Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Jag fr studera mer vad du skriver. Tack fr informationen. Jag hller med dig om att Ipsos mter fel betrffande Florida. Dr har Trump absolut ett vertag. Jag frsker stta mig mer in i vad som pgr det verkar s frvirrat.
Tycker du gr ett bra jobb och frsker hlla en balans till skillnad frn mnga hr.
Vad gller 538 finns det allts tv fundamentala felaktigheter som gr att vi troligen (dr) inte kommer se ett vertag av Trump innan valdagen.
a. Man lgger in skrp opinion, dvs sna som drar ned snittet.
b. Man presenterar rsterna ur ett perspektiv dr man inte rensar fr "Likely to vote".
Det r sedan rtionden tillbaka knt att antalet Republikaner som gr och rstar r ca 3-4% fler n vad underskningar visar. Mnga mnniskor r villiga att ge info per tel men gr de verkligen och rstar. D vi i Sverige har ett hgt rstdeltagande r det nstan overkligt att tro att man i mnga omrden i USA har lngt mindre n 50% rstdeltagande, dessa personer fr dock frgan i underskningen vem de skall rsta p..medan man i frorter med Republikaner fr samma frga, hr har man lika hgt valdeltagande som i Sverige och
alla rstar. Viktningen mellan Demokratiska och Republikanska rster fr d ett helt annat utslag vid valurnorna. Hr kommer Neo Marxister in och sger, n nu har dom lrt sig... Det r hr politiken kommer in, r du du ett opionsinstitut som i grunden r fr Joe Biden finns det ingen anledning att gra en vidare frdjupad analys. Hr r det viktigt att sga att Biden leder, inte sanningen, den frdjupade analysen kan mycket vl vara framtagen och sld till den som kpte underskningen.
..S d Team Trump meddelar att dom leder i ex Florida, North Carolina, Arizona, Nevada (!) Och ligger mycket bra till i andra stater som ex New Hampshire och Virginia dr Biden i opionsunderskningar fr mnga % fler rster n Trump s kan du med ovan brja dra slutsatsen hur de som gr mtningar tycker de har presenterat rtt resultat, men att detta resultat inte kommer terspeglas p valdagen. Detta vet ven Team Biden, som egentligen rknar p samma stt som Team Trump.