Har ett vidrigt problem. Senaste 2-3 dagarna har det suttit 15-20 st gröna stora flugor i fönstrena inuti min lägenhet när jag kommer hem från jobbet. Fullvuxna flugor.
Jag glömde några sopor länge i badrummet och lite torkad sopsaft fanns kvar på hallgolvet ett längre tag när jag var bortrest. Hittade säna där bruna kokonger som ser ut som riskorn lite i hallen runt om där sopsaften torkat, under soffan, vid kylskåpet.
Första dagen förstod jag det beror på det så jag städade, dammsög halva lägenheten och dödade alla flygor. Andra dagen lika många flugor så jag städade mer, hittade flugägg även under soffan 5 meter bort från toan och hallen och dammsög alla lister och hela lägenheten och torka av en del saker, och hittade inga mer flugägg.
Jag stängde även ventilerna in i lägenheten så ingen fluga kan komma in om det beror på det, men det var en longshot.
När jag kom hem idag så var det ännu mer flugor, säkert 20-25 st satt i fönstret så jag drog av insektsspray burken i hela lägenheten och gick ut 20 min, sen gick jag in och vädrade. Resultat ca 20 döda flugor, några överlevande flög ut.
Rena rama fluginvasionen och jag har aldrig varit med om liknande när jag glömt sopor tidigare i lägenheten under mitt liv. Jag har hittat flugägg en gång tidigare för många år sen men dom var det bara städa upp utan någon som helst fluginvasion.
Vad pågår, ligger det osynliga flugägg över hela min lägenhet? Vad ska jag göra?
Hjälp!
Senast redigerad av kroksnoken 2018-09-18 kl. 18:07.
Du får torka av varenda yta i lägenheten med klorin (utom taket). Därefter spraya med insektsgift. Stäng alla fönster och ventiler och avlägsna dig i ett par timmar. Gör om samma procedur en gång till. Vädra sedan ordentligt. Problemet borde vara löst.
Du får torka av varenda yta i lägenheten med klorin (utom taket). Därefter spraya med insektsgift. Stäng alla fönster och ventiler och avlägsna dig i ett par timmar. Gör om samma procedur en gång till. Vädra sedan ordentligt. Problemet borde vara löst.
Testade detta själv när jag hade samma problem och nu undviker typ insekterna min lgh.
Koka upp vatten i största kastrullen eller flera kastruller, även i vattenkokaren om du har. Vräk i hett vatten i diskhon, påstås att flygfän lägger ägg i guckan nedanför avloppssilarna.
Kolla så att det inte ligger någon rutten matbit under en soffa, säng eller liknande Är det på landsbygden? I sådant fall skulle jag i första fall se över ventilation, öppna springor eller liknande, där de kan komma in.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!