Citat:
Ursprungligen postat av
IngetNick2
Nej fy tusan. Aldrig att jag återvänder till skolan. Det valde jag bort när jag började YH. Jag vägde mellan gymnasielärare i matte/fysik/teknik och programmerare. Efter att ha jobbat ett år på högstadiet så kände jag bara "aldrig någonsin igen att jag sätter min fot här".
begripligt, skulle själv tänka likadant (men man gör iaf potentiellt större nytta än som, jag vet inte, teknisk support?). tycker att du borde överväga mitt första förslag, dock. hemsk kapitalförstöring att låta tidigare toppstudent pyssla med rutingrejer på lägre nivå, utöver då att det sannolikt måste vara själsligt utarmande och allmänt otäckt för dig själv.
har man lite så här konformismhatande och envist temperament är det nog lätt att börja värdera att motbevisa sina tvivlare på flashback och inom HR irrationellt högt, och därför dröja sig kvar vid det ursprungliga projektet lite för länge. är du ens klar över vad du skulle vilja få ut av karriär inom IT? för min del framstår det som att om motivationen är kopplad till arbetets karaktär bör du kunna hitta motsvarande inom akademin, och är den istället kopplad till pengar bör du kunna hitta andra branscher i vilka dina matematikfärdigheter lönar sig bättre.