2020-09-27, 13:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Men Jsses Amalia, mannen, du kanske ska ta en titt p Nixters post som jag svarade p - och hans hnvisning till Lindsey Graham (tung republikansk senator). Bde Nixter och Graham kretsar just kring mjligheten att trycka igenom utnmningen i expressfart, detta r allts ngot som ppet diskuteras av republikanerna sjlva och som ven Trump antytt sitt std fr de senaste dagarna.

Och du kan skippa att tillskriva mig knslor som jag inte alls har gett uttryck fr, din trskalle. "Skrckslagen"? Haha, skulle inte tro det, mitt inlgg var tvrtom ganska kyligt och resonerande.
Ditt inlgg var baserat p HYSTERI och FANTASIER, vilket r vldigt TALANDE fr de som sitter i mammas kllare och oroar sig fr framtiden. Det blir tv veckors utfrgning, vilket r mer n nog fr de flesta, men naturligtvis inte fr de som r HYSTERISKA och grna vill se massa ogrundade anklagelser om allt frn barnhandel med Haiti till ngot vrre. Graham har varit tydlig kring detta. Det vet jag, eftersom jag kan lsa och tolka normal engelsk text. Det verkar som du tappat den frmgan ngon gng under de senaste tre - fyra ret.

https://www.nbcnews.com/politics/sup...start-n1241203
2020-09-27, 13:52
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ditt inlgg var baserat p HYSTERI och FANTASIER, vilket r vldigt TALANDE fr de som sitter i mammas kllare och oroar sig fr framtiden. Det blir tv veckors utfrgning, vilket r mer n nog fr de flesta, men naturligtvis inte fr de som r HYSTERISKA och grna vill se massa ogrundade anklagelser om allt frn barnhandel med Haiti till ngot vrre. Graham har varit tydlig kring detta. Det vet jag, eftersom jag kan lsa och tolka normal engelsk text. Det verkar som du tappat den frmgan ngon gng under de senaste tre - fyra ret.

https://www.nbcnews.com/politics/sup...start-n1241203

Jaja, du r lika nere i dina egna fantasier som vanligt.

Sedan har det tydligen undgtt dig att Trumps kompisar och allierade - t ex senatorer - kan byta fot snabbt i olika sakfrgor eller taktiska frgor om Messias i Vita huset brjar mullra.
2020-09-27, 13:55
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jaja, du r lika nere i dina egna fantasier som vanligt.

Sedan har det tydligen undgtt dig att Trumps kompisar och allierade - t ex senatorer - kan byta fot snabbt i olika sakfrgor eller taktiska frgor om Messias i Vita huset brjar mullra.
S om jag inte tror p din KONSPIRATIONSTEORI, beror det p att jag fantiserar? Okej. Vi sger s. Det blir sklart inga utfrgningar och GOP kommer stoppa in en fr vljarna d helt oknd kvinna i SCOTUS bara lite hipp som happ. De r ju dumma och elaka. Och Trump r orange. Och dum. Datumen ligger ute, jag har lnkat till tv artiklar som bda sger samma sak, men du vljer att st kvar i din VERKLIGHETSFRNEKELSE. Tragiskt. Djupt tragiskt.

Detta, kra lsare, r vad vi kallar fr TDS-kulten och dess destruktiva inflytande p svagsinta mnniskors medvetande.
2020-09-27, 14:24
Medlem
DjPuttes avatar
Trump kan man jmfra med Hitlers propaganda minister Gbbels p gott & ont tyvrr, Ju mer man ljuger och framfr den lgnen gng p gng s blir den en sanning hos de trogna Trump fansen...

Man ser klart och tydligt hur han fungerar fr att f i hop ngt nu mer Trump det kommer ett mantra av lgner i alla dess former och dem upprepas i olika varianter, folket tar tills sig det dem som inte klarar av att lyfta upp huvudet och se vad som r sant och en lgn och s kommer detta forts...

Trump vet han r rkt utan att ha folk p rtta stllena som kan hjlpa han kvar vid en makt som han inte borde ha men en lgn har frt han lngt, Har sagt det tidigare hade Obama ftt som han ville nmligen att Biden skulle stllt upp i valet fr 4r sedan hade detta Trump problemet inte funnits iom d hade han varit avskalad eller inte ens stllt upp....

Man ser mngden folk som r ute och frtidsrstar nu i detta val som folk tar mer p allvar n dem gjort tidigare och det brukar vara frdel demokraterna i vgsklen av hvd, Hur som s lr Trump f yttersta problem hlla sig kvar vid makten oavsett vad indoktrinerade Trump fans tror & hoppas p fr hoppet r det sista som verger en sgs det och det har nog vergett er ocks!
2020-09-27, 14:26
Medlem
[quote=Nixter|73056716]
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome

Du verkar inte ha insikt eller frsttt vad som hnt. Den frsta detaljen i ditt resonemang r fel, 2019 var det smsta ret. Skulle kineserna sjlva veta om vad som skett skulle det ske en palatsrevolution. ven vnstermedia som BBC mfl noterar den smsta ekonomiska tillvxten p ver 30-r (som Kina fake-siffrat) men detta r ju bara en liten del av vad som skett...

Kina har i princip strippats frn sin ledartrja i Asien och vrlden. Vstvrlden (USA, Storbritannien, Australien, Japan idag vst imorgon) kommer inte ge dem ngra mjligheter att utveckla teknik eller annat knowhow framver. Implikationer som kommer att knnas i all framtid frutsatt att det inte ger ett regimskifte.

Jag orkar inte debattera med imbiciller som frsker jmstlla Obama och Trump. Det r som dag och natt, Obama med hantlangare str fr en mycket stor del av det kaos vi sett i vrlden, deras hantering av Mellanstern, Kina, m.m r under all kritik helt i hnderna p Deep State. Troligen den smsta Presidenten i modern tid.

Tyckte denna summering av Kina 2019 hll mttet
https://youtu.be/XHAlcs_TDIY
2020-09-27, 15:15
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Jag har alltid haft uppfattningen att den kristna hgern gr man ur huse fr att rsta p de plitliga hgerkandidater de har bestmt sig fr, vare sig dessa heter Trump, Reagan eller George W Bush. De r en lika vlorganiserad och samlad vljargrupp som vapenlobbyn, de har normalt inte lgt valdeltagande.

Aprop Kavanaugh: jag hller med om att demokraternas agerande dr var en bit ver grnsen, men two wrongs don't make a right.

De kristna (dvs rejlt religisa) anser sig ej vara en del i "systemet" sledes rstar de ej. Deras rst antal ligge p 20-25% look it up. Detta r fr alla Republikaner den strsta outmda rstresursern.

Varfr hon kommer bli blixtinvald, utan hearings r fr att hon skall vara p plats direkt efter valet.
Senast redigerad av Nixter 2020-09-27 kl. 15:29.
2020-09-27, 15:26
Medlem
Cuckslayers avatar
G in p r/politics i 10-15 minuter och sedan s gr ni in p Breitbarts kommentarsflt.

Tror ni p fullt allvar att det hr gr att reparera oavsett vem som blir president? USA har aldrig varit s hr polariserat. Det hr liknar ingenting annat n brjan p ett blodigt inbrdeskrig.

Bda sidorna skriver att det r "lock and load" om deras kandidat frlorar. USA gr inte att reparera s frgan r vad som kommer att hnda efter valet?
2020-09-27, 15:26
Medlem
karinmusas avatar
[quote=Nixter|73055654]
Citat:
Ursprungligen postat av karinmusa
Varfr spelar det ngon roll om USA:s statsskuld r i dollar?
(Svensk statsskuld r denominerad i SEK och den frsvinner ju inte bara fr att. )

P vilket stt har trump kat trycket mot kina?[/QUOTE]

...jag tog hr 10st exempel orkar inte skriva fler. Bara i en dement vnsterhjrna fattar man ej dessa. Samtidigt hos Joe Biden har Hunter hans son lierat sig med kineserna och ftt 1.5miljard dollar att frvalta. Snacka om upponervnda vrlden.

Jag vill verkligen inte lsa dina sjuka lgner. Du fr jttegrna citera mig om du vill,men rkna inte med ngra svar
2020-09-27, 15:28
Medlem
karinmusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
G in p r/politics i 10-15 minuter och sedan s gr ni in p Breitbarts kommentarsflt.

Tror ni p fullt allvar att det hr gr att reparera oavsett vem som blir president? USA har aldrig varit s hr polariserat. Det hr liknar ingenting annat n brjan p ett blodigt inbrdeskrig.

Bda sidorna skriver att det r "lock and load" om deras kandidat frlorar. USA gr inte att reparera s frgan r vad som kommer att hnda efter valet?

Vad tror du denna polarisering beror p?
Jag menar att det r Facebook och Twitters ofrmga att blocka desinformation.
2020-09-27, 15:46
Medlem
Nixters avatar
Citat:

Ha ha. Episkt. Frst vill du inte debattera de svaroml du fr p dina sektliknande pstenden (varfr d lgga in dem vh). Fr att i nsta inlgg skylla vakna medborgares sikter och fakta kring den korruption som pgr i Amerikanska och andra lnders stater p Facebook och Twitter och att de inte censurerar dessa mer. Antar att du anser att dina inlgg r kosher och de skall Twitter och Facebook inte gra ett jota med ?

Betnk att du nu tar dina tillhrigheter och "flyr" Venezuela, Kina eller Kuba.
Lovar att dr fr du inte ha ngon annan sikt n den du (de) gillar, och om du r riktigt sktsam fr du sociala pong s vinner du tre platser i brdkn.
2020-09-27, 15:51
Medlem
Nixters avatar
[quote=karinmusa|73058623]
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Jag vill verkligen inte lsa dina sjuka lgner. Du fr jttegrna citera mig om du vill, men rkna inte med ngra svar

Hr har du en av Indiens strre nyhetskanaler Gravitas p engelska rapportering kring Bidens. Den frklarar Hunter eller familjen Bidens affrer i Ukraina & Kina.
https://youtu.be/ZKfCRH815-w

PS. Summerat Joes bror James & Joes son Hunter Biden har tagit stora belopp miljoner dollars frn Ukrainas mest knda gangsters, Kinesiska staten, han har ven stor sex-trafikering med ryska och Ukrainska kvinnor, m.m.
Senast redigerad av Nixter 2020-09-27 kl. 15:57.
2020-09-27, 16:44
Medlem
Citat:

Polarisering r ju bilden MSM vill frmedla, piska grna upp till ett inbrdeskrig i klvattnet. Finansiera ligister och vldsverkare, lt de systematiskt hrja, plundra, misshandla och mrda i s mnga stder som mjligt. Anvnd ras, klass, religion eller vilken kategori som helst till hands fr att s split. Ljug, blanda och rr om. Angrip den folkvalde 24/7, frsk undertrycka hans std bland folket med lgner och uppvigling, frsk drnera vattenhlet p ntet, medelst manipulation, algoritmer, censur, nedstngning och tystande av rster som gr emot MSMs narrativ.

S kommer du, marinmusa, och bekymrar dig fr ofrmgan att blocka andras vrldsbild, det du kallar desinformation. 🤭

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in