• 1
  • 2
2018-09-05, 14:05
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Jag tror att din badkarsblandare har silar i kopplingarna där varm- och kallvattnet går in, en av dessa har gått sönder pga att de varit igensatta (denna fällning bildas när rören töms på vatten i samband med arbeten). Det kommer att upphöra när all fällning som finns kvar i rören spolats bort.

Så om jag öppnar upp kranen och spolar konstant varmvatten i typ 20 min så kommer det upphöra tror du? Det tar ca 6 min att tappa upp mitt badkar har jag för mig.
Citera
2018-09-05, 14:16
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfj
Så om jag öppnar upp kranen och spolar konstant varmvatten i typ 20 min så kommer det upphöra tror du? Det tar ca 6 min att tappa upp mitt badkar har jag för mig.

Med så mycket skit i rören så tar det nog längre tid.. Allt lossnar inte med en gång. Har man så mycket fällningar så kan silen i handfatsblandaren också vara igensatt. Det märker man på om strålen är svag eller om man inte får tillräckligt med varm/kallt vatten. Den silen är dock enkel att lossa med skiftnyckel och rengöra.
Toalettstolen har ofta också en sil precis före eller efter avstängningskranen. Blir den tät så tar det lång tid för toalettbehållaren att bli full efter en spolning. Då kan man behöva anlita rörmokare eller säga till hyresvärden för åtgärd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in