2018-09-19, 11:41
Medlem
Vi flyttade just in i vår nya lägenhet o upptäckte just en stor fläck i sovrummet, ungefär 1 meter bredd just över sängen o de ser så snuskist ut, de finns mer än bara en fläck på andra ställen med men betydligt mindre. Det är också borr håll överallt även fast de bara tapetserade för 6 år sen. Sovrummet är litet men det är ungefär 17 borrhål på väggarna där som syns. Jag såg tyvärr inte det på visningen då jag var så taggad att jag antagligen var blind. Jag tror det är en pappers tapet som finns där men inte helt säker.
Citera
2018-09-19, 11:50
Medlem
ps870s avatar
Fläckarna vid sängen är sannolikt fett/ svett fläckar från huvuden och kuddarna. Tapetserar du över fettfläckar eller målar med vanlig färg kommer fettet att tränga igenom efter en tid. Du behöver lägga en spärr och sedan måla eller tapetsera. Se sedan till att du har sängstomme eller annat skydd mot väggen vid sängen så att du inte skapar nya fläckar.

Borrhållen spacklar du du igen och slipar innan du målar om eller sätter ny tapet.
Senast redigerad av ps870 2018-09-19 kl. 11:53.
Citera
2018-09-19, 11:56
Medlem
Om de ä så så får ja antagligen leva me fläcken o oerhört stora prydnadskuddar då ja bara har råd att måla om o spackla då mina föräldrar har spackel o färg
Citera
2018-09-19, 12:18
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannibanan
Vi flyttade just in i vår nya lägenhet o upptäckte just en stor fläck i sovrummet, ungefär 1 meter bredd just över sängen o de ser så snuskist ut, de finns mer än bara en fläck på andra ställen med men betydligt mindre. Det är också borr håll överallt även fast de bara tapetserade för 6 år sen. Sovrummet är litet men det är ungefär 17 borrhål på väggarna där som syns. Jag såg tyvärr inte det på visningen då jag var så taggad att jag antagligen var blind. Jag tror det är en pappers tapet som finns där men inte helt säker.

Men ta kontakt med hyresvärden och påtala detta genast. Annars åker du själv på att betala för detta vid en flytt. Kräv att få detta åtgärdat.
Citera
2018-09-19, 12:21
Medlem
DU ska inte fixa och måla i en hyreslägenhet! Det ska hyresvärden göra! Det är därför man bor i hyreslägenhet!

Om du vid avflyttning bedöms ha tapetserat och fixat på ett icke proffsigt sätt så kan du bli skyldig hyresvärden pengar för att ersätta proffsmålare. Det blir dyrt!
Låt hyresvärden fixa detta själv på en gång!
Prata med hyresgästföreningen om dina rättigheter som hyresgäst!
Citera
2018-09-19, 12:26
Medlem
Har det inte gjorts en besiktning efter förra hyresgästen? Se till att få det gjort omedelbart annars så det blir klart och tydligt vilken hyresgäst som gjort vilka hål osv
Citera
2018-09-19, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Men ta kontakt med hyresvärden och påtala detta genast. Annars åker du själv på att betala för detta vid en flytt. Kräv att få detta åtgärdat.

Kan även vara bra att kräva besiktningsprotokollet från när förra hyresgästen flyttade ut.
Citera
2018-09-19, 15:42
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys
Kan även vara bra att kräva besiktningsprotokollet från när förra hyresgästen flyttade ut.

Precis. Den tidigare kan ju redan ha fått betala för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in