2020-06-16, 09:05
Medlem
Lollowss avatar
Varför har piggelin överlevt alla andra glassar när den är så fruktansvärt tråkig?

Det har funnits så många underbara glassar som som kommit och gått genom åren, men denna frusna saft på en pinne har belönats med evigt liv av någon anledning, är den verkligen så omtyckt eller är det den billiga tillverkningen som gör att den aldrig plockas bort ur sortimentet? Det är bara en sunkig version av en päronsplitt har jag alltid tyckt, det var liksom inte den man sprang till GB-lådan för som liten direkt.
Citera
2020-06-16, 09:15
Medlem
Gubbelisas avatar
Piggelin är en mycket god och väluppskattad glass. Jag tycker inte den är tråkig. Den är svalkande och har god smak.

Laktrispucken är en glass jag saknar, men jag vet inte om den finns kvar.
Citera
2020-06-16, 09:20
Medlem
TheJackets avatar
Den är simpel, svalkande och god. Dessutom har den väl alltid varit billigare än de andra glassarna
Citera
2020-06-16, 09:24
Medlem
Lollowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbelisa
Piggelin är en mycket god och väluppskattad glass. Jag tycker inte den är tråkig. Den är svalkande och har god smak.

Jag kan iofs gilla ren isglass i annat fall, calippo eller tryck upp eller vad den heter nuförtiden är ju riktigt god exempelvis, men någonting med just piggelinens konsistens fungerar inte för mig, vet inte om det är för att vi syskon ofta fick den när vi var sjuka också. Dåliga associationer.
Citera
2020-06-16, 09:29
Medlem
Gubbelisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollows
Jag kan iofs gilla ren isglass i annat fall, calippo eller tryck upp eller vad den heter nuförtiden är ju riktigt god exempelvis, men någonting med just piggelinens konsistens fungerar inte för mig, vet inte om det är för att vi syskon ofta fick den när vi var sjuka också. Dåliga associationer.

Så kan det absolut vara. Samma sak med mig för sockerdricka. Fick alltid sockerdricka när jag var liten och hade magsjuka, sen dess associerar jag sockerdricka med det
Citera
2020-06-16, 09:31
Medlem
Lollowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Dessutom har den väl alltid varit billigare än de andra glassarna

Den har varit i den lägre prisklassen, men det har andra mer intressanta glassar också varit och det räddade inte dem.
Citera
2020-06-16, 09:35
Medlem
Lollowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbelisa
Fick alltid sockerdricka när jag var liten och hade magsjuka

Det låter ju inte så bra. Det var just under magsjuka vi fick piggelin. Att den är kräkgrön gjorde ju inte saken trevligare.
Citera
2020-06-16, 09:36
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollows
Det har funnits så många underbara glassar som som kommit och gått genom åren, men denna frusna saft på en pinne har belönats med evigt liv av någon anledning, är den verkligen så omtyckt eller är det den billiga tillverkningen som gör att den aldrig plockas bort ur sortimentet? Det är bara en sunkig version av en päronsplitt har jag alltid tyckt, det var liksom inte den man sprang till GB-lådan för som liten direkt.

Sunkig version av päronsplit? Det är ju inte ens samma smak, piggelin smakar tuttifrutti, långt ifrån den goda päronsmaken.

Den är kvar för att den är populär i alla åldrar och dessutom billig.
Citera
2020-06-16, 09:37
Medlem
Lollowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Det är ju inte ens samma smak

Det är det verkligen inte nej.
Citera
2020-06-16, 09:37
Medlem
Urinterapeuts avatar
Det kommer alltid att finnas enkla människor som uppskattar små saker i livet. Vissa äter knäckebröd med bara smör till pålägg etc. Detta är givetvis svårt att ta in för oss reflekterande livsnjutare men man får helt enkelt bara landa i att alla inte är likadana.

Själv sitter jag i skrivande stund och avnjuter en pistagegelatto.
Citera
2020-06-16, 09:38
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Piggelin är populär bland barn och har därför överlevt så länge. Säg den förälder som inte mutat sin avkomma med lite Piggelin någon gång i veckan.
Citera
2020-06-16, 09:39
Medlem
Lollowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapeut
Det kommer alltid att finnas enkla människor som uppskattar små saker i livet. Vissa äter knäckebröd med bara smör till pålägg etc. Detta är givetvis svårt att ta in för oss reflekterande livsnjutare men man får helt enkelt bara landa i att alla inte är likadana.

Det är inget som stör mig egentligen, snarare är det fascinerande, att den där lilla fåniga glassen alltid klarar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in