• 1
  • 2
2018-09-08, 23:05
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Jag retas bara lite. Jag frstr varfr Lega Nord stdjer SD och uppmrksammar vrt val, inte bara av ideologiska skl utan uppenbart ven fr att de vill veta hur pass mycket de sjlva kan flytta fram sina positioner.

Det pgr ett kallt krig i Europas politiska finrum, s fr mig r det realistiskt inte alls udda att de har intresse fr det pgende valet.
He-he-he. Jag uppfattade inget retfullt i det du skrev. Men passade p att lgga ut texten lite grann, och bertta lite om hur saker funkar drnere (framfrallt som trden handlar om TV-rapportering och indirekt om nationella vrderingar, samt utlndskt intresse fr vrt val). I en del fall s misskrediteras Italien p frdomsfulla och felaktiga grunder hr (i Sverige).
Italienaren r inte rasist eller sexist bara fr att hen uttrycker saker som inte ses som rumsrena i vrt land.
Du hade en del sjlvironi ver hur italiensk mat misshandlas i Sverige, och jag frstod skmtet. Oftast brukar italienaren ta seden dit hen kommer (kanske gr vissa justeringar, de har ju mycket att ta av, s att sga), men visst, de har ju precis som vi det dr med mammas kttbullar. ;-)

Lite lustigt r att vi har stramat t medan de r frmlingsfientliga - precis som nr SD anklagas fr att vara frmlingsfientliga fastn vriga partier annamat deras ider...
r man inte frmlingsfientlig genom att tycka att frmlingfientlighet r nt fult, fastn det man gr liknar det som frmlingsfientliga gr..?
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2018-09-08 kl. 23:14.
Citera
2018-09-09, 00:03
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Kollade in vad fransoserna skriver. Macron mste vara ursinnig mtp den uppmrksamhet och vntade framgngar SD fr.

Le Figaro skriver: Migreringsvgen kncker den skandinaviska modellen hgst upp p webblpet.

Hittar inget om valet och artikeln r bakom betalvgg. Men den verkar handla mer om att migrationen satt sina spr. Det enda parti och politiker som nmns r SD resp J.
Google translate verstter texten till:
Citat:
Det kalla regnet som har brjat falla, tycks inte stra Jimmie Akesson. I sin jacka och ppna skjorta fortstter ledaren fr partiet av Sveriges Demokrater sitt tal trots nedgngarna som faller i sdra Sverige. Stende framfr hundra personer som samlats p Stortorget, i Helsingborgs centrum, en mikrofon som hakas i rat, det framkallar en spelvrd vrd mer n en hger tribune. Talet r entydigt: "Det finns skjutningar varje dag, bilar brnns verallt och 23% av kvinnorna r rdda att g ut p natten", sger Akesson. "Ingen i Sverige borde leva i rdsla. Fr tv r sedan sa vi att vi behver mer polis. Regeringen hvdade frst att vi hade fel, men sger nu samma sak som oss. "
Publiken applderar. "Sverige str infr allvarliga invandrings- och integrationsproblem. Den ...

http://www.lefigaro.fr/international...scandinave.php

versttningen verkar OK.

Vi lr vl f se mer om vad som skrivs under valvakorna i TV och under mndagen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in