Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Som sagt, du hade tur att värden var snäll.
Grejen är fortsatt att det inte är ett orimligt pris och att det är din skyldighet att ta reda på den infon innan du beställer det hela.
Gött att du slapp betala dock men det gör det inte till mer än tur med en snäll värd och en läxa för framtiden att lära dig undersöka grejer innan du beställer...
Absolut, min hyresvärd var shysst, men det var även det mest logiska beslutet.
I min värld så är det en markant skillnad på att
göra en beställning och att
fylla i en felanmälan där man beskriver ett ganska litet problem man stött på. Jag ser liksom vaktmästare & dylikt med hyresvärdens logga på kläderna springa runt på gården titt som tätt. Dessa har hjälpt mig med ett par problem tidigare utan några massiva avgifter, t.ex så var ett av problemen tidigare ett lysrör i köket som inte fungerade precis när jag flyttade in. No problems!
Det är skillnad på detta:
"Hej min badrumslampa har slutat fungera & jag har försökt öppna upp skåpet för att komma åt lysröret men lyckas tyvärr inte lista ut hur & vill ju inte råka ha sönder något. Lite hjälp vore uppskattat!"
och detta:
Tjena, mitt lysrör fungerar inte så skicka gärna hit någon random hantverkare från en extern firma som byter ut detta åt mig snarast. Jag betalar vad ni än vill ha, sålänge problemet blir löst. Jag bryr mig inte om hanterverkaren sätter upp 2 timmar för ett 10 minuters jobb & jag vet att lysröret är värt typ 60 spänn men fan... ni bestämmer! Skicka fakturan bara.