Citat:
Ursprungligen postat av
Scrip7
Det dr om CDC r lgn och har blivit bevisat flera gnger om.
https://www.politifact.com/factcheck...-not-line-cdc/
The CDC's guidance at the time of the March 25 state order was that COVID-19 patients who are medically stable can be discharged from a hospital to a nursing home, but only if the nursing home can implement all recommended infection control procedures.
CMS, a federal agency that regulates nursing homes, issued similar guidance, and also said that preferably, coronoavirus patients should be cared for in a dedicated unit.
Rubriken sger ju ocks
"was not fully in line with CDC" betyder ju att det fanns CDC riktlinjer men ja - att det var inte rtt utfrt i alla lgen.
Det r ju d allts inte en lgn, men jag hller med om att ngonstans blev det inte rtt.
Det str ju i texten att nursing homes skulle ta hem patienter, med tv OM eller frutsttningar
"medically ready for discharge"
"is the selected long-term care facility able to safely care"
Det frsta - r Cuomo ocks ansvarig fr att sjukvrden slpper patienter som eg inte ska lmna akutvrden?
Det andra - som sagt,
de flesta lderdomshem ska kunna hantera Covid-patienter.
De gr det ALLA r med influensan som ocks anses vara en ddlig sjukdom fr lderdomsboende....
Men ja - Cuomos administration tog det fr strikt som jag har frsttt det. Har du verkligen lst?
Typ att CDC har ett formulerat "om", medans New York implenterade ett "ska" s det blev ett fel dr.
Men det hela r ju uppfrstorat bortom rimlighet.
Som slutsats, alla som r ngotsnr insatta, av 1000 inskickade smittade s var ju INTE 1000 inskickade p felaktiga grunder. Lngt ifrn.
Ett lderdomshem har medicinsk personal, de hanterar influensan varje r, isolerar d smittade, kan ge medicin osv.
Ddsfall inom lderdomshem tror jag i mycket strre utstrckning beror pga personalen.