd fr att Han kommer gra vst svagare.
Senast redigerad av RepentNow 2020-09-19 kl. 14:32.
2020-09-19, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Japp, frstr frustrationen, tycker du gr rtt i att ifrgastta.

Vad ogillar du med Trump, ilikepancakes? Jag r sjlv ingen expert, men han vill ju framfrallt ta hand om USA och drmed vst, dr vi r inkluderade.

Vad tycker du tex om hans handelskrig mot Kina?
Jag ogillar hans syn p kvinnor. Bara att se allt som kom fram om "grab them by the.." och allt annat i den ljudupptagningen. Hans syn p invandrare frn hans intrde i kampanjen med "Mexico sends rapists mm...". Jag ogillar hur han ledde birtherkampanjen mot Obama. Jag ogillar hur han fokuserar p att ta bort Affordable care act som varit en rddning fr s mnga gllande sjukvrden, srskilt utan att ha lmnat ngot frslag p frbttring trots att han lovat det i 4 r. Jag ogillar hans stt att hetsa upp hgern mot vnstern varje gng det hnder ngot negativt som kan kopplas till vnsterfolk medan han tystar ner eller ursktar det motsatta. Jag ogillar hur han anser att ett lands vlfrd mts i hur stark brsen r och inte hur bra folks hlsa r. Jag ogillar att han sa att han fredrar krigshjltar som inte blev fngade nr han pikade McCain. Jag ogillar att han mutar prostituerade med kampanjpengar fr att vara tysta nr han varit otrogen. Jag ogillar hans drev mot central park five. Jag ogillar hur han gjort "alternativa fakta" till ngot hans bas verkligen tycker kan vara sant. Jag ogillar hur han frsvarade en nazistdemonstration med att sga att det var bra mnniskor p bda sidor. Jag ogillar hur han gr emot vetenskapen, t. ex. med corona och global uppvrmning.
Allts, jag kan hlla p hela dagen, men den hr trden handlar inte om varfr jag ogillar Trump s det fr stanna dr fr nu.
2020-09-19, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Jag ogillar hans syn p kvinnor. Bara att se allt som kom fram om "grab them by the.." och allt annat i den ljudupptagningen. Hans syn p invandrare frn hans intrde i kampanjen med "Mexico sends rapists mm...". Jag ogillar hur han ledde birtherkampanjen mot Obama. Jag ogillar hur han fokuserar p att ta bort Affordable care act som varit en rddning fr s mnga gllande sjukvrden, srskilt utan att ha lmnat ngot frslag p frbttring trots att han lovat det i 4 r. Jag ogillar hans stt att hetsa upp hgern mot vnstern varje gng det hnder ngot negativt som kan kopplas till vnsterfolk medan han tystar ner eller ursktar det motsatta. Jag ogillar hur han anser att ett lands vlfrd mts i hur stark brsen r och inte hur bra folks hlsa r. Jag ogillar att han sa att han fredrar krigshjltar som inte blev fngade nr han pikade McCain. Jag ogillar att han mutar prostituerade med kampanjpengar fr att vara tysta nr han varit otrogen. Jag ogillar hans drev mot central park five. Jag ogillar hur han gjort "alternativa fakta" till ngot hans bas verkligen tycker kan vara sant. Jag ogillar hur han frsvarade en nazistdemonstration med att sga att det var bra mnniskor p bda sidor. Jag ogillar hur han gr emot vetenskapen, t. ex. med corona och global uppvrmning.
Allts, jag kan hlla p hela dagen, men den hr trden handlar inte om varfr jag ogillar Trump s det fr stanna dr fr nu.

Tack.

Jag svarar p det jag tror jag har koll p, jag utelmnar det andra.

Du ignorerade uppenbarligen frgan om Kina - den viktigaste frgan fr vst.

Ang "fake news" eller "alternativa fakta" som du kallar det s finns det ett par BISARRA exempel p senare tid dr man misstolkar Trump med flit.

Mnga medier menade p ALLVAR att Han sagt att man ska dricka bakteroeddande lkemedel I en presskonferens... Sen tittar man p presskonferensen och inser att... Ja, stora medier LJUGER, helt utan att skmmas. Helt makalst.

Det mesta av det du skriver lter ju bara som upprabnling av samma grejer som infr valet fr fr 4 r sedan.

Det r vl mer intressant vad han s to adkommit?

VAD TYCKER DU OM DET HAN GJORT SENASTE 4 REN D HAN HAFT MAKT?
2020-09-19, 15:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ok, "lgner". Jag lmnar det..

Med kravallerna. Det r mer n kravaller i mina gon. Det r anarki i sin finaste form. Man frstr andra mnniskors egendom, man skrmmer och terroriserar oskyldiga mnniskor !

(0 % sympati ifrn mig p det)

Vurmar fr mn i maktposition ?

Mste jag leta upp genom historien dr USA`s presidenter gjort "skitval". Biden har inte varit hrd mot Kina, och har varit vek i handelsavtal.

Biden kan svamla ocks, j-vligt mycket nr det visar sig illa !

Det r inte bara lgner det r konstanta lgner, helt jvla ondiga lgner som han helt r blind fr, det r vanligt att politiker ljuger ja men inte p den niv som han gr.

Hanteringen av kravallerna r fortfarande utomordentligt dlig och med tanke p att han "gav order"* om att gasa folk runt en kyrka enbart fr att ta ngra bilder dr han hll bibeln upp och ner, detta r ovanp hur han sprider konspirationsteorier om svartkldda mn i mask som skulle fylla plan osv.

Det r vl nd en enorm skillnad p att vara svag utrikespolitiskt och att bokstavligen vgra hja rsten mot ett annat lands ledare som har satt skottpengar p ens egna soldater (som enbart ett exempel)?

* Inte direkt s att han sa ordagrant att de skulle gra det men konsekvensen av hans agerande r fortfarande densamma.
2020-09-19, 15:49
Medlem
Citat:
Tack.

Jag svarar p det jag tror jag har koll p, jag utelmnar det andra.

Du ignorerade uppenbarligen frgan om Kina - den viktigaste frgan fr vst.

Ang "fake news" eller "alternativa fakta" som du kallar det s finns det ett par BISARRA exempel p senare tid dr man misstolkar Trump med flit.

Mnga medier menade p ALLVAR att Han sagt att man ska dricka bakteroeddande lkemedel I en presskonferens... Sen tittar man p presskonferensen och inser att... Ja, stora medier LJUGER, helt utan att skmmas. Helt makalst.

Det mesta av det du skriver lter ju bara som upprabnling av samma grejer som infr valet fr fr 4 r sedan.

Det r vl mer intressant vad han s to adkommit?

VAD TYCKER DU OM DET HAN GJORT SENASTE 4 REN D HAN HAFT MAKT?
Har dlig koll p vad exakt Trump ftt igenom fr positivt med kinadealen. Det jag vet r att folk i USA fr betala mer fr grejer frn Kina. r utver det inte vldigt plst gllande det.

Det r nd fakta att mnga mnniskor intagit blekningsmedel och ven dtt av klorokin efter att de tagit det efter att ha hrt Trump prata. Han slnger ur sig mycket utan konsekvenstnk.

Upprabbling eller ej. Det r ju sant och visar vad han r fr person. Om det var idiotiskt 2016 r det vl fortfarande det 2020? En stor frdel fr Trump r att det r s mycket dumt att folk trttnat p att minnas allt.

Angende viktiga saker sen han fick makten ogillar jag som sagt frst det med sjukvrden. Men ven att polariseringen kat iom att han fokuserar p de delstater dr han kan f rster. Han skiljer p demokratiska och republikanska stater istllet fr att vara hela landets president, som tidigare varit.
JAg upplever att hans fokus ligger p att f en stark ekonomi och bryr sig inte om det r p bekostnad av folk. Som sagt, nr reportrar pratar om hur dligt det r med Corona kontrar han nstan alltid med att brsen ju gr bra. Han kopplar inte att de pratar om mnniskor liv.
Hinner inte skriva mer idag och tror inte det ger s mycket nd, men d vet du iaf vad jag tycker om ngra saker.
2020-09-19, 16:03
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Menar du att allt jag skrev i inlgget om vad jag ogillar med Trump r osanning?
Trump har mnga gnger sagt att ett virus kommer bli tillgngligt innan valet. Han sa s sent som hromdagen emot sitt eget CDC om vaccin sent nsta r.
Helt ok fr dig att vara anti folk som hrt kritiserar Trump. Ni r mnga hr.

Ja i princip, det r en "argumentationstaktik" som r nstan exakt densamma som trumps egen och som den hans halvgalna fljare anvnder, fattar ni inte att ni r nyttiga idioter?

Trump sa inte att alla skulle f vaccinet innan valet. Den halvgalna hgern har nog vunnit nr den ftt den halvgalna vnstern med p tget och kper deras narrativ.
2020-09-19, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ja i princip, det r en "argumentationstaktik" som r nstan exakt densamma som trumps egen och som den hans halvgalna fljare anvnder, fattar ni inte att ni r nyttiga idioter?

Trump sa inte att alla skulle f vaccinet innan valet. Den halvgalna hgern har nog vunnit nr den ftt den halvgalna vnstern med p tget och kper deras narrativ.
Vad r inte sant av alla de saker jag skrev?
Jag skrev en massa saker och du hgg p en sak, det Trump sa om vaccinet. Han sa inte bokstavligen att alla kan f det, men han utelmnar bekvmligen info fr att lmna saker fr tolkning vilket ju r s sjukt ondigt. Om han ska prata om ngot s viktigt som ett vaccin, r det inte bra att sga hela sanningen?
Senast redigerad av ilikepancakes 2020-09-19 kl. 16:08.
2020-09-19, 16:13
Medlem
Citat:
Har dlig koll p vad exakt Trump ftt igenom fr positivt med kinadealen. Det jag vet r att folk i USA fr betala mer fr grejer frn Kina. r utver det inte vldigt plst gllande det.

Det r nd fakta att mnga mnniskor intagit blekningsmedel och ven dtt av klorokin efter att de tagit det efter att ha hrt Trump prata. Han slnger ur sig mycket utan konsekvenstnk.

Upprabbling eller ej. Det r ju sant och visar vad han r fr person. Om det var idiotiskt 2016 r det vl fortfarande det 2020? En stor frdel fr Trump r att det r s mycket dumt att folk trttnat p att minnas allt.

Angende viktiga saker sen han fick makten ogillar jag som sagt frst det med sjukvrden. Men ven att polariseringen kat iom att han fokuserar p de delstater dr han kan f rster. Han skiljer p demokratiska och republikanska stater istllet fr att vara hela landets president, som tidigare varit.
JAg upplever att hans fokus ligger p att f en stark ekonomi och bryr sig inte om det r p bekostnad av folk. Som sagt, nr reportrar pratar om hur dligt det r med Corona kontrar han nstan alltid med att brsen ju gr bra. Han kopplar inte att de pratar om mnniskor liv.
Hinner inte skriva mer idag och tror inte det ger s mycket nd, men d vet du iaf vad jag tycker om ngra saker.

Intressant!

Du verkar ha en lttsam instllning till Kina. Det hr pgr just nu:

https://www.theguardian.com/world/vi...rs-china-video

https://www.bbc.co.uk/news/av/world-asia-51097159

https://www.bbc.co.uk/news/world-asia-china-53809345

https://www.google.com/amp/s/amp.the...xinjiang-china
2020-09-19, 16:18
Medlem
Citat:
Intressant!

Du verkar ha en lttsam instllning till Kina. Det hr pgr just nu:

https://www.theguardian.com/world/vi...rs-china-video

https://www.bbc.co.uk/news/av/world-asia-51097159

https://www.bbc.co.uk/news/world-asia-china-53809345

https://www.google.com/amp/s/amp.the...xinjiang-china
Har absolut inte en lttsam instllning till de brott mot mnskligheten som pgr i Kina. Det jag har smre koll r p Trumps pengakrig med Kina som har att gra med ekonomin. Trumps handelskrig har inte med det viktiga i Kina att gra.
2020-09-19, 16:28
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det r ngot man inte rdfrgar mitt under en presskonferens, det finns rapporterat om att folk bokstavligen drack den typen av rengringsmedel eftert.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...ronavirus.html

https://www.statnews.com/2020/06/05/...l-coronavirus/

S jod, han pratade om att dricka skiten och det fanns de som fljde upp honom p det genom att antingen svlja eller gurgla det, fr nr ven CDC gr ut med att man inte ska gra det s finns det ett problem.

S att det skulle vara fejk att Trump inte pratade om att injektera rengringsmedel, nej det r tyvrr sant

Att folk r dumma i huvudet r bevisat, du r ett prima bevis p det, video ovanfr ditt svar visar ju fr tusan att han faktiskt pratar om skiten.

Det handlar inte om ngot fjanteri som TDS utan om att faktiskt sga vad som har sagts, bara fr att det finns idioter som du som lider av TES r inte mitt problem.

Som tur r dom flesta tillrckligt intelligenta att frst att inte ta ngot bokstavligt i ett hypotetiskt resonemang. Tydligen s var det en handfull av mnniskor i USA som tog det bokstavligt vilket i sjlva verket bekrftar fregende resonemang givet befolkningsmngden p ett par hundra miljoner. Undrar hur mnga som dtt i USA fr att CDC frvgrat lkare att sjlva bestmma om dom skall behandla patienter med hydroxochloroquine, garanterat mer n en handfull. Ni r ganska sorgliga i eran vilsenhet.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2020-09-19 kl. 16:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in