Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-09-03, 17:10
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Nej ansvaret ligger hos den som tafsar.

Vad tycker antifeministerna om det?
Citera
2018-09-03, 17:14
  #38
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Vad tycker antifeministerna om det?

Vi tycker nog att det inte behövs någon ism överhuvudtaget för att förstå en sådan självklarhet. Lika lite som att det är mansfria festivaler som behövs.
Citera
2018-09-03, 19:33
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Vi tycker nog att det inte behövs någon ism överhuvudtaget för att förstå en sådan självklarhet. Lika lite som att det är mansfria festivaler som behövs.

Fast det är väl mansförtryckande att tycka så? Eller vad säger antifeminister?
Citera
2018-09-03, 19:45
  #40
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Fast det är väl mansförtryckande att tycka så? Eller vad säger antifeminister?

Nej du. Det är mansförtryckande att förespråka mansfria festivaler och relativisera det med omklädningsrum dit kvinnor inte är välkomna. Att önska separata rum baserat på kön i sådana sammanhang där män och kvinnor samexisterat i generationer är ett förtryck av båda könen och flera steg tillbaka. Har du någon mer tramsfråga?
Citera
2018-09-03, 20:39
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Nej du. Det är mansförtryckande att förespråka mansfria festivaler och relativisera det med omklädningsrum dit kvinnor inte är välkomna. Att önska separata rum baserat på kön i sådana sammanhang där män och kvinnor samexisterat i generationer är ett förtryck av båda könen och flera steg tillbaka. Har du någon mer tramsfråga?

Ja, vad tycker du om evenemang som tjejmilen som enbart riktar sig till kvinnor och flickor? Borde sånt förbjudas?
Citera
2018-09-03, 21:17
  #42
Medlem
Även i antifeministers favvoländer i Asien finns ju dylikt för att kvinnor ska slippa tafs. I Japan finns ju till exempel spårvagnar särskilt för kvinnor som vill slippa trängas med tafsande män. Förtrycker japanska kvinnor japanska män?
Citera
2018-09-03, 22:10
  #43
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja, vad tycker du om evenemang som tjejmilen som enbart riktar sig till kvinnor och flickor? Borde sånt förbjudas?

Som jag skrev i inlägg #27 i tråden.

Det är skillnad på könen. Detta innebär inte att man bör göra mer åtskillnad än vad som är nödvändigt. Toalettbesök och omklädningsrum är intima. Idrott medför skaderisk om man blandar vilt. Därav nödvändigheten att dela upp.

Festivaler, klassrum, biografer, bussar osv bör blandas. Detta är ordningen de flesta vill ha och därför är det också så. Intressant att du kallade mig antifeminist, jag trodde att jag gjorde en antiislamistisk gärning då jag argumenterade mot dig.

Så nej. Tjejmilen bör inte förbjudas, det är din halmgubbe.
Citera
2018-09-03, 22:17
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Som jag skrev i inlägg #27 i tråden.

Det är skillnad på könen. Detta innebär inte att man bör göra mer åtskillnad än vad som är nödvändigt. Toalettbesök och omklädningsrum är intima. Idrott medför skaderisk om man blandar vilt. Därav nödvändigheten att dela upp.

Festivaler, klassrum, biografer, bussar osv bör blandas. Detta är ordningen de flesta vill ha och därför är det också så. Intressant att du kallade mig antifeminist, jag trodde att jag gjorde en antiislamistisk gärning då jag argumenterade mot dig.

Så nej. Tjejmilen bör inte förbjudas, det är din halmgubbe.

Vad är skillnaden på att samlas för att lyssna på musik och att samlas för att gå en mil då?
Citera
2018-09-03, 22:20
  #45
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Vad är skillnaden på att samlas för att lyssna på musik och att samlas för att gå en mil då?

Lyssna på musik gör man tillsammans ganska kravlöst. Motionera gör man efter förmåga. Därav umgås män och kvinnor med varandra på normala festivaler och idrott är ofta uppdelad mellan könen. Så svår är den väl inte, verkligheten?
__________________
Senast redigerad av Blundetto 2018-09-03 kl. 22:23.
Citera
2018-09-04, 01:43
  #46
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Islam lär ju inte försvinna i alla fall. Så då har man bara tre val:

1. Bli sexuellt trakasserad/våldtagen.

2. Anpassa sig till det nya Sverige.

3. Flytta.

Eller alternativ 4 - medels kaliber trettio noll-sex respektive tolvans Gyttorps Röda driva ut muslimerna ur Sverige, så får de återvända tillbaka till sitt inavlade Mordor som de kom ifrån.
Citera
2018-09-04, 15:44
  #47
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback